20 d’abril. Diumenge

El diumenge pel matí vam anar a la piscina. A Almere en tenien dues, vam anar a la que estava més al centre de la ciutat i per això no era molt gran però estava molt bé. Tenia un tobogan cobert molt llarg, unes banyeres amb bombolles, una part petita on hi havia remolins i unes cabines que eren saunes. Només hi va anar part del grup allà perquè els demés tenien sortides amb les seves respectives famílies. Però per la tarda si que ens vam trobar la majoria al bar on anàvem molt sovint, Le Baron, allà els que havien anat amb les famílies pel matí ens van explicar el que havien fet, alguns havien anat d’excursió a visitar cases típiques d’Holanda i s’havien vestit amb la indumentària típica d’allà, d’altres havien anat a un parc d’atraccions,…Vam prendre alguna cosa i vam anar cap a casa d’hora perquè l’endemà havíem de ser a l’escola a les 8:30.

12 d’abril. Dissabte

DISSABTE 12

El dissabte hi havia dia lliure i cadascú va estar amb la seva família holandesa. La majoria de gent va quedar a les dos al centre d’Almere i van passar allà el matí i la tarda de compres per les botigues.

Altres van anar amb les seves famílies a visitar alguns llocs, com Amsterdam o pobles propers a Almere.

Per la tarda alguns vam anar a casa d’un holandès perquè hi havia una festa. A les 10:30 ens vam anar cap a la discoteca Nox, al centre d’Almere, ja que si entràvem abans de les 11 no tindríem que pagar. Molts de nosaltres vam tenir que pagar al final, perquè vam arribar tard.

Un cop dins de la discoteca ens vam trobar molta gent d’Alcorcón, Lleida, Rússia.. va ser molt divertit!

En general la discoteca ens va agradar bastant, encara que moltes coses ens van sobtar, per exemple que es tenia que pagar per anar la labavo.

16 d’abril. Dimecres

Avui és l’últim dia del nostre viatge a Holanda. Un viatge ple d’emocions, rialles i moments inoblidables.

Ens hem trobat tots a l’estació d’Almere Central, excepte quatre que els hi queia més a prop la següent estació, per anar amb tren fins a l’aeroport. Allà, un cop facturades les maletes, ens hem hagut d’acomiadar d’aquesta gent amb la qual hem compartit uns grans dies de les nostres vides. Hi ha hagut plors però tots sabem que si ho volem ens podem tornar a veure. Però ens ho hem de proposar de veritat!

El vol ha anat  molt bé i hem arribat a l’aeroport a l’hora prevista. Hem recollit les maletes i hem sortit. Allà hi havia totes les famílies esperant-nos amb gran il·lusió i entusiasme.

Realment ha sigut un viatge en el qual, a més de passar-nos-ho molt i molt bé, hem après  costums de diferents cultures i, evidentment, anglès.

Mai oblidarem aquests dies!

Mireia Serra

14 d’abril. Dilluns

Segon dilluns de la nostra estada a Almere. Al matí hem arribat a l’escola cap a ¾ de 9. Hem pujat a dalt l’aula que tenim assignada però estava ocupada, per tant hem estat una estona en busca d’una altra aula on poder comentar el cap de setmana i on la Lluisa i el Joan Manel ens han explicat com funcionaria el dia d’avui, dia del debat. Després hem anat fins la R35 (una aula) on estaven penjades totes les llistes amb els grups de cada debat. Hi ha hagut gent que ha realitzat el debat a la mateixa escola i altres que l’hem preparat a l’escola però després, a un quart de 2, hem anat a la “sala de plens” del City Hall (ajuntament) d’Almere on hem realitzat el debat. El debat del City Hall ha constat de 5 grups, i cada un havia de defensar un tema diferent. Ha durat 2 hores aproximadament i al final, el jurat, format per professors de tots els paisos participants, ha decidit els guanyadors (als quals ens han donat un pastís de xocolata boníssim!). Després del debat, hi hagut gent que se n’ha anat cap a casa i d’altres que ens hem quedat pel centre d’Almere mirant botigues. Al cap d’una hora, aproximadament, ens hem trobat amb els nostres partners davant del City Hall, hem agafat la bici, i hem tornat cap a casa a sopar. Després de sopar alguns han anat a Le Baron a prendre alguna cosa (aprofitant els últims moments a Holanda!!) i altres ens hem quedat a casa descansant i agafant forçes per anar demà a Arnhem, on hi ha un museu a l’aire lliure.

11 d’abril. Divendres

Pum, pum, pum! Bego is time to get up! I llavors es quan et dones compte que no ets a casa, un dia més et despertes a Almere, Holanda. Ens dirigim a l’escola en bicicleta, fa molt de fred!! Avui anem a Amsterdam, cadascú a un museu diferent, a mi em toca a anar al museu del teatre,
la Elsa i
la Vane aniran amb mi. Arribem a Amsterdam i com tenim temps lliure ens dediquem a comprar souvenirs per les famílies, però jo no trobo la fada que vol la meva cosina per enlloc! Són les 12 i tinc una gana!! Així que totes tres anem a comprar-nos una hamburguesa, però depressa que hem d’entrar. Entrem  al museu…es maco però s’ha de reconèixer que és una mica avorrit, i jo veient que els russos i els hongaresos són una miqueta avorrits tots ells també; decideixo toquerejar les diferents vitrines de l’historia del teatre, ups!! Però em criden l’atenció. Ara si, ens deixen  temps lliure per toquerejar tot el que vulguem, ara ja sembla una mica més interessant. Després d’això anem al punt de trobada on hi ha un home fent malabarismes, però hem de marxar així que no acabem de veure l’espectacle. Tornem a casa si, perquè ens hem de preparar per la festa internacional de l’escola! Sopem i depressa em vesteixo i m’arreglo. Finalment no ballarem “Cabaret” com estava previst, si no que cantarem “Boig per tu”.Sols arribar ja estem totes nervioses, ens diuen que som els tercers en sortir. El primer grup són Holandesos, i el baixista de la banda es el novio de
la Lisa, la partner de

la Mireia Giralt. Ho fan realment bé. Ens anem a preparar per sortir,
la Lali s’encarrega del piano i l’Aina de la guitarra, les demés som la veu…finalment queda perfecte. Després de totes les actuacions queda lo millor, la festa. Totes ballem com boges amb tots els dels altres països, ens ho passem tan bé!! Miro cap a l’esquerra i veig que hi ha una rotllana amb gent enmig ballant, però són una mica sosos així que… “Va Bego deixa’ls palplantats”, i en efecte tots s’aparten en veure com ballo, tots m’aplaudeixen, és fantàstic!! I el millor…sense una gota d’alcohol. Però no s’acaba pas aquí, no… Quan la festa acaba, ens dirigim a Le Baron, el bar de cada tarda, allà acabem de rematar la nit, tornem a casa i…a dormir!! Encara que no cal que ens aixequem d’hora que demà és dissabte! Ha estat un bon dia, no?

Begoña

9 d’abril. Dimecres

Avui ens hem trobar a les 8.45 a l’escola per agafar un bus que ens protava a Lelystad. Primer hem fet dos grups i cada grup ha anat a visitar una cosa diferent. Els del meu grup hem visitat primer l’Aviodrome, un museu que esta ple d’avions antics i nous. Al final del museu també hi ha una part dedicada als astronautes i hem pogut veure quin menjar mengen. Després hem anat a Bataviawerf, on ens han passat un video i després hem visitat dos vaixells – un que encara esta en construcció i un segon que ja esta acabat i dins de l’aigua. Aquest últim l’hem visitat més a fons i hem pogut veure moltes de les seves parts: tota la planta de fora, on menjaven els tripulants, els banys, i fins i tot una planta intermitja que media poc més de 1.20 m. d’alcada i que era on viatjaven els soldats i on guardaven les vaques i animals grans. Finalment hem anat a un outlet, semblant a La Roca, on ens hem comprat coses i ens hem trobat amb l’altre part del grup. I aquesta tarda- nit, farem una festa-sorpresa a la Mireia Serra a casa del partner de la Bego.

Marta Miralles

7 d’abril. Dilluns

El dilluns 7 d’abril va ser el primer dia sencer que vam passar a Almere.

Al matí ens vam llevar d’hora i ens vam trobar a l’ institut Baken Park Lyceum tots els estudiants de l’intercanvi. Hi havia gent d’Holanda, d’Hongria, de Rússia, d’Alcorcón, de Lleida i nosaltres, els de Rubí. Érem moltíssim gent i era impressionant veure com tothom arribava a l’escola en bici.

La directora de l’escola ens va donar la benvinguda a tots els estudiants i ens van donar uns fulls amb preguntes i activitats sobre l’escola i els havíem de contestar amb l’ajuda dels nostres “partners”.

Eren quarts d’onze del migdia i vam començar el tour per Almere. Vam anar tots els nouvinguts amb els “partners”.  Ens van fer una petita visita per la ciutat en bici (les bicis enormes!) per Almere. Vam anar fins a l’altra banda del llac i allà l’escola ens va convidar a prendre un gelat.

Vam estar una estona per allà el costat del llac i després vam anar a dinar cadascú a casa seva. Però vam anar a dinar a les dotze.

Ja ens podíem anar acostumant als horaris d’Holanda!

A la tarda vam quedar només els de l’intercanvi de Rubí ja que teníem la tarda lliure. Ens van portar a Amsterdam, la capital. Amsterdam és una ciutat plena de gent, molt gran, semblant a Barcelona, amb botigues, coffee shops, bars, locals, places, canals, amb grans edificis… Vam visitar la plaça Dam, el carrer vermell, l’Ajuntament i els edificis principals.

A les cinc de la tarda vam tornar a Almere tots junts amb tren i vam anar a sopar cadascú a casa seva amb la seva nova família.

Cap allà les vuit del vespre vam tornar a quedar tots junts i vam anar al bar Le Baron, que està al centre de la ciutat, al costat del bar Anno i davant del Rabobank. Vam estar allà fins quarts de dotze escoltant música, rient, parlant i llavors ja vam marxar a casa per estar ben desperts l’endemà.

Mireia Giralt

6 d’abril. Diumenge

El dia 6 d’abril vam anar a l’aeroport a dos quarts de deu per agafar el vol de les 12:05. Aproximadament dues hores més tard erem a l’aeroport d’Amsterdam on ens esperaven els nostres partners. Uns anaven cap a casa amb cotxe, i uns altres vam agafar el tren fins Almere i allà ens vam separar i vam anar cap a casa del nostre partner. Cadascú va fer diferents coses, per exemple nosaltres vam anar amb bicicleta a donar una volta, ja que la meva partner volia comprovar el meu domini sobre les dues rodes. Després de sopar (no més tard de les set) vam anar a dooworld, una especie de sala de jocs on es pot jugar amb les màquines o a bitlles i prendre alguna cosa. Més tard a un altre bar on vam passar-hi el vespre. Uns quants vam anar a rebre els francesos a l’estació, ja que ells arribaven més tard. Després vam seguir al bar parlant entre nosaltres una bona estona.  Quan vam tornar a casa eren quarts de dotze i la meva partner es va posar a fer deures. Vam prendre te amb la seva mare i prop de la una vam anar a dormir. Les coses són molt diferents aquí respecte a les bicicletes. No hi ha “stops”ni cap senyal que t’indiqui qui té preferència, així que s’ha de deixar passar el qui ve de la teva dreta. Jo això no ho sabia i vaig tenir uns quants accidents. El pitjor va ser quan anavem les dues per un carril bici, una al costat de l’altre i quasi faig caure una senyora que venia de cara perque no em vaig apartar. La meva partner em considera tot un perill per als ciclistes de la ciutat.