Els alumnes de 1rA (els molinets de sal) han estat treballant molt dur els contes a l’àrea de català. Han creat o inventat contes i n’han llegit ii il·lustrat d’altres que ja existeixen.
Els títols dels contes que han creat són:
El ratolí Antonio (aquí teniu unes imatges)
El núvol que no sabia ploure (aquí teniu unes imatges)
Els títols del contes que han llegit i il·lustrat són:
El molinet màgic
El collaret de la veritat
El riure de la hiena
Els bons amics
El zoo
El zoo d’en Pitus
La nit
El meu pare és un gegant (aquí teniu unes imatges)
Seguint una metodologia lúdica i potenciant el treball amb equip, aquest taller pretén mostrar als nens i nenes el procés de creació d’una obra audiovisual realitzada integralment per ells mateixos. Dins el taller es treballen els següents aspectes:
– El guió. Narrativa: Com s’idea i s’escriu una història. Ordenar els pensaments i concretar idees.
– Direcció artística: Dibuix expressió artística visual i plàstica. Creació d’escenaris i elaboració de l’story board i els personatges d’acord amb el guió.
– Animació: Expressió. Els nens i les nenes participen de manera activa a la animació manual utilitzat llums i editors d’imatge i so. L’objectiu es que entenguin el procés d’animació pas a pas (frame a frame) mitjançant tècniques tradicionals i que ells inventin noves formes de representació d’acord amb la seva imaginació. L’objectiu del taller és potenciar la seva expressivitat intentant contaminar el menys possible el seu treball des d’una visió adulta i intentar mantenir la espontaneïtat infantil.
– Doblatge: Interpretació. Els nens i nenes posen la veu als seus propis personatges i aprenen a fer el treball de foley artist (gravació d’efectes sonors) ja sigui amb la seva veu o amb objectes.
Aquest curs la classe de 2n B “El Petit Príncep” hem realitzat un projecte. Abans de res, vam triar el tema i el títol. Cadascú va portar idees i possibles temes a treballar, i després d’un llarguíssim procés de votacions, vam triar “Els animals més petits”.El següent pas va ser organitzar el tema en diferents subtemes: els amfibis, els rèptils, els mamífers, els mol·luscs, els ocells, els peixos i els insectes. Seguidament, cadascú en va triar un i vam formar els grups de treball. Vam aportar molta informació de cada classe d’animals i vam organitzar les carpetes dels grups. També vam afegir diferents fitxes que ens han ajudat a classificar la informació.Hi hem dedicat moltes hores…i ha valgut la pena!! Cada cop que la Laia deia “Projecte!” tots corríem a seure amb el nostre grup i a agafar la nostra carpeta. Cal dir que ens hem organitzat molt bé i que hem aconseguit ser força autònoms. Per grups hem fet una breu exposició oral sobre el nostre grup i hem fet uns murals molt originals, són penjats al passadís! Finalment, hem intentat reproduir els diferents hàbitats dels animals dins la classe…fins i tot han sortit la lluna i les estrelles!
L’enigma de la setmana passada no l’ha respost ningú, la resposta era perquè és de dia.
NOU ENIGMA: Operant amb 1,3,4 i 6.. (fent-los servir tots quatre, pero una sola vegada, i amb operacions bàsiques.. no cal fer arrels, logaritmes, ni coses rares! jeje) hem d’aconseguir el número 24 … (matemàtiques pures.. sense truc!)
L’enigma d’aquesta setmana és un xic fosc a veure si a algú se li encen la bombeta…
L’interruptor de la meva habitació és a cinc metres del llit, però jo sóc capaç d’apagar el llum i arribar al llit abans que es faci fosc. Com pot ser?
L’enigma de la setmana anterior no la respost ningú… estigueu atents que aviat publicarem la resposta.
L’enigma de la setmana del 12 al 18 de maig va sobre llibres… com hem estrenat la biblioteca fa poc… allà va:
Pregunta la Carme al seu company:
– On has posat les meves postals?
– Els he deixat entre la pàgina 97 i la 98 del llibre que estàs llegint. – contesta el seu company.
Mentida! – diu la Carme.
Per què?
Per cert, l’enigma de la setmana anterior no l’ha respost ningú. La resposta del qual era el semàfor.