Un nou curs a Poboleda

Comencem un nou curs al CEIP Garbí de Poboleda, els alumnes de 6è de l’any anterior ja van al SES Montsant de Cornudella. Aquí a Poboleda una nova alumna comença el camí personal escolar.  És la Maria de P-3. Els mestres som els mateixos, la Leonor amb els alumnes de 1r de CI i EI i jo mateix, Vicent, amb la classe de 2n de CI, CM i CS.

Desitgem tinguem tots un bon curs escolar.Classe dels Gatsadams.jpg

Discurs de comiat d’un alumne de 6è

cimg0224b.jpg

Aquests anys que he estat a l’escola m’han passat coses bones i també algunes de dolentes. Vaig arribar l’any 2002 a primer curs i vaig tenir una mestra que es deia Ester i a segon una altra anomenada Dolors que em van ajudar molt en aprendre la llengua, llegir i escriure.
Quan vaig començar el tercer curs tot em semblava diferent: els llibres, els exàmens, etc. L’assignatura que menys m’ha agradat ha sigut Castellà i la que més Medi Social. Aquests últims 4 anys he tingut al mestre Vicent que encara està aquí a l’escola. A vegades és molt divertit però n’hi ha d’altres que el fem enfadar. Sempre ens ajuda molt en els estudis i ens fa entendre coses que no entenem. No tots els companys m’han caigut bé, però els he tingut que aguantar. D’aquest curs el que més m’ha agradat ha sigut las Escuelas Viajeras.
Dono les gràcies a tots els mestres que he tingut.

Slavi Petrov

L’excursió a Escaladei vista pels alumnes

Vam sortir de l’escola, a dos quarts de deu, vam agafar el GR 174. A mig camí ens va començar a ploure, i ens vam posar els impermeables. Quan anàvem caminant vam veure dos perdius. Quan vam arribar estàvem molt cansats, vam seure al voltant d’una taula, i vam esmorzar. Desprès de esmorzar vam anar a veure un celler, desprès vam anar a la Cartoixa d’Escaladei. Primer vam mirar un audiovisual que tractava de com els monjos van construir el monestir d’Escaladei . Quan es va acabar l’audiovisual vam anar a veure les restes del monestir. Vam anar a dinar a les dos del migdia, quan vam acabar de dinar vam anar al parc . Quan tornàvem cap a Poboleda vam veure una altra perdiu. Vam arribar a Poboleda a un quart de cinc.

Paula (3r) – Jèssica (4t) – Slavi (5è)

Excursió a peu a Scala Dei

El passat dia 10 de juny els alumnes de cicle mitjà i cicle superior de l’escola van fer una excursió a peu fins Scala Dei.

Curiosament, tan prop que es troba de Poboleda, ningú havia visitat la Cartoixa. I vam anar fins allà a visitar-la. Com a activitat alternativa es tractava de fer el camí a peu resseguint el camí de gran recorregut GR-174. En poc més d’un hora vam arribar a la Conreria on vam esmorzar. Més tard al voltant de les 12 hores arribàvem a la Cartoixa.

Un audiovisual molt interessant va encetar la visita, on es va poder veure les cel·les restaurades on vivien els monjos. Alguna petita compra a la tenda de records i més tard al voltant de les 13’30 hores vam arribar a la Conreria, on vam saludar al Lluís Porqueres, veí de Poboleda i que té una tenda de vins a Escaladei.

Tot seguit al Restaurant El Rebost de la Cartoixa vam dinar, i després de jugar un poc als gronxadors, vam començar la tornada a Poboleda on arribàvem a les 16’15 hores.

Va ploure la darrera mitja hora abans d’arribar a Escaladei, sobre les 10’30 del matí. No plovia gaire fort i amb els impermeables vam arribar quasi secs. Per sort a la tornada no va ploure gens. Tots es van comportar molt bé. I no es van cansar gaire, tret de la petita del grup, la P. de tercer curs, que un poc cansada però va arribar molt feliç dient que s’ho havia passat molt bé.

Un èxit de sortida. La qual cosa demostra que amb bons alumnes, es pot fer pedagogia de moltes maneres diferents.

Animació Lectora a Prades

Com sabeu el passat 30 d’abril vam fer una sortida a Prades per fer la Trobada d’Animació Lectora de la ZER Montsant – Serra de Prades.

Aquest any ens visitava la Fina Anglès, els alumnes havien llegit diversos llibres seus, segons el cicle. Els nens i nenes li van preguntar moltes coses i després els va signar els llibres a tots. Els més grans de Cicle Mitjà i Superior havien participat en una trobada amb dos esportistes paralímpics, jugadors de bàsquet, el Xavier Vendrell i el Manel Seva. Tots van poder jugar uns minuts amb les cadires de rodes a bàsquet, amb l’ajut i les indicacions del Xavi i el Manel.

Després de dinar hi havia un grup d’animació musical de les terres de Lleida que va fer ballar i cantar des dels petits i petites de 3 anys, als més grandets i fins i tot als mestres i les mestres. Un dia complet que va servir per agafar els dies de festa següents, amb ganes de descansar. Els nostres alumnes, no van patir cap dificultat, tret d’alguna gorra perduda que finalment van retrobar. I pels de P-3, va ser una novetat, la seva primera excursió.

En general els nostres sempre s’han portat bé, i com són pocs tendeixen a posar-se junts i observar als altres. Per algun petit, 148 nens plegats, li hauran semblat un gran quantitat de nens i nenes.

Ara tenim per davant les colònies pels de 6è a Prades i al mes de juny  les Piscines de Reus pels de 4t, 5è i 6è.