Anàlisis de Catàlegs

ALTA COSTURA

VERSACE:

Versace és una marca italiana fundada al 1978 a Milan per Gianni Versace, basada en l’estil de la Grècia clàssica. A més, també ven accessoris, fragàncies, maquillatge i mobles de luxe propis. Actualment és una de les principals cases de moda del món.

La directora de disseny actual de la marca és Donatella Versace (germana de Gianni Versace).

Aquesta marca utilitza un patró basat en Greek Key, que consisteix en figures i formes geomètriques, que antigament s’utilitzaven en l’arquitectura.

(patró de Greek key)

A continuació farem l’anàlisi dels aspectes més importants d’aquesta marca on observarem els fons, maquillatge, models, pentinats, llum, ambient , roba i què transmeten, a partir de les imatges anteriors que podeu trobar en aquest apartat del nostre bloc.

  • Ambient :  Pel que fa l’ambient està situat en un espai interior, tancat.
  • Llum: La llum és artificial, s’utilitzen focus de llum blanca.
  • Fons: El fons que hi podem veure és una paret blanca, però en la primera fotografia, en quant el fons, es poden observar unes il·lusions òptiques en  que es veuen trossos de les lletres de la marca Young Versace.
  • Models: Tant els nens, com les nenes, són de constitució prima, amb ulls clars (blaus i verds) i amb la pell blanca excepte un que té la pell una mica més fosca.
  •  Perruqueria: En quant al cabell, no segueix un patró predeterminat ja que podem trobar gran  varietat de colors (pel-roig, ros, morè). En aquestes imatges, podem observar que les noies porten el cabell curt o recollit d’una manera senzilla com és una trena i, els nois el duen curt. També veiem que tres d’aquests models tenen el cabell llis i l’altre el porta rinxolat.
  • Maquillatge: Parlant del maquillatge, tant els nois com les noies utilitzen una base, però d’una manera molt subtil.
  • Roba: En la roba d’aquestes fotografies podem veure que fan servir colors vius, com roses, taronges, grocs…, però la marca sol utilitzar colors més foscos pels nois (negre, blau marí) tot i  que les noies utilitzen colors més clars com el blanc. En moltes de les seves peces de roba, podem trobar el patró Greek Key , estampats de fulles d’acant o bé el seu logotip (Cara de la medusa).
  • Material: El material que predomina en aquestes vestimentes és el cotó i l’elastà.
  • Preus: Els preus de la marca oscil·len entre els 150 i els 500€.
  • Què ens transmetem les fotografies? Analitzant aquests elements anteriors podem dir que la marca vol demostrar que és una marca molt sofisticada, refinada i amb un estil propi que marca tendència. A més, en quant la roba femenina juga amb els diferents colors donant així una sensació més alegre, divertida i atrevida, en canvi, en la línia masculina transmet seriositat i formalitat.

DIOR:

La marca de roba Dior va ser creada al 1946 a París per Christian Dior. Aquesta marca és una de les més prestigioses del món, per la seva gran qualitat, i pels seus dissenys clàssics que donaven lloc a unes peces de roba que es caracteritzen pel luxe que desprenen amb els seus dissenys, per això és una de les marques més importats i prestigioses de l’actualitat.

  • Ambient: En Dior, l’ambient predominant veiem que són espais interiors però podem trobar exteriors que per la decoració semblen interiors.
  • Llum: La llum és artificial de focus blancs.
  • Fons: La decoració d’aquest espai, en el cas de la nena es tracta d’un edifici antic, en canvi en el cas del noi, veiem com si es tractés un espai musical pels diferents instruments que podem trobar ( tambors, acordió).
  • Models: Pel que fa els models són de constitució prima, de pell una mica morena; d’ulls i cabells obscurs.
  • Perruqueria: En quant als pentinats d’aquestes dues fotografies, la noia du el cabell recollit en forma de trena i, el noi porta el cabell llarg, natural i desenfrenat amb les patilles llargues.
  • Maquillatge: Les models de Dior van maquillades, utilitzen base, lip gloss, coloret, màscara de pestanyes transparent i de vegades, ombra d’ulls, en canvi, als nois només se’ls aplica una mica de base.
  • Roba: Pel que fa la nena utilitza un vestit blanc amb tocs rosats. Veiem que en la part superior és bastant cenyida, i la part inferior és caracteritzada per la forma voluminosa i acampanada. A diferència de la nena, el noi, utilitza colors com els blaus, els ocres, a més porta texans i una americana.
  • Material: En quant la tela utilitzen seda, punt, cotó, però tot de gran qualitat.
  •  Preus: Els preus d’aquesta marca, oscil·len entre els 700€  i els 6.000€, per això podem dir que és una marca poc assequible, ja que els seus preus no ho permeten.
  • Què ens transmet: Així doncs, la moda tant dels nens com de les nenes tenint en compte també tots els aspectes analitzats anteriorment, es pot dir que és una marca clàssica i elegant, utilitzant estampats seriosos amb elements geomètrics transmetent una sensació de refinament, també es pot dir que transmet luxe.

COMPARACIÓ:

  • Què transmet: La marca Dior, a diferència de Versace, ens transmet més elegància i formalitat, en canvi, Versace ens fa arribar més diversitat i informalitat i atreviment ja que juga amb la combinació de colors vius, neutres i/o foscos, a la mateixa vegada que podem trobar estampats divertits. A més, tant l’una com l’altra són marques  refinades.
  • Ambient: Pel que fa l’espai Versace és interior amb fons blanc i Dior és interior però amb una decoració que interactua amb el model, és a dir, depenent del model i de la roba que porti aquest, la decoració variarà afavorint així la vestimenta la qual es vol remarcar.
  • Llum: Per una altra part, la il·luminació de les dues marques és artificial de llum blanca ja que al ser un espai interior el llum que hi ha no prové directament del Sol (llum natural) i, això comporta a l’ús de focus de llum blanca i no groga a causa que amb la blancor es veu amb més claredat els colors i petits detalls.
  • Perruqueria: en quant els pentinats, els pentinats de Versace les noies porten el cabell curt o recollit d’una manera senzilla com és una trena i, els nois el duen curt. També veiem que tres d’aquests models tenen el cabell llis i l’altre el porta rinxolat. En canvi Dior ,la noia du el cabell recollit en forma de trena i, el noi porta el cabell llarg, natural i desenfrenat amb les patilles llargues.
  • Maquillatge: parlant del maquillatge, la marca italiana aplica només base tant els nois com les noies i, l’altre marca, les noies utilitzen base, lip gloss, coloret, màscara de pestanyes transparent i de vegades, ombra d’ulls, en canvi, als nois només se’ls aplica una mica de base.
  • Models: Els models d’aquestes dues marques tenen constitució prima però es diferencien en la pell, ja que Versace normalment són de pell més blanca que els de Dior. El color del cabell a la marca parisenca, predominen els castanys i a Versace podem trobar gran varietat de colors, en aquesta última, el color dels ulls d’aquests models són clars i en la primera, són foscos.
  • Roba: la roba d’aquestes marques, Dior és més clàssica, utilitza colors més apagats, pastels, semblant a la moda adulta. En contraposició amb Versace, aquesta, utilitza colors més vius, elements geomètrics com el Greek Key, i el logotip de la cara de Medusa.
  • Preus: Finalment, en quant els preus, podem dir que són marques molt cares, tot i que Dior té uns preus més elevats que Versace.
  • Materials:  Dior en quant la tela utilitza seda, punt, cotó, però tot de gran qualitat, i Versace el material que predomina en aquestes vestimentes és el cotó i l’elastà.

URBAN STYLE:

Per una altre part, trobem quatre marques d’urban Style separades en dos blocs: El primer blog està dirigit a persones amb un cert poder adquisitiu (com bé ja s’ha explicat anteriorment en l’apartat de “tipus de costures”) en el que trobem les marques H&M i Molo.
El segon grup és el que està dirigit a persones amb menys poder adquisitiu que, a la seva vegada, és apte per a tothom gràcies als seus preus baixos.

Primer grup:

– MOLO:

Parlant de Molo kids és una marca danesa fundada al 2003 amb la intenció de crear una nova línia de moda infantil acolorida, divertida i diversa en les seves robes. La primera col·lecció de Molo de 2 a 8 anys, va ser a la primavera del 2003, en les quals, només ven a Anglaterra, Holanda, Dinamarca, Suècia i Noruega (part nord d’Europa) però, més tard, cap al 2005 va ampliar la seva gamma i es va començar a estendre per arreu d’Europa passant per Espanya.

En quant el seu estil, presenta un toc escandivani amb un estil urbà i colorit.

  • Materials: Les seves peces estan fetes principalment de cotó, però també s’utilitza l’elastà (sobretot a les malles) i polièster.
  • Ambient: El tipus de fons que utilitza la marca, els fons interiors amb paret blanca,
  • Llum: La il·luminació és artificial i no té cap mena de decoració.
  • Models: Aquests models són de constitució prima, pell blanca. També podem trobar ulls clars o foscos, de la mateixa manera que podem trobar cabells castanys o rossos. Per una altre part, veiem que el noi utilitza colors foscos, com ara marrons i grisos amb lletres negres, a més duu texans grisosos negres. Però, la noia vesteix amb una samarreta de màniga curta amb un estampat de tigres i una faldilla acampanada grisa a ratlles. Tots dos models porten un barret de llana: el del nen és d’estampat militar i, el de la nena negre llis.
  • Perruqueria: Pel que fa a la perruqueria, tots dos models porten pentinats naturals, despentinats.
  • Maquillatge: En quant el maquillatge, a tots dos només se’ls aplica una base per a tapar la brillantor que produeix la pell del rostre.
  • Preus: Els seus preus oscil·len entre els 20€ i els 50€ tot i que a vegades superen aquest preus com ara 70€.
  • Què transmet: Aquest tipus de roba ens transmet informalitat, alegria, naturalitat ja que és un estil molt casual i còmode, apta per dur-la el dia a dia.

– H&M:

H&M és una cadena sueca que es fundà el  4 d’octubre del 1947 per Erling Persson.

  • Què ens transmet: La roba H&M al ser tant formal com informal ens transmet comoditat, per portar al dia a dia, a més de ser alegre i divertida a causa dels estampats, dibuixos i colors que utilitzen.
  • Models: Aquests models són de constitució prima, amb la pell blanca i ulls blaus i marrons. Pel que fa el cabell tots dos tenen el cabell clar i el porten al natural, però la noia el té més ros que el noi i sense recollir i, el noi el té en forma de cresta i pentinat cap a un costat.
  • Maquillatge: Per un altre costat, en el maquillatge tots dos porten base, a diferència que la nena duu a més a més, coloret, una mica de lip gloss i ombra d’ulls.
  • Roba: En la roba de la nena utilitza colors foscos com la jaqueta blava i els texans, tot i que la samarreta és turquesa. El nen també du un pantaló texà fosc, però a diferència de la part de dalt  utilitza un color més viu per la samarreta vermella i la jaqueta texana amb mànigues i caputxa grises.
  • Ambient: L’espai és un interior, per això mateix el fons utilitzat és una paret blanca i, la llum és artificial de color blanc.
  • Preus: Els seus preus oscil·len entre els 5 i els 35€ aproximadament, així doncs, són preus bastant assequibles que estan a l’abast de tothom.
  • Materials: Utilitzen materials que no són molt cars, com el cotó, l’elastà o el polièster.
  • Perruqueria: Pel que fa als pentinats dels nens podem veure que porten el cabell al natural, es a dir, sense recollir i, pel que fa al noi, aquest porta el cabell cap enrere per a que se li pugui veure la cara encara que aquest pentinat destaca per la seva senzillesa.

COMPARACIÓ:

  • Aquestes dues marques  tenen en comú el tipus de fons, de llum i l’espai.
  • Ambient: Són espais interiors, per totes dues maques.
  • Fons: la seva paret blanca, tan per H&M com per a Molo.
  • Llum: la llum és artificial blanca en totes dues.
  • Preus: Ambdós són similars (20-30€) tot i que Molo a vegades supera aquests preus.
  • Models: En quant els nens models, podem observar que tots dos són de constitució prima amb pell i ulls clars. També ambdós fan l’ús de poc maquillatge, en concret la base.
  • Perruqueria: Per una altra banda, els cabells dels models de Molo són més desenfrenats i llargs, a diferència de H&M que són més curts i estan sense recollir.
  • Roba: Pel que fa la roba les dues marques utilitzen colors més vius però en H&M observem que la noia porta colors més apagats que en la de Molo. En el cas del noi passa el mateix però a la inversa, és a dir, el noi d’H&M fa servir colors més vius que el de Molo. També cal dir que H&M no utilitza el barret de llana com a complement com la marca danesa. A més, podem observar que Molo, en quant a les peces de roba, és més formal que H&M.
  • Material: Finalment, el material utilitzat d’aquestes robes tant un com l’altre és el cotó, però a Molo també fa l’ús de l’elastà i la llana, en canvi H&M utilitza el texà com en la jaqueta del noi.
  • Què transmet: Tant una marca com l’altra ens transmeten que són estils casuals i, per tant, còmode, a més d’informalitat i atreviment per l’ús de la combinació de diferents colors i estampats.

Segon grup:

– ALCAMPO:

kufdk

Alcampo es va fundar a França 1961 i fins l’any 1981 no es va obrir cap hipermercat  a Espanya. Cal dir que aquest ven tot tipus de productes, des d’alimentació fins a electrodomèstics, tot i que també té una secció de roba tant adulta com infantil.

  • Ambient: En quant l’espai, és un espai interior.
  • Fons: Utilitza un fons de paret blanca.
  • Llum:i Alcampo fonamentalment utilitza  il·luminació artificial de llum blanca.
  • Models: Parlant sobre els models, són de constitució prima amb la pell blanca, ulls marrons foscos igual que el seu cabell. A més duen el cabell llarg i sense recollir donant una sensació de naturalitat.
  • Maquillatge: En el maquillatge, veiem que no en fa ús ja que s’aprecien els reflexos de la cara un cop esta feta la fotografia.
  • Roba: Observant la roba, podem dir que és roba del dia a dia (urbana) i senzilla, per tant, Veiem que els seus colors són vius com en la jaqueta que duen tots dos. La noia du una jaqueta vermella cridanera  i una samarreta blava pastel amb un dibuix de la cara d’una princesa que és la ventafocs  i unes malles a ratlles blanques i blau marí. Pel que fa el noi, aquest va vestit amb  colors molt foscos tot i que la jaqueta també cridanera. El texans son obscurs i el jersei que porta és blau marí i la samarreta és grisa.
  • Preus: Els seus preus són econòmics els quals oscil·len entre els 5 i els 10-15€, a més estan a l’abast per a tot tipus de públic.
  • Materials: Els materials que fan servir són el polièster, la lycra, el cotó i l’elastà.
  • Perruqueria: Pel que fa a la perruqueria podem trobar pentinats molt senzills, la nena sembla que porta el cabell recollit en una cua encara que també pot portar el cabell cap a un costat ja que la imatge no ens permet veure amb exactitud. Pel que fa el noi, aquest porta el cabell pentinat d’una manera molt senzilla, una mica rinxolat.
  • Què ens transmet: és una marca que aporta comoditat, senzillesa i informalitat ja que no és una roba tan elaborada com les que són de marca.

CARREFOUR:

tienen-muy_1359716320464

“Carrefour” és un hipermercat fundat a França en què ven tot tipus de coses: des d’electrodomèstics, fins a menjar passant per utensilis, coses de la llar, etc. Però també ven roba per a totes les edats i de tot tipus: Roba esportiva, per vestir el dia a dia, banyadors i bikinis…

La marca de la roba de “Carrefour” és Tex: La gamma de productes de roba que no porten el nom directament de “Carrefour”.

  • Ambient: L’espai que utilitza és interior molt comú en totes les fotografies de la marca.
  • Fons: El fons semblant al vinil de color gris.
  • Llum: La marca utilitza una  il·luminació artificial de llum blanca.
  • Models: Els models són de constitució prima, de pell una mica morena. També podem dir que els ulls de tots tres són foscos.
  • Perruqueria: Els cabells són clars, llargs i en el cas de la nena els porta recollits amb dues cues. El primer nen que observem des de l’esquerra té el cabell més fosc que els altres dos.
  • Maquillatge: En quant el maquillatge, no porten ni base, ni coloret, és a dir, al natural.
  • Roba: D’altre banda, la seva roba és més casual, per portar-la diàriament, fent així en quest cas una combinació entre blaus i vermells (colors vius). El primer nen porta una dessuadora blava amb lletres taronja pastel i uns pantalons texans foscos. La nena porta una camisa a quadres amplis vermella amb tocs blancs i uns pantalons grisos a conjunt. Finalment, el segon nen du una camisa a quadres amb blau fosc i blanca, una samarreta blanca amb les vores de les mànigues vermells i amb un dibuix al mig i, els pantalons texans són d’un color blau apagat.
  • Materials: Els materials que utilitzen son el cotó, el polièster.
  • Preus: Els preus oscil·len entre els 10-20€.
  • Què ens transmet: La marca ens transmet  una sensació de senzillesa i comoditat ideals pels nens.

COMPARACIÓ:

  • Carrefour i Alcampo són molt semblants en estil i preus.
  • Què ens transmet: L’estil d’aquests dos és informal, senzill i de carrer, això fa que ens transmeti una sensació de comoditat i que sigui roba per portar diàriament.
  • Models: Pel que fa els models, tots dos són de constitució prima, de pell més morena, amb ulls foscos.
  •  Maquillatge: A més no porten cap maquillatge, porten el cabell al natural o recollit de manera senzilla tot i que hi ha dos nens del Carrefour que el tenen més clar.
  • Materials. Per una altra banda veiem que els materials utilitzats per la roba són el cotó i el polièster preferentment tot i que l’Alcampo fa servir la lycra en les malles de la noia.
  • Roba: Tant Alcampo com Carrefour són marques que no només es dediquen a la moda, sinó que també a l’alimentació i altres sectors. la seva roba de Carrefour, és més casual, per portar-la diàriament, fent així en quest cas una combinació entre blaus i vermells (colors vius). I per un altre costat Alcampo podem dir que és roba del dia a dia (urbana) i senzilla, per tant, i per tant utilitzen colors que criden la nostra atenció,  també predominen els  texans i els jerseis.
  • Preus: Finalment en quants als preus veiem que són iguals tot i que Carrefour a vegades té els preus una mica més elevats.
  • Ambient: Les dues marques utilitzen  és interior molt comú en totes les fotografies tant de l’Alcampo i Carrefour.
  • Llum:  Les marques utilitzen una  il·luminació artificial de llum blanca.
  • Fons:  Alcampo per un costat utilitza un fons de paret blanca, i Carrefour, el fons semblant al vinil de color gris.
  • Perruqueria: Ambdós tenen pentinats senzills com recollits amb cues o el cabell al natural, són pentinats molt comuns entre els nens.
  • Materials: En totes dues marques podem trobar productes fet amb aquests materials polièster, lycra, cotó i elastà.

Com a conclusió final podem dir que hi ha grans diferències entre les marques d’alta costura i d’Urban Style, aquestes es troben en l’ambient, la roba, el preu i els materials utilitzats per dur a terme la fotografia. Aquestes diferències es poden observar clarament en les diferents fotografies que podeu veure a nostre bloc.