Enviat pel Gerard Moliner (1r d’ESO)
Dilluns 29 de gener de 2009
A la classe de Filosofia de 1r d’ESO (els que vàrem partir) hi vem llegir la pàgina 13 del llibre “La descoberta d’Aristòtil Mas”. Després vem enumerar les coses que ens van cridar l’atenció i van sortir les següents:
– Sentiments (Sukaina)
– Els pensaments (Júlia)
– Barreges de menjar (Pau) – Opinions (Jorge)
– Etiquetes (Anna)
– Comportament i interpretació dels animals (Anna i Gerard L.)
– Comprensió (Gerard M.)
Totes les coses van ser demostrades amb exemples, que el mateix que dèia la frase, dèia exemples o els mateixos companys.
Ara bé, després de tot això, quedava molta classe per endavant, així que vem votar entre tots els companys un d’aquests sis temes.
Va sortir elegit el tema de “Les Barreges de menjar (Pau)“.
I van sortir vàries coses sobre aquest tema com: Quin fàstic!… Això va pels gustos de la gent… Si no ho hem provat, no podem dir que no ens agrada…
Però en Joan (el profe de Filo) va posar una cosa més a debatre a la biblioteca (on el dilluns hi fem classe de Filo) fent el plantejament següent:
A: Pollastre……….. AGRADA
B: Nocilla………….. AGRADA
A+B………………… També ens ha d’agradar
Aclarant l’esquema anterior, va formular aquesta frase: ” Si A ens agrada i B també… si ho barregem serà superbò!!”.
Però, com sempre passa, hi ha nens que estan d’acord i nens que no ho estan. Els nens que no ho estaven iniciaven converses amb la gent que hi estava d’acord, per demostrar-lis que tenien raó, i a l’inversa. Amb tot aquell enrenou (ben organitzat) va haver-hi persones que es van quedar amb el dubte i persones que no. Els que no es van quedar amb el dubte es van quedar amb el que pensaven.
a nosaltres tmb vem parlar d’aixo i quan vaig arribar a casa per dinar hi havia pollastre i li vaig ficat nocilla i…tampoc estava tan dolent!
Doncs jo que anava al grup de la kio com a dit ella tambe varem parla daixxo i jo no u vaig provar a casa perque tampoc vull fer aquesta barreja. El tema estava bastant b, i jo nou se si magrada, pro jo he probat una cosa que magrada i una altre que no i la barreja magrada.