És l’àrea que farà visible la gastroneta, al centre i fora d’ell. La docent proposarà i explicarà les tasques i projectes a fer. Els alumnes treballaran molt en la pluja d’idees. Es tracta que ells es facin responsables de la projecció externa de la gastroneta, que pensin de quina manera serà més atractiva i visible a tota la comunitat educativa i a la ciutadania. Es treballarà a l’aula de dibuix, distribuïts per grups-taula.
- Disseny de l’espai interior: disseny del mobiliari (armaris, lleixes,etc) i la decoració interior (color dels mobles, parets i tipus d’acabats). Els alumnes dissenyaran a partir de l’espai interior de la caravana el mobiliari o bé es procedirà a la restauració. Depenent de l’estat en el que estiguin els mobles se’n dissenyarà de nous, els quals s’idearan pensant primer en la funció que hauran de desenvolupar i després en el seu estil i acabat. El disseny d‟aquests mobles es treballarà a classe a partir d‟esbossos i finalment projectant la planta, l’alçat i el perfil de cadascun dels mobles abans de realitzar la seva construcció. En tot moment s’anirà anotant tot el procés que es va seguint en l’elaboració de cada moble o objecte per tal que quedi tot documentat. Tota la feina es durà a terme conjuntament amb l’àmbit de Tecnologia.
- Disseny de l’espai exterior: taulell per dispensar el menjar i les begudes, cartell de la gastroneta i de la imatge de la gastroneta (color, dibuixos i/o rotulació exterior que hi pot haver). En aquest punt es dedicaran diverses sessions a aprofundir en aspectes de disseny gràfic. S‟hauran de trobar idees i solucions per donar la imatge a la gastroneta i el que es vol transmetre a partir del tipus de colors, rotulació i grafisme que hi haurà. Des d’aquest punt s’idearà una rotulació gràfica compacte en tot allò que tingui relació amb la gastroneta: tovallons, fulletons amb la carta de menjar i begudes, fulletons amb propostes d’activitats. En definitiva es crearà una “imatge corporativa”. S’inseriran els logotips patrocinadors i la imatge somrient de Carles Capdevila en un lateral de la caravana.
- Disseny de l’espai contigu de la gastroneta: disseny d’una pissarra o cavallet on s’anotarà la carta de productes i activitats, disseny de taules i seients, així com el disseny d’un espai chill out amb jardineres i testos amb plantes. A partir d‟esborranys es projectaran totes les idees dels posibles seients, taules i jardineres fins a trobar el mobiliari i els materials més adients per un espai exterior. El disseny d‟aquests mobles es treballarà a clases a partir d’esbossos i finalment es projectarà la planta, l’alçat i el perfil de cadascun dels mobles abans de realitzar la seva construcció. S‟anirà anotant tot el procés que es va seguint en l‟elaboració de cada cosa per tal que quedi tot documentat. Tota la feina es durà a terme conjuntament amb l’àmbit de Tecnologia.
L’avaluació serà contínua per part de la docent i, al final de cada projecte, l’alumnat s’autoavaluarà amb una graella d’autoavaluació amb rúbriques.