– Anem malament

12 años de deforestación mundial, en una triste visualización

Google , la NASA i la Universitat de Maryland han publicat els primers resultats d’una extensa investigació que analitza la desforestació del planeta entre l’any 2000 i 2012 . Els resultats , com es pot suposar , no són molt encoratjadors . En 12 anys s’han destruït 2,3 milions de quilòmetres quadrats de bosc i han nascut o repoblat 0,8 milions d’ quilòmetres quadrats . Anem malament.

Enginyers de Google Research i investigadors de la Universitat de Maryland han col·laborat al costat de científics de la NASA per analitzar gairebé 650.000 fotografies de la Terra preses pel satèl·lit Landsat . Per analitzar i indexar les dades de l’evolució dels boscos , van utilitzar 10.000 ordinadors treballant en paral·lel , una anàlisi que li hagués portat a un sol ordinador 15 anys .

La principal conclusió és que , tot i que s’ha aconseguit aturar el ritme de destrucció dels boscos al Brasil i l’Amazones , ha augmentat dràsticament la desforestació en països com Malàisia , Tanzània , Angola , Perú o Paraguai.

Lo dit, anem malament.

 

– Veritat absoluta

Cal saber quan una etapa de la teva vida s’acaba.

Quan insistim a estendre més del necessari aquesta etapa, perdem aquest sentit, aquesta il·lusió i aquesta alegria per les altres etapes que anem a viure a partir d’ara. Posar fi a un instant, tancar portes, passar pàgina … no importa com vulguis dir-li, l’important és deixar en el passat aquests moments de la vida que ja han acabat. Tingues present que el passat no tornarà, tot s’acaba, tot passa i el millor que podem fer és no tornar a aquest passat , perquè la seva mateixa paraula ho diu, és passat i ja no pots tornar enrere, a més remoure’l sol et farà mal. Ningú juga amb unes pautes marcades. Per això, unes vegades guanyem i altres perdem . I sobretot no et torturis pensant que no t’han tornat el que has donat, que no han reconegut el teu esforç, que no han respectat el que has fet. Perquè tu sí ho has fet bé.

Abans de començar ” un nou capítol ” cal acabar l’anterior. Desfer-se de determinats records significa deixar lliure un espai perquè altres instants ocupin el seu lloc. Repeteix-te només a tu mateix que el passat no tornarà  i que, a sobre, no vols de cap manera que torni. Pensa que només estaràs curat quan te’n riguis d’allò que avui et fa plorar.

Pot semblar obvi, potser sigui més difícil del que penses, però és molt important. Passa de pàgina. No per orgull, ni per arrogància, ni per supèrbia sinó perquè sincerament allò ja no encaixa en la teva vida i és, sense dubte, el millor que et podia passar.