ELECCIONS CONSELL ESCOLAR


Funcions del consell escolar dels centres públics
a) Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
b) Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
c) Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col.laboració del centre amb entitats o institucions.
d) Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
e) Aprovar la carta de compromís educatiu.
f) Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
g) Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
h) Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
i) Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
j) Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
k) Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
l) Aprovar els criteris de col.laboració amb altres centres i amb l’entorn.
m) Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

Composició del consell escolar dels centres públics
1. El consell escolar d’un centre públic està integrat per les següents persones membres:
a) El director o directora, que el presideix.
b) El cap o la cap d’estudis.
c) Un o una representant de l’ajuntament de la localitat on es troba situat el centre.
d) Els i les representants del professorat s’elegeixen pel claustre.
e) Els i les representants de l’alumnat i dels pares i mares o tutors, elegits respectivament per ells i entre ells.
f) Un o una representant del personal d’administració i serveis, elegit per i entre aquest personal.
g) En els centres específics d’educació especial i en els que tinguin unitats d’educació especial també és membre del consell escolar un o una representant del personal d’atenció educativa. La representació d’aquest personal no té la consideració de representació del professorat als efectes de determinar la composició del consell escolar.
2. El secretari o la secretària del centre no és membre del consell escolar però hi assisteix amb veu i sense vot i exerceix la secretaria del consell.
3. El nombre de representants del professorat no pot ser inferior a un terç del total de persones membres del consell.
4. El nombre de representants de l’alumnat i pares i mares o tutors, en conjunt, no pot ser inferior a un terç del total de persones membres del consell. Una de les persones representants dels progenitors la designa l’associació de pares i mares més representativa del centre.
5. Cada centre determina la composició del consell escolar que queda recollida a les seves normes d’organització i funcionament, d’acord amb el que s’estableix en aquest article i la resta de legislació vigent.
6. En els centres de nova creació, el director o directora ha d’ajustar la composició del consell escolar respectant el que estableixen els apartats 3 i 4. En els centres incomplets, quan el nombre de professorat no permeti assolir el que preveu l’apartat 3, les normes d’organització i funcionament han d’establir que, en tot cas, hi hagi el mateix nombre de representants dels sectors a què es refereixen els epígrafs d) i e) de l’apartat 1.
7. En els centres que imparteixen exclusivament ensenyaments que duen a l’obtenció de títols acadèmics que equivalen a títols universitaris, en les escoles oficials d’idiomes, en les escoles d’art, en els centres que imparteixen ensenyaments de règim especial d’esports i en els altres centres que imparteixen ensenyaments exclusivament a alumnes majors de divuit anys, no hi ha representació dels pares i mares dels i de les alumnes.
8. El centre no pot modificar la configuració del consell escolar dins dels tres cursos acadèmics següents a aquell en què és determinada. L’aprovació d’una modificació en la composició del consell escolar no entrarà en vigor fins al primer procés electoral que es dugui a terme després que s’hagi aprovat.

RECORDEU: EL PROPER DIA 23 DE NOVEMBRE, DE 15 A 18 HORES ÉS EL DIA DE VOTACIONS PER A L’ELECCIÓ DE PARES/MARES.

Podeu trobar més informació a : http://www.gencat.cat/educacio

Publicat dins de General | Deixa un comentari

A tercer ja hem començat a donar els primers bolígrafs del curs, mireu que contents/es estan amb el seu carnet del boli, és tot un honor.

Publicat dins de 3r, Ed. Primària | 2 comentaris

AUDICIONS OCTUBRE-NOVEMBRE

Audicions mes d’octubre

(Giuseppe Verdi naixement 10 d’octubre 1813) Romanticisme.
9:00 Rigoletto – La Donna É Mobile
11:30 Nabucco – Part III
13:00 La Traviata – Brindisi: Libiamo…

(Georges Bizet naixement 25 d’octubre de 1838).
15:00 Habanera.
17:00 Carmen: No.1Prélude.

Publicat dins de Audicions entrada i sortida | Deixa un comentari

Sortida a la verema de 1r

El passat divendres 24 de setembre els alumnes de 1r vam anar a Sant Martí Sarroca a fer la verema i a visitar les Bodegues Torres.
Després d’agafar forces amb l’esmorzar, ens van explicar les parts del cep i la vinya i vam collir el raïm. Fins i tot en vam poder menjar una mica! El vam posar dins d’unes bótes i en grups de quatre el vam aixafar amb els peus, tot cantant una cançó. Finalment vam tastar el most que en vam obtenir.
Després de dinar i jugar una estoneta en un bosquet, vam anar cap a les Bodegues Torres on, enfilats en un trenet, vam visitar tot el recorregut que fa el raïm des que hi entra fins que en surt convertit en vi. També vam veure un audiovisual sobre el pas de les estacions a les vinyes i vam fer un altre tast de most.

Publicat dins de 1r, Ed. Primària | 2 comentaris

Salvador Dalí 4rt.

Salvador Dalí

Publicat dins de 4t, Ed. Primària | Deixa un comentari

ELS INFANTS DE P5 B EXPERIMENTEM AMB ELS COLORS PRIMARIS

Benvinguts de nou!!

Ja tornem a estar junts i comencem a gaudir dels companys i companyes i com no de les noves experiències. Hem començat a gaudir de la màgia dels colors.

Hem estat experimentant amb els colors primaris per trobar els secundaris. Ha estat una experiència molt vivencial en la que els infants s’ho han passat pipa.

Publicat dins de Ed. Infantil, P-5 | 1 comentari

BENVINGUTS A L’ESCOLA!

Ja veieu! tenim la música a punt de començar… i vosaltres, ja esteu a punt?
Des de l’escola (claustre, equip directiu) us volem desitjar un molt bon curs. Esperem aprendre i gaudir amb tots vosaltres: nens i nenes, famílies…
Benvinguts al curs 2010-11
Claustre i Equip directiu Escola Font del Roure

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Audicions entrada i sortida setembre 2010 “El món de les joguines”.

Si Yann Tiersen va fer el famós piano de joguina, aquestes reproduccions en miniatura de piano, amb la banda sonora d’Amelie de Montmartre, altres músics famosos els han utilitzat: Tom Waits, Radiohead, Eels … David Bowie, permanentment inscrit en l’inconscient col.lectiu del so stylophone, la joguina ha accionat les notes amb un bolígraf, amb el seu títol de Space Oddity. De la mateixa manera, no melòdica va atraure més als nens: Alison Goldfrapp, Ian Curtis (Joy Division) i Martin Gore (Depeche Mode) són (o van ser) part dels seus seguidors.”

Le festival music for toys (Paris).

Yann Tiersen

La Valse D’Amélie (Version Originale)

Kids on Holidaysnew song

Party Poppers

Pour Les Enfants Qui Ont Peur De L’Orage

elliotE & the ritournelles

Air Ship

Honoka Sakai

En marge paris

Klimperei et ses amis

B.S.O. Toy story

Randy Newman

Publicat dins de Audicions entrada i sortida | Deixa un comentari

LLIBRES DE TEXT CURS 2010-2011

Llbres de Text 10-11

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Bones vacances…

persiana2

Publicat dins de General | 3 comentaris