Funcions del consell escolar dels centres públics
a) Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
b) Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
c) Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col.laboració del centre amb entitats o institucions.
d) Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
e) Aprovar la carta de compromís educatiu.
f) Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
g) Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
h) Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
i) Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
j) Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
k) Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
l) Aprovar els criteris de col.laboració amb altres centres i amb l’entorn.
m) Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.
Composició del consell escolar dels centres públics
1. El consell escolar d’un centre públic està integrat per les següents persones membres:
a) El director o directora, que el presideix.
b) El cap o la cap d’estudis.
c) Un o una representant de l’ajuntament de la localitat on es troba situat el centre.
d) Els i les representants del professorat s’elegeixen pel claustre.
e) Els i les representants de l’alumnat i dels pares i mares o tutors, elegits respectivament per ells i entre ells.
f) Un o una representant del personal d’administració i serveis, elegit per i entre aquest personal.
g) En els centres específics d’educació especial i en els que tinguin unitats d’educació especial també és membre del consell escolar un o una representant del personal d’atenció educativa. La representació d’aquest personal no té la consideració de representació del professorat als efectes de determinar la composició del consell escolar.
2. El secretari o la secretària del centre no és membre del consell escolar però hi assisteix amb veu i sense vot i exerceix la secretaria del consell.
3. El nombre de representants del professorat no pot ser inferior a un terç del total de persones membres del consell.
4. El nombre de representants de l’alumnat i pares i mares o tutors, en conjunt, no pot ser inferior a un terç del total de persones membres del consell. Una de les persones representants dels progenitors la designa l’associació de pares i mares més representativa del centre.
5. Cada centre determina la composició del consell escolar que queda recollida a les seves normes d’organització i funcionament, d’acord amb el que s’estableix en aquest article i la resta de legislació vigent.
6. En els centres de nova creació, el director o directora ha d’ajustar la composició del consell escolar respectant el que estableixen els apartats 3 i 4. En els centres incomplets, quan el nombre de professorat no permeti assolir el que preveu l’apartat 3, les normes d’organització i funcionament han d’establir que, en tot cas, hi hagi el mateix nombre de representants dels sectors a què es refereixen els epígrafs d) i e) de l’apartat 1.
7. En els centres que imparteixen exclusivament ensenyaments que duen a l’obtenció de títols acadèmics que equivalen a títols universitaris, en les escoles oficials d’idiomes, en les escoles d’art, en els centres que imparteixen ensenyaments de règim especial d’esports i en els altres centres que imparteixen ensenyaments exclusivament a alumnes majors de divuit anys, no hi ha representació dels pares i mares dels i de les alumnes.
8. El centre no pot modificar la configuració del consell escolar dins dels tres cursos acadèmics següents a aquell en què és determinada. L’aprovació d’una modificació en la composició del consell escolar no entrarà en vigor fins al primer procés electoral que es dugui a terme després que s’hagi aprovat.
RECORDEU: EL PROPER DIA 23 DE NOVEMBRE, DE 15 A 18 HORES ÉS EL DIA DE VOTACIONS PER A L’ELECCIÓ DE PARES/MARES.
Podeu trobar més informació a : http://www.gencat.cat/educacio