1- Les Arts ensenyen als nois i noies a prendre bones decisions sobre relacions qualitatives.
A diferencia de la major part del currículum en el que les respostes correctes i les regles prevalen, a les Arts el judici i la opinió prevalen sobre les regles.
2- Les Arts ensenyen als nois i noies que els problemes poden tenir més d’una solució i que les preguntes poden tenir més d’una resposta.
3- Les Arts mostren múltiples perspectives.
Una de les seves grans lliçons es que hi ha moltes maneres de veure i interpretar el món.
4- Les Arts ensenyen als nois i noies que en les complexes formes de resoldre problemes en contades ocasions hi ha una única solució, sinó que canvien segons les circumstàncies i la oportunitat.
L’aprenentatge de les Arts requereix la capacitat i la voluntat de lliurar-se a les inesperades possibilitats del treball que desenvolupen.
5- Les Arts fan visible el fet que ni les paraules en la seva forma literal ni els nombres ens mostren tot el que podem saber.
Els límits dels nostre llenguatge no defineixen els límits del nostre coneixement.
6- Les Arts ensenyen als estudiants que petites diferències poden crear grans efectes.
Les Arts viuen de les subtileses.
7- Les Arts ensenyen als estudiants a pensar a través de i amb lo material.
Tota forma d’Art utilitza algun mitjà a través del qual les imatges es converteixen en realitat.
8- Les Arts ajuden als nois i noies a aprendre a dir el que no poden dir.
Quan es demana als nois i noies que expressin què els fa sentir una obra d’Art, desenvolupen les seves capacitats poètiques per tal de trobar les paraules adequades.
9- Les Arts permeten experiències que no es poden adquirir a través d’altres fonts.
I a través d’aquestes experiències les Arts permeten descobrir la amplitud i varietat del que som capaços de sentir.
10- La posició de les Arts en el currículum escolar simbolitza per al joves el que els adults creuen que és important.