30 DE GENER.DIA ESCOLAR DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU.

ELS ANIMALS I LES PLANTES. PROJECTE PEMAC

DONA EL MILLOR DE TU

Projecte”El món per un forat”. Els paisatges

EXCURSIÓ A VILADRAU

ELS 5 SENTITS!

PADRINS DE LECTURA

Com cada curs a principis d’octubre iniciem el projecte dels “Padrins de lectura”. Es tracta de que cada nen/a del cicle inicial tingui un padrí del cicle superior que l’ajudarà a llegir millor. La classe de 6è s’aparella amb la de 1r i la de 5è amb la de 2n .  Ens agrada molt aquesta activitat i estimem molt al nostre padrí/na. Al llarg del curs farem moltes activitats adreçades a mmillorar la lectura, la comprensió lectora i la pronunciació correcta de les paraules i quan s’acabi el curs ens adonarem que a més de llegir millor hem fet un gran amic/ga.

EL COS CREIX

Amb els nostres padrins, la classe dels Superherois de 1r d’EP hem fet una activitat de treball cooperatiu i de recerca. Els nois i noies de 6È d’EP ens han pesat i mesurat per a veure quina diferència hi ha a nivell de morfologia del cos quan un nen/a comença a fer primària i quan l’acaba. Ha estat divertit, més endavant ens explicaran les conclusions a les que han arribat!!!

Per altra banda la classe dels Pirates de 2n, com que estan treballant les unitats de mesura, han fet una classe amb material manipulatiu i han esbrinat les diferències entre les  unitats de longitud.

SORTIDA A LA BIBLIOTECA CAN PEDRALS

El passat dia 11 d’octubre, els nens i nenes de 1r d’EP van anar de visita a la Biblioteca Can Pedrals de Granollers. La Pilar, bibliotecària del Centre, ens va explicar coses molt interessants. Les voleu saber? Doncs a continuació us les expliquem.

-Ser soci de la biblioteca és gratuït, nomes cal que escriguis les teves dades personals en un full que et facilitaran i vagis acompanyat del pare o la mare si ets menor de 16 anys.

– A la biblioteca hi pots trobar llibres, revistes, còmics, vídeos, DVD i fins hi tot  jocs electrònics.

-Pots anar-hi a fer deures, llegir o a fer recerca amb llibres de consulta o ordinador.

-Tens una data límit per retornar el llibre que t’has endut de préstec, si et passes de la data ha pagaràs amb multa de dies, mai de diners.

-A la biblioteca cal comportar-se correctament, parlant baix i respectant el treball dels altres .

-Has de tenir cura dels llibres.

Després de tota aquesta informació ha arribat la part més divertida. Hem descobert que a la biblioteca hi viu el Gènius, la mascota nascuda d’una fotocopiadora  en una nit de tempesta. Amb ell hem fet un joc que ens ha premés completar un puzle i finalment hem estat una estona llegint. Ha estat un matí diferent, divertit i profitós. ANIMA’T A ANAR A LA BIBLIOTECA!!!!!

Fotos:

ANEM A FER MÚSICA

Saps que no sempre les pel.lícules han tingut so?. Antigament les pelis eren mudes i  nosaltres hem anat a l’Escola de música de Granollers a fer la banda sonora d’una pel.ícula de Disney anomenada PLANE CRAZY. El protagonista és Mickey Mouse, que vol construir un avió i volar pel cel per conèixer altres indrets. Amb instruments de percussió, vent i corda hem anat posant so a totes les escenes i la veritat es que ha quedat molt bonic.

Fotos:

Vídeo: