Tot allò que faria Leonhard Euler…

Quan les lleis de la matemàtica es refereixen a la realitat, no són certes; quan són certes, no es refereixen a la realitat.
  • rss
  • Inici

Premi Nobel de Física 2010

fmontard | 8 octubre 2010

El 5 d’octubre, la Real Acadèmia Sueca de Ciències  ha atorgat el premi Nobel de Física de 2010 als científics de la Universitat de Manchester,  Andre Geim (Rússia 1958) i Konstantin Novoselov (Rússia 1974), “pels seus fonamentals experiments sobre el material bi-dimensional grafè”.

El grafè és un nou material, derivat del grafit, extremadament prim, del gruix d’un àtom, i flexible amb propietats excepcionals dins de la Física Quàntica. Es caracteritza per tenir una alta conductivitat elèctrica i tèrmica,  una alta elasticitat i lleugeresa i al mateix temps tenir gran duresa. Actualment, es considera el material més resistent que existeix.

A més, pot reaccionar amb altres compostos químics, el que li dóna un enorme potencial de desenvolupament

Totes aquestes característiques fan que  el grafè tingui una amplia varietat d’aplicacions possibles, des de transistors més ràpids que els de silici per aconseguir  ordinadors més eficaços a pantalles de dispositius electrònics i inclús panels solars.

El premi Nobel està dotat amb 10 milions de corones sueques (1,1 milions d’euros) i s’entrega el 10 de desembre coincidint amb l’aniversari de la mort d’Alfred Nobel.

Categories
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, 3r ESO, 4rt ESO, Física
Etiquetes
Física 1r batx, Física 2n batx
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« Energia elèctrica del cos humà (Electro) La teoria d’Einstein trontolla: els neutrins poden viatjar més ràpid que la llum! »

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

You must be logged in to post a comment.

Llista de blocs

  • Aquí matemàtiques
  • Col·legi Mirasan
  • Enciclopèdia de la ciència 2.0
  • Proves Cangur
  • Quin matemàtic va néixer avui?
  • Societat Balear de Matemàtiques
  • Societat Catalana de Física
  • Societat Catalana de Matemàtiques

Categories

Etiquetes

Electrotècnia 1r batx Electrotècnia 2n batx f Foto Física 1r batx Física 2n batx Humor m Mates 1r Batx Mates 1r ESO Mates 2n batx Mates 2n ESO Mates 3r ESO Mates 4rt ESO Naturals 2n ESO Video
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox