En la nostra part pràctica, també vam elaborar un model d’entrevistes per tal d’aclarir els dubtes i ampliar el nostre treball. Malauradament, només va haver-hi una companyia que ens va respondre i ens va ajudar en el nostre treball. Però, abans de fer les entrevistes, primerament vam realitzar una carta amb la intenció de comptar amb la col·laboració d’aquelles companyies o agències de fotografia de moda infantil. Aquesta carta va ser enviada a Sugar Kids, Happy Kids i Little Monkey, on demanàvem si seria possible fer una visita a les instal·lacions d’aquella companyia, a més a més de realitzar una sèrie de preguntes en forma d’entrevista per tal d’incloure-la al nostre treball.
Com bé ja s’ha dit anteriorment, només una companyia, Happy Kids, ens va respondre i ens va convidar a una passarel·la de moda infantil (explicada en el següent apartat) i també, vam tenir l’oportunitat d’entrevistar a la directora de comptes i Booker de la companyia, Amanda Oliva.
Pel que fa a la resta de companyies, a les quals també els vam enviar la carta, tot i que no van contestar als nostres correus, vam trobar entrevistes per Internet, que ens varen ser útils per complementar la nostra informació al treball.
A continuació, us deixem els enllaços de les pàgines webs on vam trobar aquestes entrevistes, la carta enviada a les companyies de fotografia de moda infantil i finalment, l’entrevista a Amanda Oliva.
–> Carta enviada a les companyies publicitàries:
A l’atenció de l’agència Happy Kids:
Benvolguts/des senyors/es, som la Mireia, l’Olga i la Vita, unes alumnes de 2n de
Batxillerat de l’Institut Can Planas de Barberà del Vallès.
A 2n de Batxillerat tots els alumnes hem de fer un projecte anomenat Treball de Recerca i en el nostre cas hem decidit fer-lo sobre la fotografia de la moda infantil, en el qual treballarem la seva història, normativa, fotògrafs més rellevants, les característiques, etc.
És per això que voldríem demanar-vos si fóssiu tan amables, poder visitar les vostres instal·lacions i realitzar-vos una entrevista per tal d’incloure-la en el nostre treball.
Aquesta visita ens seria de gran ajut, ja que a la xarxa molta informació sobre el tema no se’n troba i a més el fet de saber-ho de primera mà, d’uns professionals com vostès ens donaria una part més real sobre el tema. També s’afegeix que les parts pràctiques són les més valorades en aquests tipus de treballs i per això ens adrecem a vostès.
Entenem perfectament que deuen estar molt ocupats, per això ens comprometem a què
si ens concedissin aquesta entrevista, no els prendríem gaire estona del seu temps.
Si us plau, tant si ens concedeixen aquesta visita com si no, els preguem una resposta al nostre e-mail.
Moltíssimes gràcies per avançat.
Salutacions.
Atentament,
Olga Baro, Mireia Vázquez i Vita Pavlova.
Després de posar-nos en contacte amb l’Amada li vam fer la següent entrevista:
Entrevista a Amanda Oliva:
-Ens podries passar el document que han de signar els pares i els nens abans de la desfilada?
Adjunt doc. inscripció i consentiment. CONSENTIMIENTO DEL MENOR
–  Quins problemes pot comportar ser un nen model?
Veure reportatge que ens van fer a TVE. Una de les nostres models explica com s’organitza per anar a càstings, estudiar, etc. És la nena Happy d’una de les nostres desfilades a Madrid. veure video
– Què busqueu en un nen per ser model? PERSONALITAT I EXPRESSIÓ.
Que sigui guapo o tingui alguna cosa especial, el seu pèl, els seus ulls, el seu somriure …. que tingui estil. Depèn de les marques i el briefing que ens envien, ens solen demanar unes característiques molt definides. Per exemple, per a un anunci ens demanaven nens caucàsics, orientals, afros, xinesos, pèl-rojos, amb pèl arrissat, grossos amb pigues ….. amb una veu adorable i que s’expressi molt bé. Que parli idiomes o siguin bilingües.
Que sigui espontani, que li agradi fer aquestes coses, que sigui creatiu … els agrada molt col·laborar ….
– Quines característiques tenen les passarel·les, webs, i catàlegs?
Les passarel·les són el més professional, ja que hi ha un moment en què ells són el centre de les mirades, tenen nervis i busquem models que tinguin gràcia i estil caminant, portant un complement i solen desfilar les talles 6 i 8 normalment.
Els ensenyem coreografies o passis perquè se sentin més segurs.
Per a les webs i catàlegs, el ventall és més gran i comprèn edats des de recent nascuts a 14 anys. Nosaltres busquem que siguin fotogènics i escollim els que encaixen amb el perfil sol·licitat pel client, però el que al final decideix és el fotògraf.
-Quins són els principals fotògrafs internacionals en l’àmbit de la moda infantil?
fotografs importants
Ara ens agradaria fer unes preguntes sobre l’agència:
– Quan es va fundar i amb quins objectius?
Fa més de 5 anys es va obrir la central de Happykidsmodels a Madrid i ara hem obert una a Barcelona fa 4 mesos.
L’objectiu és acompanyar i presentar als nostres infants a les millors marques de publicitat o productors de TV.
-Quants nens hi ha a l’agència?
Més 500 nens de 0 a 14 anys, entre models i actors.
– Amb quantes marques treballa l’agència?
Hem col·laborat amb més de 80/100 marques com: El Corte Inglés, Neck and Neck, Petit Style ….
Veure Facebook per veure marques actualitzades.
-Quina és la teva funció dins de l’agència?
Directora de comptes, consisteix a presentar a les marques, els nostres nens models.
Després hi ha la figura de Booker que escull i selecciona als nens.
Espero ser d’ajuda ….
Gràcies.
Amanda Oliva
Gestió de revistes i esdeveniments per
Revista de moda infantil Petitstyle
Revista B-Style i MAG Barcelona (Luxe i moda)
Account manager Happykidsmodels Barcelona
Traductor de Google per a empreses: Translator ToolkitTraductor de llocs WebGlobal Market Finder.
A continuació us enllacem dues agències a les quals vam enviar un correu i no ens van respondre.
Pàgines web de les companyies:
Sugar Kids
Després de l’entrevista i poder parlar amb l’Amanda, vam poder arribar a la conclusió que el treball d’una agència de models és bastant complicat, tant el procés d’escollir els models segons la marca, com el de planificar la desfilada, que aquesta última has de tenir en compte diversos aspectes que són crucials per a què la desfilada sigui perfecta, si algun d’aquests elements falla, la desfilada no queda igual, per tant, les agències tenen un paper molt important en les companyies de roba en general.
Finalment, les entrevistes ens van permetre solucionar alguns problemes quan no trobàvem informació sobre els apartats de la normativa, els nens models, algunes pàgines webs de fotògrafs importants, etc., a més ens han servit per ampliar les seccions de maquillatge, perruqueria i càmeres que s’utilitzen.
