Arxiu mensual: octubre de 2016

FRETA I LA MARATÓ

Un any més Freta ha acollit una de les voluntàries de la Marató de TV3 per tal que ens fes una xerrada informativa i de conscienciació sobre les malalties que es tractaran a la Marató de TV3: L’Ictus i les lesions medul·lars i cerebrals traumàtiques.

Tots els cursos de l’escola, en diferent moments, han pogut baixar a la sala d’actes i participar d’aquesta activitat. Cal dir, que l’estudiant de Medicina que ha dut a terme la xerrada aquest any ha estat excepcional, tant en la didáctica de les explicacions, que ha sabut adaptar als diferents nivells,  com en el tracte.

Els alumnes més convençuts sortien de la sala d’actes fent propostes per fer alguna actuació amb l’objectiu de poder fer una donació a la Marató. Tant de bo que ho aconsegueixin.

TUTORS/ES

TALLER “CUINAR AMB LLEGUMS”

Aquest matí els/les alumnes de 4t d’ESO que cursen la modalitat de Ciències han assistit a un taller  que forma part de  les “Jornades de salut i alimentació” que organitza l’ajuntament de Mataró. En aquest taller, la Dra. Carmen Ferrer, professora de la Fundació Blanquerna, que pertany a la Fundació Alícia, els ha explicat la importància dels llegums en una dieta equilibrada. Ha remarcat molt la necessitat de consumir-ne unes tres vegades per setmana i els ha ensenyat receptes per poder-les incloure en una dieta sana.

En acabar el taller els/les alumnes han fet un tastet de totes les receptes.

Un matí molt instructiu!

MERITXELL (PROFESSORA DE CIÈNCIES NATURALS)

Passejant per Girona

Passejar per Girona i fer-nos fotos pels llocs més emblemàtics de la ciutat: aquest ha estat un dels motius pels quals hem visitat aquesta encantadora ciutat.

Els alumnes han realitzat una gimcana fotogràfica. Recórrer el barri del call de la ciutat, envoltat per la muralla, i perdre’s pels seus raconets fa emocionar qualsevol dels fans més assidus de la sèrie de televisió “Joc de Trons”.

TUTORS DE 4t ESO

ELS ALUMNES DE 1r d’ESO VISITEN LA DEPURADORA DE SANT POL

Avui, i amb el temps acompanyant-nos, hem fet una excursió al poble del Maresme Sant Pol de Mar, per visitar les instal·lacions de la depuradora del municipi.

Els alumnes han vist com es fa tot el tractament de les aigües residuals, abans de poder ser abocades al mar.  Una de les coses més importants ha estat intentar conscienciar-los de la importància de fer una recollida selectiva de la brossa, així com de no llençar res més que el que sigui indicat pel lavabo.

Finalment, després de dinar i fer una mica d’esbarjo hem acabat treballant diferents aspectes de la unitat en grups.

 

MAITE ORDEIX (PROFESSORA DE CIÈNCIES NATURALS)

Tutoria entre iguals 2n i 4t d’ESO

Un any més comencem el projecte Tutoria entre iguals amb els alumnes de 2n i 4t d’ESO. Són alumnes que ja van iniciar aquest projecte l’any anterior i, per tant, han parlat de com els ha anat l’estiu, dels resultats finals del curs anterior, dels nous projectes…

S’ha notat l’experiència del curs anterior i les parelles han conversat més fluidament . Se’ls ha vist més espontanis.

Cada any els resultats d’aquest projecte són més favorables!

Primera trobada tutoria entre iguals 1r-3r

Altre cop comencem el curs amb una trobada entre els petits de l’escola i els de 3r d’ESO, que s’estrenen en això de fer de tutors. Una vegada fetes les parelles i situats al pati, s’ha iniciat la trobada. Amb l’ajut d’un qüestionari, s’han formulat les primeres preguntes cercant la complicitat de l’altre i l’ajuda, en alguns casos, dels tutors presents.

Marta Isús (tutora de 3r A)

3r ESO a Banyoles i a la fàbrica Torras de xocolata

Hem iniciat el curs amb una dolça visita a la fàbrica Torras de xocolata. Ens hi esperaven amb una projecció sobre la història del cacau i posteriorment una visita a les instal•lacions. Si la rebuda ha estat dolça, el moment del comiat ho ha superat: se’ns ha obsequiat amb una capsa amb mostres de xocolata. Més tard ens hem dirigit a Banyoles per completar la sortida amb un dinar al voltant del llac i el retrobament amb els companys i tutores del curs.

TUTORES 3r ESO

Sortida de convivència 1r ESO

Els/les alumnes/as de 1r d’ ESO, juntament amb els tutors i el professor de música, hem anat a fer una sortida de convivència al Parc Forestal. És una sortida que serveix perquè els/les alumnes/as dels diferents nivells es relacionin, juguin i aprenguin valors de convivència i respecte de l’entorn i el medi ambient. Ha estat un èxit rotund, durant el matí han jugat a diferents esports. Durant el dinar i després del dinar han estat interactuant en diversos grups.

TUTORS DE 1r ESO