TREBALL ….

Bon dia! 

En la sessió de dimecres 21 de gener/09 ens ocuparem de varis aspectes i tasques que hem d’acabar.

Teniu feina!!!!! 

                  És a dir que ànim i endavant!!!!!!

                          Acabar la feina a l’ordinador dels diferents plans

                         Entrar, tafanejar i remenar aquestes pagines:

En la primera veureu històries a partir de diferents enquadraments i podreu fer la vostra                   

http://www.cinemaencurs.org/novaweb/index.php       practiques-online.gif

Històries d’enquadraments

Si mirem amb atenció un quadre o una fotografia descobrirem que conté infinites històries. Aquest joc proposa explorar-les, crear-les i explicar-les mitjançant l’enquadrament.Enquadrar és una de les tries primordials a l’hora de fer un pla. Vol dir decidir-ne els límits (què quedarà dins i què fora), quin espai ocuparan les figures principals, en definitiva què i com volem filmar. En aquest joc farem el mateix, però desplaçant la nostra mirada, no per un espai real, sinó per un quadre o una fotografia. Per fer-ho podrem triar amb quin objectiu volem treballar i amb quin format.L’exercici es desenvolupa en tres moments: primer cal observar amb atenció la imatge, explorar-la detalladament; després, cal triar l’enquadrament que volem fer, tot experimentant amb les diferents possibilitats d’objectiu i de format; finalment, es tracta d’explicar la història que s’ha creat amb l’enquadrament. També trobareu un espai on veure els diversos enquadraments i llegir les històries sorgides dels quadres.    

Aquesta pàgina la mireu i a partir d’ella agafarem idees per treballar-les més endavant a l’aula

Si us agrada tafanejar, descobrir què passa al vostre entorn i ensenyar-ho als altres, de ben segur que us agradarà també fer de reporteres i de reporters. Us caldran només uns quants consells, una càmera fotogràfica o de vídeo, una mica de paciència i, sobretot, mantenir les orelles i els ulls ben oberts.

               http://www.edu365.cat/videofoto/

 Unes altres pagines a mirar i jugar serien:

http://www.edu365.cat/primaria/muds/visual/jugaimatges/enquad/index.htm

http://www.edu365.cat/primaria/muds/visual/jugaimatges/escala/index.htm

http://www.edu365.cat/primaria/muds/visual/jugaimatges/camp/index.htm

….. a partir d’aquesta pàgina podreu accedir a totes les activitats

http://www.edu365.cat/primaria/muds/visual/index.htm

Aquestes activitats les continuarem treballant al llarg d’altres sessions….

comencem:SENSE EMBUTS: ADOLESCENTS

CURS 2008/09

COMENCEM VISUALITZANT EL PROGRAMA …..

Sense embuts – 15/10/2008

Adolescents

Vuit nois i noies adolescens parlen del cos que no els agrada, dels pares i mares que els atabalen, de l’escola que no els omple, del futur que no veuen clar, del sexe que els inquieta, del sortir, de beure, de gastar, dels amics, de Déu i del pitjor que els podria passar. I de tot allò que els agradaria que els passés.

http://www.tv3.cat/videos/736389

La Mostra 008

logo_lamostra008blanc1.jpg                                                                                      

Avui ens hem inscrit a la Mostra OO8, a l’apartat de fotografia.

El treball que hem presentat:             “LA TRUITA DE PERNIL”

                                                                                                    http://www.bubbleshare.com/album/363306
i

                                                                    “LA TRUITA FANTÀSTICA”

                                                                                                     http://www.bubbleshare.com/album/367573#12835657

 Si mires al llarg del bloc tambés els veuràs   

          Però OFICIALMENT el trobaràs a la web del centre :        

                                        http://xtec.cat/ceelesaigues/                                     logoescola.jpg     

3 plans

Seria interessant que féssim una mirada a aquesta pàgina web:

http://www.xtec.cat/cee-lamasana/

Un cop esteu en la pàgina cliqueu on diu: La mostra 007

Fitxeu-vos en els diferents treballs que s’han portat a terme a l’escola i poseu especial atenció al que s’anomena Tres plans

En aquesta activitat els nois  han fet fotografies amb diferents plans: 

– pla sencer: tot el cos 

– pla americà: des dels genolls fins el cap

– pla mitjà: des de la cintura fins el cap – primer pla: tota la cara

– primeríssim pla: una part de la cara o del cos des de molt a prop

A partir d’aquí…..

Ja en parlarem….

3a Sessió

BON DIA!!!!

Avui tenim una sessió llarga i ens hem d’afanyar

  1. Corregir mirant el power “una història, una imatge” els deures de Setmana Santa. Qui no els tingui fets ja sap què li toca.
  2. Buscar  informació sobre el què vol dir “TEXT INSTRUCTIU”
  3. Tenim pendent una recepta “la truita” és a dir que redactarem la nostra, sense oblidar INGREDIENTS, ESTRIS I ELABORACIÓ…. I la sertmana que ve….

DESPRÈS DE LA SESSIÓ:

Punt 1: FET

Punt 2: En resposta al “TEXT INSTRUCTIU” heu dit, o més ben dit heu copiat:

Jesús diu:
2/abr./08 a les 09:13   edita

  1. Com es fa un text instructiu?
    Hem posat el nas al nostre dossier i ara us direm què hem de tenir en compte a l’hora de fer aquests tipus de textos.- S’han d’escriure de forma clara.- Els passos han d’ésser curts.

    – Han d’estar ordenats.

    – Han d’expressar ordres.

    – Un text instructiu té tres parts: descripció, funcionament i advertiments.

    – N’hi ha de diferents tipus: funcionament d’aparells, itineraris, …

Alex diu:
2/abr./08 a les 09:21   edita

Els textos directius són missatges instructius. La funció més destacable d’aquests textos és la de dirigir, la de donar pautes per aconseguir una finalitat (consells de tota mena, instruccions d’ús, receptes, horòscops, etc.).

Cristina diu:
2/abr./08 a les 09:27   edita

El text instructiu ens ensenya a fer una cosa, a dirigir, ordenar…a algú sobre la manera de com realitzar un procés. Ens dóna instruccions.

Els textos instructius són molt quotidians .

Exemples d’ells són manuals d’aparells, lleis, regles de jocs, etc.

ESTRUCTURA

Els textos instructius són diversos i per tant no s’organitzen en una estructura única.

No obstant, han de tenir un ordre i una lógica determinades.

Els textos instructius segueixen el model següent:

Presentació: es mostra el material i elements que tenen relació directa amb el procés que es seguirà.
Procediment: s’enumeren les accions que s’han de seguir i s’explica com fer-ho.
El text instructiu es pot complementar amb il-lustracions i grafics.

PATRICIA diu:
2/abr./08 a les 09:31   edita

Com es fa un text instructiu?
Hem posat el nas al nostre dossier i ara us direm què hem de tenir en compte a l’hora de fer aquests tipus de textos.

– S’han d’escriure de forma clara.

– Els passos han d’ésser curts.

– Han d’estar ordenats.

– Han d’expressar ordres.

– Un text instructiu té tres parts: descripció, funcionament i advertiments.

– N’hi ha de diferents tipus: funcionament d’aparells, itineraris, …