Monthly Archives: març 2008

ESOF teens

Si vols promoure la investigació entre els estudiants de secundària, aquesta comunitat virtual t’ofereix un espai interactiu únic de trobada entre professorat i alumnes.

Per això, et convidem a que entris a la pàgina www.esof2008.org/teens, coneixeràs estudiants i  professionals del món de la recerca i l’educació i podràs compartir amb ells la teva experiència. Veuràs que els alumnes poden publicar els seus millors treballs, pujant vídeos, imatges, arxius…i també descarregar informació.  Prova-ho, només has de fer clic aquí!

esofteens.jpg

Infants a la xarxa: nadius digitals?

En aquest article es visiten alguns dels llocs comuns de la relació entre internet, la cibercultura i la infància. En especial s’observa la idea dels nadius digitals de Marc Prensky i se l’acompanya d’altres estereotips i arguments apresos que solen tenir com a conseqüència la reificació i la creació de distàncies entre els col•lectius adults i els infants. L’article argumenta que aquestes distàncies són artificials i que en la mateixa construcció d’aquest imaginari és on rauen els veritables perills de la relació entre internet i els infants. (Quaderns digitals.net)

Article

img250.jpg

Mapes conceptuals

Una eina força interessant per preparar classes o intervencions són els mapes conceptuals.
El mapa conceptual és una tècnica per a la representació del coneixement en gràfics. Els gràfics de coneixement són xarxes de conceptes. Les xarxes consten de nodes (punts/vèrtexs) i enllaços (arcs/eixos). Els nodes representen conceptes i els enllaços representen les relacions entre els conceptes.

Els conceptes i de vegades els enllaços s’etiqueten. Els enllaços poden ser no-, uni- o bidireccionals. Els conceptes i enllaços es poden classificar, poden ser simplement associatius, especificats o dividits en categories tals com relacions causals o temporals.

Unes bones eines per elaborar-ne poden ser:

cmap1.jpg

exploratree1.jpg


Espai de dones

L’Espai de Dones de Pangea és un espai democràtic que promou la igualtat d’ accés de les dones a la informació, al coneixement i en particular a les TICs, potenciant les eines estratègiques necessàries.

espaidones.jpg