A PATINAR S’HA DIT!

El trajecte Mataró- Barcelona se’ns ha fet curt. Les ganes d’arribar al Palau Blaugrana i equipar-nos amb patins i guants augmentaven per moments. Un cop aparcat l’autocar i amb l’entrada a la mà, hem pogut gaudir d’una pista de gel pràcticament per a nosaltres sols. L’any vinent de ben segur que hi tornem!

MARTA ISÚS (tutora 4t ESO)

 

“The Fonix”

Last Saturday, Núria from 1st ESO,  Arlet from 2nd, Marina from 3rd,
Lara from 4th and Mireia from 1st batxillerat took part in an English
contest called ‘The Fonix’. It took place in Barcelona and there were
students from all the province.

It is a contest in which students from all Catalonia participate and
only the best have options to win. Different English skills are
evaluated and our girls have the feeling that they did it very good.

We will have the results on April, 9th and then, if they are among the
best marks, they will be able to participate in the second part of the
contest.

Congratulations in advance girls because the important thing in life is
not winning or losing, the important thing is to participate and enjoy
the experience while you are learning.

IMG_20160227_132451

VOLEI A LA PLATJA

El dia s’ha llevat enteranyinat però a poc a poc el sol ha fet acte de
presència. Els alumnes del cicle d’esports de grau superior ens
esperaven amb les pilotes i les xarxes a punt. S’han fet equips i han
començat els partits de volei entre crits de “és meva!”, “punt!” i
“final!”.

ElS DE PRIMER D’ESO GAUDEIXEN DE LA NATURA AL PARC FORESTAL.

No podíem començar les jornades esportives de millor manera: una temperatura agradable, un sol radiant, una natura que enamora… A l’aire lliure, els més petits es diverteixen tot fent esport.

COMENCEN LES JORNADES ESPORTIVES!

Els alumnes de 3r i 4t han encetat una nova setmana esportiva amb una visita al Port de Mataró. Els monitors de l’Escola de Vela de Mataró ens esperaven arran d’aigua amb les embarcacions a punt. Un sol radiant i un vent suau han propiciat una jornada esplèndida.

MARTA ISÚS (tutora 4t ESO)

TALLER: Drogues! Què?

Un any més han tingut lloc les sessions de Drogues! Què? amb la intenció de reforçar les actituds socials contràries al consum d’aquestes substàncies. Un parell d’alumnes de l’IES Puig i Cadafalch de Mataró, en tant que agents de salut, ens han proporcionat informació objectiva sobre els efectes i les conseqüències del consum de drogues. També s’ha facilitat l’adopció de conductes saludables a partir de la importància que tenen les persones iguals durant l’adolescència.

MARTA ISÚS (tutora 4t ESO)

 

“HEM DE FER EL QUE ESTIMEM I ESTIMAR EL QUE FEM”

Per fi va arribar el dia que duríem a terme el taller “I DESPRÉS DE L’ESO, QUÈ?, en què ens van orientar pel nostre futur, el dia que molts de nosaltres esperàvem perquè la majoria no sabem què farem en un futur proper. I ens va servir de gran ajut.

Una noia ens va explicar totes les opcions que teníem i ens va preguntar si teníem clar el que volíem fer; seguidament ens va fer omplir un test, que ens havia d’ajudar: havíem d’anar responent tot tipus d’opcions de feina molt específiques i havíem de dir quant ens agradava; al final, en funció de les nostres respostes ens sortien una sèrie de carreres acadèmiques que responien el nostre perfil.

Crec que aquesta xerrada va ser molt interessant i que hauríem de fer-ne més, ja que el nostre futur ens preocupa, perquè molts encara no tenir clar quina decisió hem de prendre. I es tracta d’una decisió que influirà en el nostre futur laboral tota la vida. I finalment, el que sí que tinc clar és que hem fer el que estimem i estimar el que fem, si no res no tindria sentit.

PATRICIA CARRIÓN (4t ESO)

 

Tutoria entre iguals 1r i 3r d’ESO

Cada dijous els alumnes de 1r a l’hora de tutoria ens pregunten el mateix: ”Avui fem tutoria entre iguals?”. Això posa de manifest que el projecte funciona!

Els alumnes més petits tenen un referent a l’escola d’algú més gran, amb més experiència amb els professors, amb l’estudi , amb la relació amb els companys. D’altra banda els alumnes de 3r tenen la tasca “d’ajudar”, de donar suport als alumnes més petits. Això fa que se’n sentin responsables.

Aquest dijous 25 de febrer han fet la segona trobada i realment els alumnes comparteixen amb il·lusió l’intercanvi. A més, com a tutors, cada any valorem més que funciona millor aquest projecte.

TUTORS 1r ESO