OBJECTIUS
Conèixer i adquirir certes nocions del context biogràfic, artístic i eco-social del pintor Paul Klee, i gaudir observant, analitzant i valorant les seves obres (dimensió cultural de l’art).
Aprendre a respectar les aportacions i els anàlisis de tots els companys.
Formular hipòtesis i verificar-les.
Expressar oralment pensaments, idees i opinions.
METODOLOGIA
L’activitat es fa en gran grup.
Un cop presentat el pintor Paul Klee en una sessió prèvia de manera engrescadora, per exemple, presentant una caixa amb imatges de quadres del pintor, una fotografia seva, objectes relacionats amb la seva vida i les seves pintures…, arriba un altre petit regal a l’aula.
Es tracta d’un CD embolicat que contindrà un vídeo sobre la vida i les obres del pintor. En el CD hi escriurem el nom del pintor. L’obrirem amb els alumnes i preguntarem què pot hi haver en el CD. Farem hipòtesis i llegirem el nom que hi ha escrit.
Seguidament, visualitzarem el vídeo.
Quan l’haguem vist, demanarem als infants que expliquin alguna cosa de les que han vist que els hagi agradat. No profunditzarem gaire més, ja que en activitats posteriors, en les quals es treballin aspectes més concrets, tornarem a veure aquelles escenes del vídeo que hi estiguin relacionades.
TEMPORALITZACIÓ
L’activitat durarà una sessió d’uns 30-45 minuts, depenent del temps que es dediqui a parlar de què pot ser el regal que ha arribat o allò que més ha agradat del vídeo.
PAPER DELS ALUMNES
En la primera part de l’activitat, quan arriba el regal i pensem què pot ser, els alumnes tenen un paper totalment actiu. Després, quan mirem el vídeo, agafen un rol més passiu. Però tornen a participar quan se’ls demana l’opinió sobre allò que han vist.
RECURSOS NECESSARIS
– CD amb el vídeo de l’autor embolicat com un regal.
– Ordinador.
– PDI o projector i pantalla.