<a href=’‘ >Les Tribus
Comentari:
En aquest documental, hem pogut extreure’n uns trets fonamentals d’aquesta cultura dels Himba. Aquesta tribu, procedent de la zona dels grans llacs, van emigrar amb els seus ramats de bestiar boví travessant l’actual Zàmbia i el sud d’Angola per establir-se en els dos costats del riu Kunene, avui dia, frontera entre Angola i Namíbia. Els habitants d’aquesta tribu es dediquen a la ramaderia i a l’agricultura de subsistència basada en el cultiu de blat de moro.
En els darrers anys, gràcies a les revistes de viatges i de divulgació etnològica és una de les ètnies africanes més conegudes a occident, havent-se divulgat moltes fotografies d’aquesta gent seminòmades que mantenen molt vives les seves formes de vida tradicionals al llarg de la Regió de Kunene:persones altes, primes i esculturals, vestides amb la roba que confeccionen amb les pells que els proporcionen el seu bestiar, els seus cossos recoberts d’una capa d’ocre vermell que els protegeix contra l’aspre clima del desert, les seves dones adornades amb llamatius pentinats i els seus homes , dones i nens embellits amb innombrables collars, polseres, braçalets i cinturons rars i cridaners.
Les cases Himba, són construïdes amb una estructura simple de branques, recobertes amb fang i fems. Una família pot traslladar-se de casa al llarg de l’any mentre busquen noves pastures per a les cabres i vaques. Les vaques ocupen el lloc predominant entre els animals criats. I sembla que es tracta d’un animal especialment venerat en el culte místic de la tribu. Encara que també, els himba veneren el foc de manera que davant la barraca del cap de la tribu sempre hi ha una foguera encesa que s’apagarà en el moment de la seva mort. El nou cap és l’encarregat d’apagar la flamarada del seu antecessor i d’encendre la seva pròpia fins que arribi el moment de la seva mort. Aquestes tribus tenen els seus rituals, les seves formes de vestir, la manera de pintar-se… Totes aquestes característiques també les tenim els humans, però d’una altra manera.
De quina altra manera?
Heu observat el documental, ok, però… exactament quins són els trets culturals bàsics, aquells que els diferencien de la resta d’animals i que podem observar (encara que sigui d’una altra manera) en la nostra cultura?
I… on és el documental?
Aquest exercici no crec que arribi als mínims d’allò demanat! Si és que no us heu entretingut gaire en llegir el que se us demanava pas per pas, tingueu-ho en compte per una altra vegada, doncs és una pena!
Nosaltres vam copiar la informació de sota del video, com tu vas dir, allí on posava insertar (youtube) i un cop copiat aquí al bloc el video no sortia.