Introducció

Quan vam haver d’escollir el tema del nostre treball de recerca no ho teníem molt clar i ens va costar escollir un tema en concret, per això mateix, vam necessitar l’ajuda de la nostra tutora, la qual ens va ajudar molt en l’elecció del nostre tema. També, en aquesta reunió vam comentar el tema que en un principi teníem pensat fer: Com afecta la publicitat en la societat?, ja que les components d’aquest grup som dues persones del batxillerat artístic (que podrien fer la part pràctica realitzant un anunci i passar-ho a diferents classes o llocs per veure la seva reacció davant del producte, per exemple) i, d’altra banda, una persona del batxillerat humanístic-social (que s’encarregaria de les entrevistes i de l’estudi, un cop s’hagués passat el vídeo i recollit la informació al respecte). Però, la nostra tutora ens va recomanar que penséssim en un tema que ens interessés i ens agradés a totes i després d’uns dies pensant, vam arribar a escollir el nostre tema que és “La fotografia en el món de la moda infantil”. Vam pensar que era un tema prou interessant per a fer el nostre treball de recerca. El nostre principal objectiu era saber com funcionava el món de la moda en l’àmbit infantil, és a dir, tant els models com els fotògrafs, les marques de roba, a més d’un breu resum de la història, què ens transmet, etc. tot posant en pràctica una desfilada i la visita al museu, anàlisis de catàlegs i entrevistes realitzades.

Per una altra part, la nostra tutora ens va explicar les possibilitats de fer el treball, en format paper o en bloc, finalment van decidir escollir l’última opció, ja que crèiem que pel nostre treball aquest era un format més adient, perquè podem utilitzar vídeos i fotografies per il·lustrar-lo i així fer-lo més didàctic.

Al començament ens va ser molt difícil documentar-nos per fer aquest treball, ja que és un tema en el qual no es troba gaire informació i normalment la que trobàvem, no tractava del que nosaltres estàvem buscant. A l’hora de la recerca d’aquesta, vèiem que era molt generalitzada i no s’ajustava al que volíem, tot i que finalment vam aconseguir la informació. A continuació, vam voler fer un apartat dels “fotògrafs internacionals” relacionats amb la moda infantil, però ens vam trobar amb el problema de què aquells que ens sortien, eren fotògrafs de moda adulta, per això vam decidir fer un apartat on només sortissin fotògrafs que es dediquessin a la fotografia de moda infantil, encara que alguns no solament es centressin en aquest àmbit. D’altra banda, unes de les dificultats era “les característiques de la fotografia de la moda infantil”, ja que no sabíem com podíem explicar-les i a més a més, no teníem gaire clar en què consistia, i quan buscàvem informació gaire bé no trobàvem. Un altre problema va ser l’elaboració de l’apartat que tracta sobre els diferents tipus de costura (Alta costura i Urban Style), ja que al principi teníem dubtes si “la baixa costura” existia, és a dir, si aquest era el seu nom o bé era un subapartat de l’Urban Style, que finalment vam veure que era la segona opció, gràcies al fet que vam contactar amb una agència dedicada a la fotografia de moda infantil, vam poder solucionar aquest dubte, igual que d’altres més que anaven sorgint a mesura que fèiem el treball. També, en quant “la història de la moda”, va ser molt difícil cercar informació perquè era un tema extens i es centrava més en la moda adulta, ja que la moda infantil fa poc que es va desenvolupar.

Pel que fa la nostra part pràctica vam haver de contactar primerament amb el Museu Tèxtil de Terrassa, per poder concertar la nostra visita que va ser el 30 de juliol del 2015, i altrament, vam poder completar la part de la història de la moda. Vam escollir aquest museu per diferents raons: la primera raó era per la seva proximitat i la segona perquè disposàvem de molta informació que nosaltres podríem fer servir després en el nostre treball, però ens vam adonar que la informació que tenien era més aviat generalitzada i no abastia alguns dels punts del nostre treball. Un cop vam fer la visita al Museu Tèxtil de Terrassa i amb la informació que necessitàvem, vam començar a redactar i a resumir tota la matèria que vam recollir amb la finalitat de deixar la feina feta el més abans possible. Al mateix temps vam haver de contactar amb diferents agències per tal d’obtenir més ajut a l’hora de completar la part pràctica, així que el dia 27 juliol del 2015 vam enviar el missatge a les diferents agències de fotografia de moda infantil que, l’agència HappyKidsmodels va ser l’única que ens va respondre amb molta rapidesa, on l’Amanda Oliva, va ser la persona que ens va atendre i ens va oferir assistir a Pals (Girona) el dia 9 d’agost del 2015 per veure una desfilada de moda infantil i fer fotografies de la passarel·la. Així doncs, veient que les altres agències no ens responien, només vam poder contactar amb aquesta. Finalment, la nostra experiència en l’estada a Pals va ser una molt bona. Allà, vam poder gaudir de grans experiències com ara estar amb els nens petits, veure com els maquillaven, pentinaven, vestien, assajos previs que feien i, per últim, la desfilada dels mateixos. A part de centrar-nos en els nens, també vam poder viure l’experiència de com treballen els fotògrafs professionals i estar amb ells en el moment de la desfilada per fer les fotos.

En tornar de les vacances d’estiu ens vam posar un altre cop a fer feina i a continuar el nostre treball de recerca per tal d’avançar-lo i acabar-lo al més aviat possible. Un cop que vam començar l institut, vam tornar a quedar el dia 14 de setembre del 2015, on vam explicar tot allò que havíem fet durant l’estiu, tant la part pràctica com la teòrica, a més de plantejar els nostres dubtes i començar a analitzar catàlegs i a deixar apartats enllestits. Mentrestant, anàvem fent el treball, tot i que a vegades no podíem avançar res, ja que estàvem en període escolar i no disposàvem de gaire temps perquè també havíem d’estudiar pels exàmens. Altres vegades, tampoc podíem avançar el treball a causa que alguns apartats estan relacionats i, potser, fins que no estigués un apartat mínimament fet, l’altre no es podia continuar. En aquest període de temps, les components del grup, ens vam anar reunint a mesura que necessitàvem comentar algun aspecte o estàvem gairebé en fase de no poder continuar el treball i amb l’ajuda mútua, vam seguir endavant amb les redaccions.

A l’hora d’utilitzar el bloc vam tenir diverses dificultats, ja que per a nosaltres era una eina nova i no estem acostumades a utilitzar aquests tipus de formats. Una d’aquestes dificultats era canviar o editar algun apartat en concret; una altra era inserir la foto i el peu de foto respectiu. Tot això, ho vam solucionar amb l’ajuda de la nostra tutora que ens va ensenyar com s’han d’editar els apartats i com s’insereixen les fotos amb el seu peu de foto, a més d’explicar-nos com s’afegeixen els vídeos.

Més tard, abans de l’entrega de l’esborrany el 16 de novembre, vam tenir una altra reunió el divendres 13 de novembre, en la que vam plantejar més dubtes que teníem i la nostra tutora ens va dir que havíem d’agilitzar la nostra part pràctica, ja que la teòrica la portàvem més avançada que l’altre. També ens va explicar com fer i redactar aquesta part pràctica per tal que quedés en bones condicions. Vam fer allò que ens havia dit i, seguidament, vam entregar l’esborrany del treball de recerca el dilluns dia 16 de novembre i, pocs dies després, la nostra tutora ens va enviar la correcció d’aquest per acabar de polir alguns apartats i donar els retocs finals. El fet d’elaborar el treball de recerca en format bloc ens va facilitar la feina, ja que si l’haguéssim fet en format Word, ens hauria suposat i/o comportat més problemes com ara imprimir-lo o bé en el moment de realitzar el treball, que si no s’ha desat correctament el document, etc., a causa que en el format bloc no fa falta imprimir res i també és una manera d’estalviar diners. Un inconvenient de fer el treball en bloc és que segons quins aspectes no podem canviar ni tocar res, només ho pot fer la nostra tutora, com per exemple seria els fons o l’aspecte visual del bloc.

També cal esmentar, que no tot han estat dificultats, sinó que també hem tingut facilitats com ara en trobar la informació sobre els nens models, ja que en mirar pàgines oficials de diverses agències de fotografia de moda infantil, es trobaven molt fàcilment com ara tot el que es requereix per ser un model infantil i a més a més, també tenien un apartat que posaven les preguntes freqüents que es plantegen els pares i mares sobre el que comporta ser un nen model, les polítiques que segueix cadascuna, per exemple.

A mesura que anàvem fent el treball, ens sorgien alguns dubtes sobre què podríem posar en algun apartat o què pensàvem que faltava i el que sobrava, entre nosaltres ho anàvem comentant i dient els nostres punts de vista. D’aquesta manera, ens ajudàvem les unes amb les altres i així el treball se’ns feia més amè a l’hora de fer-ho.

A la mateixa vegada que acabàvem els apartats i la nostra tutora ens els donava per “apartat bo”, els posàvem al bloc per tal d’acabar i deixar-ho tot enllestit més ràpidament.

PREGUNTA DE RECERCA

  • Quins aspectes engloba el món de la moda i de la fotografia infantil i quines són les seves característiques?

HIPÒTESI

  • Quins àmbits abasteix la fotografia de moda infantil? Què transmet la fotografia de moda infantil en relació amb les marques treballades? Quins models trobem, quines són les seves característiques i com són maquillats, pentinats, etc.? Quins tipus de catàlegs trobem, les càmeres utilitzades i la normativa respecte a la fotografia?

A partir d’aquí vam establir l’estructura del treball:

  • Introducció
  • Breu història de la indumentària
  • La fotografia en el món de la moda infantil (fins als 12 anys)
    • Què és i quines característiques té la fotografia de moda?
    • Catàlegs de models
    • Perills nens models
    • Passarel·les de moda
    • Càmeres fotogràfiques
    • La il·luminació
    • Tipus de Fons
    • Maquillatge
    • Perruqueria
    • Normativa fotogràfica
    • Fotògrafs
  • Classificació de Marques Segons la Qualitat

PART PRÀCTICA

  • Anàlisis de Catàlegs
  • White Summer
  • Entrevistes
  • Museu Tèxtil de Terrassa

-Conclusions

-Llista d’imatges

-Agraïments

En aquest índex és reflexa tot el procés que s’ha de dur a terme per aconseguir una bona fotografia que servirà després per promocionar aquell producte com és la roba infantil en aquest cas. Una segona intenció del treball és donar a conèixer el món de la fotografia de moda infantil, ja que cadascú pot veure les diferents imatges que surten als catàlegs, o els anuncis de televisió que es fan, però pràcticament ningú s’adona de tot el treball que hi ha al darrere, també s’ha de tenir en compte allò que transmeten, ja que cada fotografia té un missatge de rere fons, per tant sempre podem trobar un significat a les fotografies incloent també les peces de roba, les quals juguen un paper molt important en la societat.