PROJECTE: EL FONS DEL MAR

Aquest projecte està adreçat a nens i nenes de P-5.
L’interés dels nostres alumnes pels dibuixos ” Bob Esponja” ens va portar a engegar un projecte on a partir d’aquests dibuixos poder aprendre els diferents animals que viuen al mar. A continuació podreu veure les diferents activitats que hem realitzat, espero que les pogueu aprofitar ja que és un projecte força interessant i engrescador pels nens i nenes d’educació infantil.
A continuació teniu alguns dels objectius que ens vam proposar amb el projecte:
– Conèixer les característiques comuns dels animals que viuen en el fons del mar (respiració, alimentació…).
– Aportar informació per realitzar el projecte i saber explicar-la als companys.
– Mostrar interés i actitud d’escolta i atenció en els vídeos i contes relacionant-los amb els coneixements adquirits.

Com activitat inicial, vam mostrar als nens i nenes un vídeo dels dibuixos ” Bob Esponja”, a partir d’aquest vam engegar una conversa sobre els conèixements previs que tenen sobre el fons del mar i la relació d’aquests animals amb la sèrie de dibuixos animats.

Posterioment vam mirar i seleccionar la informació que els nostres alumnes amb les seves families van recollir sobre el fons mari, vam fer un racó a la classe i vam veure el següent vídeo:

Amb tota la informació dels animals treballats, a més a més del racó de la classe i algunes feines en paper vam realitzar aquest mural per decorar el passadís.

També vam mirar aquesta pàgina web on vam trobar moltes imatges, dibuixos, informació i jocs per ajudar-nos a conèixer millor els animals marins.
Amb la pissarra digital vam poder jugar a aquells jocs que podem trobar a ” El món per un forat” (edu365)
També vam veure els següents contes:
Edu3.cat

També ens hem aprés aquesta cançó:
pp-amb-veu-llarg
Jo soc el Peix Pallasso (2)
I sempre estic content (2)

Blup, blup, blup (2)

M’agraden les anèmones (2)
I l’aigua tropical (2)

Blup, blup, blup (2)

I quan me’n vaig de gresca (2)
Em pinto el nas vermell (2)

Blup, blup, blup (2)

Finalment, estem preparant una sortida a l’aquari de Barcelona, mentre esperem si la podem realitzar, anem obrint boca amb aquest vídeo.

Pel que fa a l’avaluació dir que amb aquesta unitat hem aconseguit els objectius plantejats inicialment, els infants han aprés molt i s’ho han passat molt bé. Us el recomano.