VISITA A LA NAU GAUDÍ

Els alumnes de 3r ESO han anat a visitar la Nau Gaudí que es troba a la nostra ciutat, Mataró.

En aquesta visita han pogut descobrir un edifici modernista i totes les formes que aquesta amaga.

També han pogut verificar tot allò que estan estudiant en el seu projecte sobre el Modernisme que estan portant a terme des de Plàstica.

GEMMA SANZ (PROFESSORA DE VISUAL I PLÀSTICA)

THE FONIX

Els/les alumnes de 1r ESO Roc Cuadrada, 2n ESO Noa Dost, 3r ESO Marina Jiménez, 4t ESO Marina Galindo i de 1r batx Joan Orozco es presenten al concurso The FONIX 2017, aquest dissabte 25 de febrer.

img_20170220_082651-002

Des de l’escola, els volem desitjar molta sort i dir-los que tenim plena confiança en ells.

 

Ànims i estem segurs que l’examen us anirà molt bé!

SCARAMOUCHE

Revolució?, aventures?, amor?, música?, comèdia?… Sí, tot ben barrejat, i en surt SCARAMOUCHE, la comèdia musical que els alumnes de 4t d’ESO hem anat a veure al Teatre Victòria de Barcelona.

Dos germans separats des de la infantesa, un marquès dèspota, una jove protagonista, sensual i bonica, una companyia de teatre amb idees revolucionàries, una aristocràcia carca i pedant… i un heroi emmascarat que esdevindrà el defensor dels ideals d’igualtat, llibertat i fraternitat. Tots ells, en un escenari canviant, de decorats que es mouen en sintonia amb el diàleg dels personatges. I unes veus amb la màgia d’embolcallar de cop tot el teatre.

Ha estat una experiència molt agradable i enriquidora, que ha permès que gaudíssim d’un espectacle, però que alhora ens ha connectat amb la realitat històrica de la revolució francesa, amb la història d’un poble que s’uneix per lluitar contra el poder autoritari, contra les desigualtats socials, les injustícies… Al mateix temps que ens mostra un model de dona que també es revolta i mostra la seva disconformitat respecte tot allò que l’esclavitza i suposa un tracte d’inferioritat. Tant lluny… i tan proper encara a la realitat social que vivim!

I un espectacle que també ens ha portat a la reflexió: tots portem una màscara?

Pensem que sí, que tots ens amaguem rere una màscara per no demostrar com som realment, per por a perdre o por que ens facin mal. Un màscara que és el refugi de quan estàs trist o enfadat; l’amagatall de les nostres inseguretats i de la nostra identitat… però no de la nostra manera de ser. Rere la màscara, Scaramouche s’omple de valentia, s’arrisca, aconsegueix superar-se, esdevé l’heroi. I nosaltres? Nosaltres també som selectius: ensenyem només allò que volem ensenyar de nosaltres mateixos. Amaguem les nostres febleses i inseguretats, mostrem les nostres virtuts… Però només aconseguirem ser veritablement nosaltres mateixos quan aconseguim treure’ns la màscara que esclavitza la complexitat de la nostra personalitat.

I per acabar, volem dir que ha estat genial poder relaxar-nos després de dos dies d’estrès per la realització de proves externes. Hem canviat les competències bàsiques per la música del teatre i la convivència entre companys: guai!

ALUMNES 4tA ESO

XERRADA DROGUES! QUÈ? 3r D’ESO A

Avui hem rebut la visita de l’Helena i la Minerva, voluntàries de l’Institut Puig i Cadafalch de Mataró, per dur a terme una xerrada sobre el consum de cànnabis i alcohol en els joves d’entre 16 i 18 anys. La sessió, en part, s’ha centrat en els efectes nocius del consum d’aquestes substàncies: problemes de memòria, atacs de pànic, baix rendiment escolar, entre d’altres. L’activitat ha combinat breus explicacions teòriques, l’elaboració d’un dossier de treball i la posada en comú de les respostes del dossier.

La xerrada ha resultat enriquidora i atractiva. Els alumnes s’han mostrat participatius al llarg de la sessió tot esperant la segona i última sessió el dilluns 13 de febrer.

 Marta Isús- Tutora 3A Eso

30 DE GENER: DIA DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU

Els alumnes del Taller d’Expressió hem conduït un acte per a la reflexió a favor de la PAU. Acompanyats de la cançó “Venim del sud, venim del nord” (Lluís Llach) hem fet manifest el nostre desig de dir NO a la guerra, als conflictes, a les fronteres, als poders hostils, a les desigualtats socials… i SÍ a la tolerància, a la solidaritat, a la humanitat, a la llibertat, a la vida…!

TALLER D’EXPRESSIÓ (4t ESO)

ZONA INTRUSA HA ARRIBAT DE NOU A L’ESCOLA!

Amb aquesta edició ja sumem 10 anys consecutius col·laborant en un projecte impulsat des del MAC. Aquest projecte artístic pretén fer arribar l’art contemporani a les escoles.

Aquest any els/les alumnes que hi participen activament són els de 3r d’ESO i els de 2n de batxillerat humanístic. La resta de companys de l’escola podran gaudir d’algun element intrús…

Esperem gaudir-ne molt!!!!

GEMMA SANZ (PROFESSORA ED. VISUAL I PLÀSTICA)

ESTUDIEM LES ROQUES FORA DE L’AULA!

Els /les alumnes de primer d’ESO han passejat pel carrer Barcelona intentant identificar els diferents tipus de roques que formen certes façanes d´aquest carrer. Ha estat una classe diferent, s´ha treballat en petit grup i més tard en una sala del museu s’ha fet la correcció de les activitats i una posada en comú de les impressions que n’han tret. Els alumnes han passat fred però han gaudit d´aquest tipus d´experiència.

XAVIER PARRA (PROFESSOR DE CIÈNCIES)

 

XERRADA A 3r D’ESO A PARLEM DE L’ALCOHOL

Aquest matí la Mònica Gascón, en nom de la Fundación Alcohol y Sociedad, ha vingut a parlar-nos del consum d’alcohol i els riscos que comporta.

S’han tractat aspectes tan diversos com el circuit de l’alcohol en el cos i les conseqüències de beure tant a curt com a llarg termini. S’ha incidit especialment en els mites i realitats sobre l’alcohol i en el coma etílitic arran, especialment, de la mort d’una nena de 12 anys per coma etílic després d’un botellón a la comunitat de Madrid. Els motius pels quals els adolescents NO han de beure ALCOHOL ha estat també un eix important de la sessió.

La xerrada ha finalitzat amb una activitat més lúdica que ha consistit en agrupar els alumnes i respondre una bateria de preguntes classificades per grau de dificultat.

Un parell de periodistes del diara Ara ens han acompanyat durant la xerrada perquè diumenge (18/12/16) la publicació dedica un monogràfic sobre el tema i hi haurà un apartat sobre els adolescents i l’alcohol.

Aquest és l’enllaç de l’article:

http://www.ara.cat/dossier/salsa-tomaquet-ajuda-superar-ressaca_0_1707429294.html

Marta Isús

Tutora de 3r A