Es dividiran els alumnes en comissions de manera que cada comissió tindrà una tasca assignada:
- Comissió de relacions institucionals. Cerca d’informació sobre l’estructura i característiques lingüístiques d’una carta formal. Buscaran informació sobre l’ús i estructura d’una instància. Redactaran els escrits.
- Comissió informàtica. Edició i impressió dels textos.
- Comissió estilística. Correcció ortogràfica i sintàctica dels textos, perquè el contingut sigui clar, coherent i unitari.
- Comissió de redacció de cartes, menús i fulletons de la gastroneta. Redacció de la carta de preus, de productes per vendre, normes de funcionament, normes de convivència…
- Comissió periodística. Promoció del projecte als mitjans de comunicació. Es contactarà amb la premsa comarcal, redactarà notes de premsa, pensarà eslògans…
- Comissió de propaganda de proximitat. Organitzacció i execució de la distribució de propaganda pel centre, el barri i, quan s’escaigui, per la ciutat.
- Comissió de gestió. Funcionament de la gastroneta, es vetllarà perquè mai faltin cartes, llistats de preus, substituiran, si cal, els que s’hagin malmès, n’introduiran de nous…
Des de l’àrea de llengües els alumnes aniran preparant i redactant diferents documents. El docent explicarà, mostrarà i vetllarà en tot moment perquè els alumnes assoleixin les diferents tasques encomanades amb èxit.
- Redacció una carta formal adreçada a l’Ajuntament per presentar-los el projecte.
- Elaboració d’instàncies adreçades a l’Ajuntament per poder participar en diversos esdeveniments locals amb la Gastroneta (per exemple, Mercat de Santa Llúcia, Mercat Medieval, diada de Sant Jordi…).
- Coneixement dels models oficials amb els quals s’han d’adreçar a les institucions per a comunicacions, permisos… És un aprenentatge que va més enllà del projecte, ja que els introdueix i els forma de cara a un futur laboral que, per alguns, pot ser immediat.
- Elaboració d’un rètol informatiu-turístic del projecte que hi haurà en un dels costats de la Gastroneta. L’objectiu és que els usuaris coneguin la iniciativa. Estarà traduït a diverses llengües (castellà, anglès i francès).
- Redacció de les normes d’ús i comportament per als usuaris.
- Difusió (via correu electrònic i xarxes socials) del programa d’activitats trimestral.
- Creació propaganda de la Gastroneta tot fent ús dels recursos literaris bàsics, propis de la literatura.
- Redacció d’una nota de premsa per als mitjans de comunicació locals (Osona Més, El 9Nou, revista de l’Institut, web del centre…) sobre el projecte de la Gastroneta.
- Participació activa en les entrevistes que els mitjans de comunicació orals puguin fer als alumnes sobre el projecte (per exemple, des del Projecte de Ràdio del propi institut).
- Preparació, enregistrament i edició d’un reportatge sobre el procés de creació de la Gastroneta per el 9TV i Canal Taronja.
L’avaluació de la redacció, de l’estructura i presentació dels diversos textos es farà a través de rúbriques autoavaluatives.