El pas del temps

tiempo-alfredo-martinez.jpgUna màxima del tempus fugit (el temps flueix) i del carpe diem (aprofita el moment)

ALUMNE/A: Al M.

CONCEPTE: Reflexió sobre el TEMPS. FILÒSOFS: Heràclit. El poeta Horaci utilitza aquesta màxima que deixa veure la influència de l’Epicureisme i de l’estoïcisme.

Treballant la ciudadania a través dels audiovisuals

fotomiaconmarco1.jpgLa MONTSE PALOU, professora de filosofia, a l’habla:

(Nota.- Aquesta foto l’han fet alumnes de Primer d’Eso)

Guai!Què hem fet, què fem i què farem?
Fer l'ulletHem participat en la proposta del MEC: CORTOSMENOSESMÁS, per fer GUIONS de vídeo amb el tema de la prevenció contra la violència vers les dones i les nenes. Ha estat molt interessant i una veritable sorpresa trobar una resposta tan important en els cursos proposats. A la sessió de cinema van participar 115 alumnes i 10 professors, van veure i repensar Hèctor de Gracia Querejeta, una magnífica pel·lícula. En els guions de curt van participar Tercer d’Eso i Primer de Batxillerat, en total van sortir 15 magnífics guions, però només van poder lliurar un tal i com estava estipulat en les bases de participació.

RiallaVaig començar a PRIMER i a TERCER D’ESO (ALTERNATIVA RELIG.), inspirat en DIARIS DE CARRER (l’experiència d’Erin Gruwell, molt recomanable, la lectura -durant l’estiu no vaig poder desenganxar-me el llibre de les mans, ni un moment-, i també, la pel·lícula, molt diferent des de l’enfocament del narrador) ara, estem fent els diaris (difícil, però sembla que alguns nanos s’estan enganxant) , ara començarem amb la fotografia. Finalment després de visualitzar Els nens del barri roig, començem a fotografiar: Tota l’experiència esta basada en la fotografia com a reflexió, testimoni i crítica: sobre la barbàrie, la pobresa, la violència, la guerra i treballa des del cinema i el documental per empoderar creativament l’alumnat, els joves llatins.I per trobar canals de comunicació amb la ciutadania activa anirem al Parlament de Catalunya (Primer i Tercer Alternativa R.) per entrevistar-nos amb un Diputat del Parlament. Li farem una entrevista que després formarà part de la nostra participació en l’experiència fílmica i compartida amb més instituts: El meu país d’allà, proposada per l’ ONG Aigua pel Sahel(amb la que col.laborarem en la edició d’un vídeo).

SomriureAmb Primer i Tercer d’ESO (Alternativa Reli) participarem al concurs d’EFIM 2008 (Fotos a Monuments Catalans i participació Europea). Nosaltres anirem al MONESTIR de SANT CUGAT a fer fotos.

SomriureParticipem amb Primer i amb alguns alumnes de Segon de Batxillerat en el FOTOFILOSOFIA.

Fer l'ulletI continuo amb el crèdit que tan bons resultat m’ha donat en l’Ies Sant Martí P., Ésser jove i llatí, avui a Bcn (Els estereotips sobre els joves llatins a través del cinema)amb CV de Quart d’Eso. Bé, que això dona una idea dels meus interessos i de la meva oferta de propostes al alumnat.Amb aquest alumnes també anirem al Parlament de Catalunya.

FOTOFILOSOFIA

              La fotografia i el cinema són dues troballes innovadores que els éssers humans hem descobert  en el nostre periple tecnològic. Durant el segle XX, les seves presències han estat un veritable instrument de coneixement i de creació. Tot dos, serveixen a la vegada per descriure i per pensar el món, i també com a  una eina per desxifrar el món i a nosaltres mateixos.  Els fotògrafs i els cineastes, s’han convertit en  referents de pensament crític i  com a referències necessàries de la nostra forma expressió i formació contemporània. La nostra proposta consisteix en fer fotos per pensar, per fer pensar  i pensar-nos.