COMUNICAT VAGA GENERAL 14-11-12.

Serveis mínims

Podeu consultar el text publicat al següent enllaç:

ORDRE EMO/354/2012, de 9 de novembre, per la qual es garanteixen els serveis essencials que s’han de prestar a la Comunitat Autònoma de Catalunya durant la vaga general del dia 14 de novembre de 2012.

La Generalitat dicta els serveis mínims davant la convocatòria de vaga general el dimecres 14 de novembre

La Generalitat ha dictat l’ordre de serveis mínims a Catalunya, davant de la convocatòria de vaga general feta pels sindicats per al proper dimecres 14 de novembre, per tal de garantir els serveis essencials per a les persones i l’exercici legítim del dret de vaga.

Aquests serveis mínims ponderen el legítim dret de vaga amb altres drets vitals i necessitats bàsiques dels ciutadans, tal i com estableix la Llei. Alguns dels serveis mínims són:

Transport de viatgers urbà i interurbà:
En el cas de Rodalies de Catalunya operat per Renfe, trens regionals, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) -metro i autobusos-, els Ferrocarrils de la Generalitat, el TRAM, els serveis d’autobusos de Barcelona a l’aeroport i les empreses que presten els serveis de transport de viatgers per carretera circularà un 33% del servei durant les hores punta. (Des de les 06.30 hores fins les 09.30 hores del matí i des de les 16.30 hores i fins les 20:30 hores del vespre).

Transport de mercaderies per carretera
Els serveis mínims garanteixen els subministraments sanitaris i el transport dels productes peribles que per les seves característiques no es puguin conservar durant més de 24 hores.

Assistència sanitària a centres i establiments sanitaris assistencials de titularitat pública i privada
Es garanteix el funcionament normal a:

  • Serveis d’urgències.
  • Unitats especials (UCI, UVI, unitats coronàries, d’hemodiàlisi, neonatologia, parts i radioteràpia-quimioteràpia i altres d’urgència vital).
  • Activitat quirúrgica inajornable i tractaments de radio i quimioteràpia en situacions urgents.
  • Atenció als malalts ingressats, tant assistencial com bàsica d’infermeria i hotelera.
  • Neteja de les àrees d’alt risc (quiròfans, unitats de grans cremats, prematurs, UCI i UVI, sales de parts, unitats d’infecciosos i d’immunodeprimits, laboratori d’urgències, cuines…).
  • Transport sanitari per atendre les urgències.
  • Coordinació d’urgències i sistemes d’emergències.

Centres docents públics i privats concertats no universitaris i llars d’infants

  • Centres d’ensenyament infantil i de primària (3 a 12 anys): Una persona de l’equip directiu i un docent per cada 6 aules.
  • Llars d’infants (0 a 3 anys): Una persona de l’equip directiu i un terç de la plantilla.

Centres d’atenció i gestió de trucades d’urgències i emergències com les sanitàries, de policia, d’ordre públic, de violència de gènere, de protecció civil, de bombers, del salvament marítim, elèctriques, d’aigua i gas, d’informació de trànsit
El servei es prestarà amb el personal necessari i imprescindible per poder realitzar les comunicacions de la forma habitual.

Subministrament d’energia elèctrica, de gas, d’abastament d’aigua potable, d’evacuació, de tractament d’aigües residuals i enllumenat públic
Funcionament normal de les instal·lacions i reparació de les avaries urgents.

Empreses que realitzen funcions d’assistència i serveis socials
El servei de menjadors socials: personal imprescindible per la prestació del servei.

  • Ajuda a domicili: s’han de prestar els serveis urgents, necessaris i inajornables.
  • Residències de persones amb disminució: servei habitual en règim de festiu.
  • Residències per a la gent gran: servei habitual en règim de festiu.
  • El servei de comunitats infantils/juvenils: el manteniment dels serveis habituals per part del personal educatiu d’assistència directa al menor i serveis habituals del personal de cuina, transport i vigilància.
  • Centres d’atenció especial, residències, pisos-llar: només el personal necessari per garantir els serveis que es presten en un dia festiu.
  • Centres de dia: funcionament normal en el servei de restauració i 50% en la resta de serveis.
  • Teleassistència: servei habitual de teleoperadors i personal assistencial.

Administració de la Generalitat de Catalunya
Serveis comuns a tots els centres de treball:

  • Personal directiu: una persona per unitat orgànica o centre de treball
  • Serveis de registre de documents (o bé Oficines d’Atenció Ciutadana), serveis de control d’accés i serveis de telefonia:
    • Si el centre té fins a 100 treballadors: 3 persones
    • Si el centre té més de 100 treballadors: 4 persones
  • Serveis que tramitin actuacions amb terminis preclusius o que pel seu incompliment puguin provocar la pèrdua o perjudicis greus de drets o interessos de tercers: una persona per servei afectat.

SERVEIS MÍNIMS

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *