ELS ALUMNES DE PRIMER D’HIGIENE BUCODENTAL COMPLEMENTEN LA SEVA FORMACIÓ AL SIMPOSI DE L’AHIADEC
Els alumnes de 1r d’Higiene Bucodental han particiat del XVIè Simposi que organitza l’AHIADEC. En aquestes conferències, els alumnes han pogut conèixer de primera mà el treball que realitzen diàriament odontòlegs i higienistes.
A més, les conferències han proporcionat informació valuosa per als futurs higienistes, ja que s’hi han tractat temes com el VIH, les patologies de les glàndules salivals i les conseqüències dels antidepressius al teixit periodontal i les dents.
Per últim, una de les ponències més esperades ha estat la de la cirurgia en directe, i no els ha decebut gens: han quedat bocabadats davant del treball d’una odontòloga i les dues auxiliars en una cirurgia periodontal.
El dia 21 d’octubre els alumnes de primer d’higiene bucodental han realitzat la primera sortida del curs al museu del COEC de Barcelona.
El propòsit d’aquesta visita era conèixer l’evolució històrica de la cadira dental i l’instrumental odontològic des del segle XIX fins a l’actualitat.
Els alumnes, a part d’observar la gran evolució de la cadira dental i la sorprenent poca evolució d’algun dels instrumentals odontològics, van quedar parats per com semblaven de sinistres algunes cadires antigues. Molts d’ells replicaven: “Sembla una cadira de tortura” o “Jo no m’asseuria aquí”.
Aquesta sortida ha estat una experiència positiva tant pel que fa a consolidar coneixements explicats a l’aula com per millorar la relació entre els membres d’aquest nou grup.
MIRIAM BARRERA I JAUME BRUGUERA (Professors del Cicle d’Higiene Bucodental)
Dimarts 8 de novembre els alumnes de 1r i 2n curs del CFGS d’activitats fisicoesportives van realitzar una sortida al Bosc Vertical del Parc Forestal de Mataró.
El Bosc Vertical és un parc d’aventura en els arbres. Els alumnes van realitzar circuits de diferents nivells dalt de les copes dels arbres, amb ponts, tirolines, lianes i d’altres.
Amb aquesta pràctica esportiva, els alumnes han gaudit de l’esport i l’aventura, estant en contacte directe amb la natura.
El dia 29/10 ha estat el dia Mundial de l’ICTUS i aquest any la Marató de TV3 tractarà sobre aquesta malaltia.
El departament de Centre de Dia i Rehabilitació de malalts amb ICTUS de l’Hospital Comarcal Sant Jaume de Calella es van posar en contacte amb l’escola per demanar la nostra participació en la gravació d’una flashmob amb els malalts d’ICTUS i les seves famílies.
A classe parlem de les malalties, expliquem què són, com evolucionen, que els passa als malalts, quins tractaments hi ha, com viuen les famílies aquesta situació, com afecta psicològicament al pacient (la lluita constant, l’esforç…), etc. I moltes vegades, per molt que expliquem, no acabem de veure la realitat d’estar malalt. Per aquest motiu vam pensar que aquesta era una molt bona oportunitat per conèixer una mica millor la malaltia i, sobretot, estar en contacte amb els malalts i les seves famílies.
L’inici d’aquesta activitat va ser força complicat, sobretot per la vergonya que tenien els alumnes de fer el ridícul. A mesura que avançaven els assajos, la cosa va anar canviant; i el dia que van conèixer els pacients es va produir el canvi: van perdre la vergonya i els van passar tots els mals en veure l’esforç dels pacients a interactuar i ballar, malgrat que anessin en cadira de rodes, o patissin paràlisis motores que dificultaven el seu caminar o la mobilitat dels seus braços. Estaven contents de compartir amb nosaltres aquesta experiència, i aquesta alegria aviat se’ns va encomanar.
Tots hem ballat per una bona causa: recollir diners per a la investigació i per poder trobar una millora per a aquests malalts.
Puc dir que ha estat una experiència inoblidable, moltes hores de feina i molta implicació, però ha valgut la pena i estic molt orgullosa de tots els alumnes d’APSD1 i 2. Heu treballat de valent. A tots moltes gràcies!
Els alumnes de CAI hem anat al centre cultural de La Llàntia a escoltar la xerrada per part d’una especialista del departament de Salut de la Generalitat sobre la Hidratació i la gent gran.
Hem seguit la xerrada amb molt d’interès. La participació de la gent gran, perfil de pacients que haurem d’atendre quan formem part del món laboral, ha fet que fos molt interessant, perquè han compartit amb tothom com es trobaven, quins problemes de salut tenien i la seva relació amb l’aigua. S’han proposat canvis d’hàbits per aquest col.lectiu.
El clima ha estat molt dinàmic, i la xerrada s’ha fet amena.
El dia 27 de setembre vam anar a la Biblioteca Antoni Comas a rebre formació sobre el projecte LECXIT del qual som voluntaris/es. L’objectiu principal del projecte és potenciar el gust per la lectura establint una relació positiva i un vincle entre l’infant de 4t de primària i nosaltres, alumnes del CFGS Ed. Infantil 2, durant una hora a la setmana. Les parelles del LECXIT poden fer ús de tots els espais de la biblioteca tot llegint contes il·lustrat, còmics, llibres de viatges, o bé dibuixar si aquell dia l’infant es troba cansat.
Hem d’ajudar i acompanyar a la lectura dels més petits, treballar la competència lectora i proporcionar experiències positives. Hem de construir i mantenir-hi una bona relació, ser flexibles, tenir paciència, constància, compromís i responsabilitat. Saber adaptar-nos al ritme i nivell dels nens i les nenes partint dels seus interessos i motivacions.
Estem molt motivats/des i tenim moltes ganes de començar. Pensem que serà una experiència enriquidora.
CARLA JIMÈNEZ, ANNA MILÀ I IRINA SOL – CFGS d’Educació Infantil 2
Com a futurs/es professionals del món de la sanitat, els/les alumnes del cicle formatius de grau mitjà d’Atenció a les persones en situació de dependència hem parlat molt sobre aquesta malaltia. Sabem que, quan a final d’aquest curs, ens enfrontem amb el món laboral, haurem de conviure amb aquesta malaltia de molt a prop, ja que malauradament la pateixen moltes persones de la tercera edat.
La Residència El Mirador ens va convidar a una xerrada que havien organitzat per als familiars de persones que la pateixen.
La xerrada va ser conduïda per una neuropsicològa de la Fundació de Malalts d’Alzheimer de Mataró, que va explicar què és l’Alzheimer, com afecta als malalts i a les famílies, quines ajudes tenen, els nous avenços farmacològics…
Passar una estona amb persones que tenen aquests malaltia i els seus familiars ens ha ajudat a créixer professionalment i personalment, i esperem que ben aviat es pugui trobar un tractament que els ajudi a superar-se.
S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.
El 26 d’abril a la tarda, l’alumnat del CFGS d’Educació Infantil 2 que durant tot el curs han estat fent el projecte LECXIT, van anar a la biblioteca Antoni Comas per fer una sessió de titelles als nens i nenes amb qui han compartit aquesta engrescadora experiència.
Utilitzant material de reciclatge van crear titelles amb diferents tècniques: ombres xineses, cartons, titelles de pal, de mà, etc. Van dramatitzar els contes del peix irisat, La Talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap, l’Elmer i el monstre de colors.
El resultat va ser una tarda plena de creativitat i música que ens va fer gaudir a tots i va culminar amb un pica-pica…
S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.
Els alumnes del cicle de grau mig de Tècnic de Cures Auxiliars d’Infermeria vàrem fer un curset sobre tècniques d’hemodiàlisi i la presència dels TCAI en els centres on es realitza.Fins ara, els tractaments de diàlisi, els realitzaven i portaven a terme els infermers/eres, sota supervisió de metges; però cada vegada més, la presència dels TCAI als diferents àmbits de la sanitat ha fet que aquesta pràctica també acceptés l’ajuda d’aquests nous professionals.
Les tasques estan molt definides, però tot i això, és un món molt interessant que amplia les sortides laborals dels auxiliars i obre les portes a noves fites personals. Gràcies al centre DIAVERUM Mataró, i als seus especialistes i docents -Eva Casanovas, infermera i supervisora de l’Institut Mèdic Badalona de Diaverum i Sebastià Pujol, cap d’infermeria del centre de Mataró de DIAVERUM-, els nostres alumnes van poder gaudir i aprendre “in situ” de la preparació del malalt, la preparació de les màquines, de les tasques dels TCAI al centre, i de l’esperit de superació de persones afectades d’insuficiències renals,
que lluiten dia a dia per millorar la seva vida i mai perden l’esperança.L’experiència no podria haver estat més enriquidora!