Videoprojector a l’aula (PD), PDI i Tablets PC

Aquests són alguns dels recursos tecnològics que s’estan introduint a les aules. Aquesta situació novedosa, combinada amb la immersió de professorat, famílies i alumnes en una societat tecnificada, porta a reflexionar sobre rols, finalitats i continguts educatius.

Al bloc de “La pissarra digital” (Mercè Foguet) hi ha un recull de materials, idees i recursos sobre el tema, amb enllaços a les principals fonts d’informació sobre el tema. També us recomanem el bloc de “Chispas TIC y Educación” (Pere Marqués)

Videoprojector EPSON

Com que jo també havia fet un recull, us l’ofereixo a continuació:

Primer de tot, per aclarir els termes, enllaç a l’article “PD o PDI“, publicat al bloc “La pissarra màgica” (molt recomanable)

PD (Pissarra digital) videoprojector + ordinador (+ connexió a internet).

També anomenat pel departament d’Educació com a “kit d’internet a l’aula”.

La projecció es realitza sobre un suport no interactiu (paret, paper embalar, pissarra, pantalla…)

Hi ha molt material sobre aquest àmbit, ja que és clar que un recurs tecnològic té un valor en funció de la utilització (qualitativa i quantitativa) que se’n faci. Des del CRP de Sta. Coloma de Gramenet vam elaborar un document (de novembre de 2007, per a la 2a sessió del seminari TAC), en el qual es fa una breu repassada de les principals fonts d’informació sobre el tema.

D’entre les fonts presentades en el citat document, cal destacar el portal de Pissarra Digital
de Pere Marquès. I dins la informació que s’hi troba, els models aplicació didàctica i un guio per fer la programació de l’activitat (elaborat pel grup DIM-UAB) utilitzant la PD.

Molt clarificadora, també, la presentació del kit internet a l’aula (Departament d’Educació, SGTI, març de 2006): Parvulari i cicle inicial / Primària i secundària (presentacions en format pps)

Interessant el bloc de J. Guiu: Blocs, Tics, Webs i Pissarres Digitals, i concretament el seu taller de pissarra digital

També us enllaço un primer recull sobre el tema a l’abril de 2007 (que havia utilitzat com a suport d’una activitat de formació).

OBSERVACIÓ: La utilització de la pissarra digital sense internet també és possible, tot i que limita les seves possibilitats d’acció. En aquests casos, interessa tenir estratègies per capturar pàgines web per poder treballar amb elles sense connexió, tot i que no sempre és possible fer-ne la captura o bé que funcioni correctament. Si el navegador utilitzat és Mozilla Firefox, es pot utilitzar l’extensió Scrapbook.

——————————————————————————————–

PDI = Pissarra digital interactiva

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/gcnAMqr3s_A" width="318" height="260" wmode="transparent" /]

Diferents empreses, diferents models (Interwrite, Smart, Promethean, Nimio …) diferent programari. Possiblement caldrà esperar quines són els marques que acaben consolidant-se (si és que això es produeix així).

És un tema en el qual tinc poca experiència, però aquí es llisten algunes adreces interessants sobre el tema:

  • Genmagic Portal de creación e investigación multimedia educativa, creat per Roger Rey y Fernando Romero. A més de recursos multimèdia i aplicacions educatives, hi ha una secció anomenada “investigación PDI” (una pàgina amb “notícies PDI” i amb enllaços al Portal de la Pissarra Digital del Grup DIM (Didàctica i Multimèdia), a Investigación SMART, Investigación Promethean i Investigació Interwrite), així com un curs titulat “ZONA PDI-Genmàgic. Experiencias y reflexiones…), vídeos…
  • Podem veure vídeos d’experiències educatives, doncs, en el mateix portal de Genmagic; també a d’altres blocs, com TecnoTic; o directament fent una cerca a Edu3.cat, a Youtube, a marcadors socials (com Del.icio.us o mister wong…)

———————————————————————————————-

TABLETS PC

TABLET PC

Tot i que ha sortit informació sobre “tablets” en alguns blocs i pàgines web de les seccions anteriors, tenim algunes referències interessants:

“Tablet PC per a tots els alumnes: Butsènit d’Urgell” Article del Quadern d’Àngel Solans.

Profesores innovadores: Recursos para la innovación tecnológica en educación. Educared: portal promocionat per Fundación Telefónica i Microsoft.

 

 

 

(Pàgina en procés d’elaboració. Darrera modificació: 12 de març de 2008)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *