Arxiu diari: 10 de març de 2016

Impressions de viatge a Itàlia

Itàlia ha estat un somni. Durant el viatge hem après coses noves però sobretot hem comprès  la importància del patrimoni i de com això marca un país i especialment la seva cultura.

Primerament vam visitar Pisa, però abans havíem de fer un viatge molt llarg. Aquest va ser molt pesat per alguns, incòmode per a d’altres, però absolutament tots estàvem segurs que l’estada a Itàlia mereixeria totes les hores a l’autobús, i així va ser.

Quan vam arribar a Pisa, no ens esperàvem que enmig de totes aquelles casetes de natural humil hi hagués uns monuments tan impressionants com la torre de Pisa o el Duomo que es troba al seu costat. Si algú em preguntés per aquest lloc, només podria dir que és màgic,  que et permet sentir la història que desprèn, perquè sí, és una antiguitat viva.

A continuació vam viatjar fins a Lucca, una ciutat plena d’encant, monuments i places. Allà vam tastar els nostres primers gelats i pizzes italianes. El primer dia va ser, en conjunt, una nova experiència.

El segon dia, vam visitar Florència i  va ser molt especial. Hi vam visitar la Galeria dels Ufizzi, el Palau dels Pitti, el Duomo i vam passejar pel Ponte Vecchio i el Mercato del Porcellino. La tarda, de lleure: relaxar-nos, menjar, comprar records i sobretot voltar i deixar-nos seduir per l’encant dels carrers i edificis, l’obra d’art que forma el mapa urbà de Florència.

El tercer dia va ser molt emocionant i diferent als anteriors. Primer vam anar a San Gimignano, d’estil medieval i situat a l’alta muntanya. Ens vam deixar perdre pels seus carrers i per gaudir de les vistes de la Toscana. Després ens vam desplaçar a Siena, on vam poder veure la  plaça on es practica el Palio un cop a l’any, catedrals, carrers històrics…

L’últim dia vam tornar a Florència. Primerament vam visitar la galeria de l’Acadèmia, on vam poder admirar escultures i pintures però sobretot ens vam meravellar per la grandiositat del David de Miquel Àngel. Després vam voltar pel Mercato Centrale de Florència, i vam aprofitar la nostra última tarda lliure a Itàlia. Amb les maletes carregades de productes típics: pasta, parmesà, colomba pasquale, etc. vam reprendre el viatge, ara de tornada.

Realment per a mi, el millor ha estat poder viure aquesta experiència amb les persones  amb qui vam començar un camí fa quatre anys i ara aviat ens haurem de separar, perquè crec que aquest viatge és una experiència  que restarà en les nostres memòries i ens unirà per sempre.

MAVI LORCA (4t ESO A)