Fixeu-vos què es pot fer amb un globus ben carregat d’electricitat estàtica:
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/0j69ZKlGsxE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Fixeu-vos què es pot fer amb un globus ben carregat d’electricitat estàtica:
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/0j69ZKlGsxE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
El mar mort conté 8 vegades més sal que la resta de mars i oceans. Aquí teniu un enllaç que us ho explica tot.
Cliqueu sobre la imatge:
Un ou sura?
Aquesta era la pregunta inicial. El vàrem col·locar en un recipient amb aigua i vam veure que no surava, després hi vam introduir una mica de sal (com en el mar o els oceans) i tampoc surava. Finalment, vam afegir-hi molta més sal i…
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Y2TlOunX6VI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
La ciència pot explicar tota mena de fenòmens curiosos que fa anys se suposava eren cosa de màgia. A tercer hem fet un experiment, si més no curiós, on amb una mica d’imaginació i teatralitat, podríem fer-lo servir com a truc de màgia pels més petits.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/IwA76y9k0Sk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Aquesta és la cara que hem posat amb aquest experiment. Hem comprovat que l’aire ocupa un espai, això vol dir que perquè alguna cosa entri en un lloc, primer ha de poder sortir l’aire que hi ha dins. I si no us ho creieu, mireu com de difícil ha resultat ficar una boleta de paper dins d’una ampolla o emplenar una ampolla buida amb aigua. ERA IMPOSSIBLE!!!
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/PSFnwgAqzoE" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
En Jordi ens ha fixat!!!
Ara té les nostres empremtes dactilars!! I com que són úniques perquè ho hem comprovat, no hi haurà cap mena de dubte.Mira que hem estat comparant les d’una mà amb l’altra mà, amb les dels companys de la nostra classe, de l’altra… però no hi ha manera. SÓN ÚNIQUES!!!
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/BEfAJEsnDoI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Els nens i nenes de tercer hem fet un experiment per observar quines característiques han de tenir els cossos per poder surar. No només intervé el material del qual estan formats els cossos, també la forma i l’aire.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/qyqNGBjKQNU" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
L’aigua és un bé escàs i imprescindible, cal doncs que fem un bon ús. Com a petits científics, aquí us deixo un link perquè hi penseu i feu propostes en aquest bloc amb la finalitat d’estalviar aigua. Penseu que si hi ha sequera, qualsevol proposta s’ha d’escoltar.
Per cert, aquesta fotografia no és extreta d’internet, la vaig fer jo mateix no fa un any.
Aquí està tota la informació sobre la diada de ciències a les escoles 2008. Cliqueu sobre l’enllaç per a més informació.

Quina és la temperatura més baixa a la que es pot arribar?
El zero absolut serien els 0ºK, que equivaldria a -273,15ºC. Aquesta temperatura és teòrica i impossible d’arribar.
Aquí us deixo un parell de pàgines que en parlen, una d’ella agregada a la llista de blocs.
http://es.wikipedia.org/wiki/Cero_absoluto
http://www.astromia.com/glosario/ceroabsoluto.htm