CRITERIS D’AVALUACIÓ

CRITERIS DE QUALIFICACIÓ EDUCACIÓ FÍSICA

ETAPA D’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

 

 

La qualificació que cada alumne/a obtingui al final d’un període d’avaluació tindrà en compte la part teòrica, la part pràctica i l’actitudinal de les unitats didàctiques treballades segons els criteris d’avaluació que aquestes marquin i que fan referència als criteris d’avaluació de l’etapa.

 

El percentatge de cada part a la nota final variarà segons el cicle, s’anirà incrementant la importància de la part teòrica. L’actitud sempre es valorarà, però tindrà un major pes als primers cursos per crear una base d’interès, esforç i respecte de les normes de l’àrea en els primers cursos de l’ESO. Això queda reflectit en el següent esquema.

 

La recuperació d’una avaluació es produirà a la següent i només serà de les parts no superades. A la tercera avaluació les recuperacions es faran al final del període.

 

 

30% conceptes (proves teòriques, treball i

quadern).

 

1er cicle————————– 40% procediments (proves pràctiques)

 

30% actitud (puntualitat,

comportament, assistència,           entrega de

treballs al dia, higiene, esforç i interès…)

 

 

 

35% conceptes (proves teòriques, treball i

quadern).

 

2on cicle————————- 45% procediments (proves pràctiques)

 

20% actitud (puntualitat, comportament,

assistència, entrega de treballs al dia, higiene,

esforç i interès…)

 

 

NOTA IMPORTANT: acumular més de cinc faltes d’actitud suposarà un 0 d’aquesta part de la nota.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CRITERIS DE QUALIFICACIÓ EDUCACIÓ FÍSICA

                                              ETAPA DE BATXILLERAT

 

En l’avaluació dels alumnes de batxillerat tindrem en compte el grau d’autonomia en la realització de les activitats físico-esportives proposades a classe, entès com el procés lògic de consolidació dels aprenentatges adquirits durant l’etapa d’ESO. La valoració d’aquest treball diari a l’aula es portarà a terme a través de l’avaluació subjectiva i del registre anecdòtic de l’execució dels exercicis.  Tanmateix, durant aquest curs prenen especial rellevància els coneixements teòrics, centrats ens els aspectes d’entrenament esportiu, salut i esport, gestió, i docència. L’avaluació dels mateixos es portarà a terme amb una prova de coneixements trimestral i a partir de la realització de qüestionaris i activitats treballats dins i fora de l’horari lectiu. Finalment, es tindrà en compte la disponibilitat de treball, entès com l’actitud positiva de l’alumne envers la matèria, incidint sobre aspectes d’assistència, puntualitat, normes higièniques, respecte als companys i a les normes establertes, vestimenta i material necessaris…Cal tenir molt present que la manca de participació en tres sessions de classe, de forma injustificada, dins d’un mateix trimestre, representa la no superació de l’àrea.

Cada bloc de continguts tindrà un pes específic (importància) dins del procés d’avaluació, que es traduirà en un percentatge en relació a la nota global. Els percentatges que s’aplicaran a cadascun dels blocs de continguts seran:

 

distribució del percentatge

 

Degut a la idiosincràsia  de l’assignatura és indispensable, per aprovar, haver superat cadascuna de les parts per separat.

Aquells alumnes que per causa de lesions temporals no puguin prendre part en les activitats físiques hauran de participar en les sessions a través de: arbitratge i/o anotació del jocs i partits, anotació i crítica de les activitats realitzades pels companys a classe, assistència al companys i/o professor en el registre i control de les activitats de condició física, participació en totes aquelles activitats en el que la seva lesió li permeti prendre part. Cal tenir present que si un alumne no pot realitzar cap activitat procedimental en el decurs del crèdit se li valorà la part conceptual amb un 70% del global de la nota i la part actitudinal en un 30% ( sempre hi quan certifiqui mèdicament la seva lesió).

Finalment, com es pot observar, els criteris d’avaluació permeten l’avaluació global de l’alumne, de tal forma que la superació de determinants continguts pot compensar les mancances en d’altres, tant si son procedimentals, com actitudinals o conceptuals.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *