Perills Nens Models

En el món de la moda, cada vegada podem trobar més problemes amb aquells nens que tenen una sobre exposició mediàtica, però darrere d’això, moltes vegades es troba l’interès dels pares per buscar la seva pròpia aprovació social de forma activa, és a dir, que utilitzen els seus fills per obtenir una bona posició en la societat, fins i tot posant en joc la intimitat dels més petits. Aquests pares que senten la necessitat de mostrar els seus fills en les xarxes socials solen ser  altament vanitosos, que només valoren les qualitats físiques dels seus fills i necessiten mostrar-li al món que, a més de tenir uns fills bufons, això  proporciona un èxit professional i econòmic per comprar aquest tipus de roba i utilitzen les xarxes per mostrar als seus fills com possessions.

Encara que els nens models menors de 6 o 7 anys no arriben a ser conscients d’aquesta situació a què estan subjectes per part dels seus pares, en superar aquesta etapa, és possible que arribin a ser víctimes d’abusos verbals per part dels seus companys del col·legi i, fins i tot, de desconeguts a través de les xarxes socials. Per això mateix podem pensar que és una falta de responsabilitat que els pares exposin als seus fills sense pensar en les possibles conseqüències que aquest fet pot comportar, orientats únicament per l’interès personal i l’ambició.

Podem dir que l’aspecte comercial és, sens dubte, un factor que s’ha de tenir en compte, però també cal tenir en compte que malgrat que a aquesta edat els nens no entenen el què estan fent, i no saben quins són els beneficis o les dificultats, sí que pot haver uns efectes nocius en el seu comportament, com crear persones amb baixa tolerància a la frustració,  degut als errors i als límits, perquè des de petits se’ls està acostumant a un estil de vida que ningú té la certesa quant temps durarà.

Però també cal tenir destacar que encoratjar als menors d’edat a entrar ràpidament en aquest món de la moda  fa que s’avancin  a viure una sèrie d’experiències per a les que, en el seu moment psicològic, no estan preparats i no formen part de la seva etapa com a nen.

Al prendre decisions per a les quals no tenen referència infantil sinó adulta, generant una disrupció psicològica que ha de ser observada amb deteniment. En general, el terme s’utilitza en un sentit simbòlic, en referència a alguna cosa que genera un canvi molt important o determinant. Aquests canvis es produeixen principalment a l’escola.

Aquest comportament disruptiu és molt comú en nens que són exposats als medis, com per exemple, nens models de certs alumnes ocasiona diverses conseqüències, entre les quals, hi ha el malestar del docent i el seu potencial de por per tornar a l’aula, així com un impacte negatiu en l’aprenentatge dels altres estudiants. Una de les actituds més comunes és la remor constant que impedeix el correcte desenvolupament de la classe ja que genera estrès i frustració en el mestre.

Quant un nen surt a la fama d’una manera inesperada, normalment el nen no està preparat al nivell de preparació i maduresa adequat, és per això que s’aconsella a no cedir a la pressió social i, fins i tot, a la del nen a qui pot resultar atractiu ser reconegut, tenir fama o guanyar diners.

Però, una gran realitat és que els mitjans estan aprofitant la popularitat de les nens  com a caixa de ressonància dels seus propis interessos. Aquesta és la raó per la qual ara les grans cadenes s’interessen per l’impacte en xarxes dels seus empleats per auto promocionar. De la mateixa manera, les marques de roba poden estar utilitzant als nens com a models publicitaris, segurament, a canvi del beneplàcit que atorguen els pares per un incentiu econòmic, sense que s’aclareixi que es tracta de màrqueting.

També, per una altre part, els models es poden veure afectats per estafes per part d’agències, aquestes aprofitant la crisi i el desig de tenir un lloc en el món de la moda. Aquesta agències es publiquen a les xarxes socials, dient que faran un càsting, que són una agència de models prestigiosa, etc., per això et demana que enviïs les teves fotos amb les teves dades. Després d’un període de selecció el qual seleccionen a la immensa majoria. Envien un correu electrònic donant l’enhorabona que has estat seleccionat. En aquest correu es cita als seleccionats per fer una entrevista, en la que et diuen que has de pagar una quota anual entre els 70 i els 100 euros i et citen per a un altre càsting on fan 4 fotos i tu has de portar el teu propi canvi de roba. A més, aquesta agència et garanteix 5 o 6 càstings a la setmana a nivell internacional. Finalment, la persona que accedeix a la agència no la truquen per fer càstings, apart de perdre els 70 o 100 euros que demana la agència. Per això és molt important informar-se molt bé sobre la agència.

A continuació en aquest apartat, podem trobar els en llaços dels quals hem extret d’informació:

  • El TIEMPO : Perills dels Nens Models.

http://www.eltiempo.com/estilo-de-vida/educacion/peligros-de-exhibir-a-los-ninos-en-redes-sociales-a-la-moda/14809116

[Consulta, 29 juliol]

  • BEBÉS Y MÁS :Perills dels Nens Models.

http://lossecretosdelmundo.blogspot.com.es/2011/11/estafa-agencias-de-modelos-y-golden.html

[Consulta, 30juliol]