CULTIVA’T

L’Institut Ramon Turró i Darder amb la col·laboració de l’Ajuntament de Malgrat de Mar i la Diputació de Barcelona realitzen la campanya CULTIVA’T, El cicle de la {teva} vida,  per tal de visualitzar l’oferta formativa agraria que es realitza a Malgrat dins de l’espai agrari de la Baixa Tordera.

Esperem que us agradi, Cultiva’t!

INFORMACIÓ PREINSCRIPCIONS

S’inicien les preinscripcions pels estudis agraris de l’Institut Ramon Turró.

Per a obtenir la informació sobre com procedir amb el tràmit, consulteu els diferents canals que disposa l’institut.

Web de l’institut: www.iesmalgrat.cat

Telèfons de contacte: 937 653 312  i  671574560 (horari d’atenció telefònica de 09:00 a 13:00 hores).

Correu electrònic: iesmalgrat@xtec.cat a8045665@xtec.cat

JORNADA DE PORTES OBERTES VIRTUALS

Aquest any hem realitzat la jornada de portes obertes de manera virtual. Trobareu a continuació tota la informació referent als estudis agraris.

Formació Professional Producció Agroecològica

Dades de contacte amb el centre:

Correu electrònic: iesmalgrat@xtec.cat  i a8045665@xtec.cat

Telèfons de contacte: 937 653 312  i  671574560

Horari d’atenció telefònica: De 09:00 a 13:00 hores.

Pràctiques amb el tractor

No tenim tractor propi però ens sentim privilegiats per la col·laboració desinteressada de la pagesia local que ens ha permès fer pràctiques i feines preparatòries a la finca.

Darreres collites

Aquesta setmana vam deixar preparades les collites per servir al nostre professorat.

Deixem a continuació un recull d’imatges amb els diferents productes.

Salut!

Horts d’autoaprenentatge

A part dels camps de l’institut durant aquest curs els alumnes han mantingut els seus horts personals d’autoaprenentatge.

Sistema de reg

Abans d”aturar classes vàrem enllestir la instal·lació i l’avaluació del sistema de reg.

Us deixem a continuació algunes imatges.

Dia Internacional de la Lluita Camperola

El 17 d’abril, dia internacional de la Lluita Camperola només tenim paraules d’agraïment per tota la pagesia local que ha fet força per que les administracions dotessin de mitjans el nou Cicle Formatiu de Producció Agroecològica a Malgrat. I per la gran quantitat de colaboracions directes i desinteressades. I per la seva lliçó de perseverància i superació d’una fatalitat com el temporal Glòria. I per seguir alimentant-nos amb productes frescos i de proximitat malgrat pandèmies. La llista d’agraïments no s’acabaria…

Deixem a continuació un banc d’imatges de les darreres collites, fruit de molt d’esforç i sacrifici.

Sortides Ecològiques

Al llarg del transcurs del cicle, els alumnes dels estudis de la família agrària realitzen diferents sortides que ajuden a comprendre millor quines són les necessitats reals dels nostres productors i quins mètodes utilitzen.

Un clar exemple és la visita a la finca Horta Pla de Munt de Palafolls, que l’any 2007 va iniciar una reconversió cap a una agricultura ecològica, sostenible i transparent.

Seguim!

Avui el nostre professor técnic ens explica com estem treballant en el mateniment dels cultius a la finca de l’institut.

L’agricultura està siguent un element clau per tal de garantir el subministrament alimentari aquests dies, gràcies a tots els pagesos que ho feu possible.

Vídeo manteniment de cultius

Primavera a la Finca

La vida a la finca de l’Institut continua:
Amb l’arribada de la primavera els cultius continuen creixent i preparant-se per a què ven aviat puguem fer la collita i la poguem servir amb totes les garanties.

Gràcies al professorat tècnic que realitza manteniment dels cultius podem deixar-ho tot ben a punt per a quan els alumnes es reincorporin.

Ara més que mai la pagesia és una peça clau per a la nostra societat.

Suspensió de classes del Cicle Formatiu i PFI

Degut al tancament dels centres educatius en motiu del coronavirus SARS-CoV-2 hem suspès les classes presencials dels estudis de la família agrària. Malgrat tot, seguim realitzant tasques de manteniment a la Finca i als cultius perquè el retorn sigui a ple rendiment.
Tampoc descartem realitzar collites i preparar comandes a les properes setmanes per proveïr a la comunitat escolar, prenent totes les mesures preventives necessàries.
Som pages@s i el proveïment d’aliments és una activitat de primera necessitat.
Aquesta situació ens ha de fer reflexionar sobre el paper clau en la societat que realitza l’agricultura i la importància en treballar per la sobirania alimentaria de les comunitats.

Pel futur de la nostra societat som la llavor de la nova pagesia!

WOMEN WHO FARM

Avui va per les dones pageses.

Per un món rural viu, alegre i combatiu.

#womenwhofarm #diadeladona #monrural

Publicat dins de Dia a dia | Deixa un comentari

Comencem a produir el nostre propi PLANTER!

Hem començat a produir el nostre propi planter.

Hem utilitzat palets per fer l’estructura d’almàixera, que ens servirà per produir el nostre planter.

De moment comencem amb pebrot, enciam, cogombre, albergínia i alfàbrega.

Amunt pagesia!

Paradeta de Verdures del CFGM PAE

Amb les primeres collites obrim la paradeta al pati de l’Institut Ramón Turró.

Ha sigut tot un èxit!!

Publicat dins de Dia a dia | Deixa un comentari

Primeres collites a la Finca!

Avui els alumnes del CFGM de Producció Agroecològica han recollit les primeres collites a La Finca.

Tot el treball i l’esforç ha començat a donar el seu fruit.

De moment: enciams, cols i alls tendres.

Comercialització de productes ecològics

Els alumnes del Cicle Formatiu de Producció Agroecològica hem fet una escapada al Mercat de Malgrat de Mar per tal de familiaritzar-nos amb la venta de productes i el preu final del consumidor.

Gràcies al comerç de Malgrat per atendre’ns amb tant d’afecte i ajudar-nos a comprendre millor com funciona la comercialització dels productes agrícoles!

Salut i Agroecologia!

Publicat dins de Dia a dia | Deixa un comentari

Ser pagès i ser pegesa és cosa de joves!

Amunt la pagesia!

Hola, món!