conclusions on education

El nostre questionari tracta del sistema educatiu de Catalunya, comparada amb la d’Holanda en alguns casos.

Hem començat parlant del nivell cultural de Catalunya. En general, tot l’alumnat d’Holanda pensa que és alt aquí que al seu país. Comenten que tenim les nostres tradicions i les mantenim. Després hem volgut veure si l’educació d’aquí era tal com ells s’esperaven. Exepte algun cas, la gran majoria ens ha dit que si. Pensen que el nivell d’educació a Holanda és més alt que a Catalunya, tot i que en pocs casos han dit que són iguals i que cada país té el seu tipus d’educació, que cap país és el millor.

En parlar de l’horari de les classes de cada dia, l’alumnat d’Holanda ens ha dit que el seu és molt diferent del nostre i, en general, pensa que està millor el de Catalunya. En canvi, tothom ha coincidit en que les instal·lacions del nostre institut són suficients però podrien ser millors: els ordinadors més bons, el gimnàs més gran, les classes més boniques i en general tota l’escola més gran i moderna.

La inexperiència en debats al nostre institut ha fet que les persones enquestades tinguessin moltes coses a dir. En general han comentat que no parlem gaire però que quan parlem ho fem bé i que per tant, la solució és aprendre’n practicant. Per altra banda, també hi ha gent que ha dit que el debat tampoc no és tan important i que no és ni millor ni pitjor que el seu.

En comentar el nivell d’anglès que tenim les alumnes d’aquí, hem vist que la majoria de l’alumnat pensa que és un nivell mitjà en general però que hi ha bastantes diferències entre unes i altres noies, que no es pot generalitzar tan.

En la pregunta de si l’alumnat d’Holanda pensa que és suficient que només estudiem català, castellà i anglès si que hi ha hagut una gran discrepància. Des de persones que han dit que són suficients perquè el castellà i l’anglès són idiomes molt importants que es parlen arreu del món i que si vols sempre pots fer algun idioma d’extraescolar, fins altres que pensen que estaria bé estudiar-ne més perquè com més idiomes parlis millor (holandés, el francés, alemany…) Si que s’han posat bastant dacord en que el que caldria abans d’estudiar-ne d’altres és millorar molt l’anglès.

Fent referència al sistema educatiu infantil al nostre país, també hi ha de tot. Des de persones que no en saben res, fins d’altres que tenen ben clares les etapes i els horaris.

Per acabar, opinen que les activitats extraescolars bàsiques del nostre país són bastant iguals de les seves i que estan molt bé.

Per tant, doncs, hi ha opinions ben diferents en alguns casos, com el fet d’estudiar obligatòriament només tres idiomes o el nivell d’angles, i d’altres molt similars, com en l’inexperiència en els debats o el nivell cultural del nostre país.

Our cuestioner is about the educational system of Catalonia, compared with that of Holland in some cases

?We have begun speaking about the cultural standard of Catalonia. ?In general, every the students of Holland think that it is higher here than in their

Country. They comment that we have our traditions and we sustain them. Afterwards we have wanted to see if it was the education of here as they waited for themselves. ?except some case, the great majority has said us that if. ?They think that the level of education in Holland more high than in Catalonia, even though in few cases they have said that they are equal and that each country has their type of education, that no country is the best.

In speaking of the schedule of the classes of every day, the students of Holland has said us that his is very different of ours and, in general, thinks that it is better the one of Catalonia. Instead, everybody has coincided in that the installations of our institute are sufficient but could be better: the best computers, the biggest gymnasium, the most beautiful classes and in general all the biggest school and modern.

The inexperience in debates to our institute has done that the people polled had many things to say. In general have commented that we do not speak much but that when speak do it good and that therefore, the solution is to learn practitioner. For other band, also there are people that has said that the debate neither is not as important and that it is not neither better neither worse that his.

In commenting the level of English that have the students of here, have seen how most of the students think that it is an average level in general but that there are quite a lot of differences between ones and other girls, that can not generalize as.

In the question of if the students of Holland thinks that it is sufficient that only study Catalan, Spaniard and English sinus that there has been one big discrepancy. Since people that have said that they are sufficient because the Spaniard and the English are languages very important that speak all over of the world and that if you want to always can do any language of extraescolar, until other that think that it would be well study more because like more languages speak better (Dutch, the French, German…) Sinus that have put quite accord in that what it would be necessary before studying of others is to improve a lot the English.

Doing reference to the educational system childish to our country, also has to all. Since people that do not know nothing, fine of other that have very clear the stages and the schedules.

To finish, think that the activities out of school basic of our country are quite equal of his and that are perfectly well.

Therefore, then, there are opinions very different in some cases, how the fact to study compulsary only three languages or the level of angles, and of others very similar, how in the inexperience about debates or the cultural level of our country.

Leave a Reply