EXCURSIÓ A LA MOLA

EXCURSIÓ A LA MOLA

L’excursió a la Mola del parc natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac és una activitat interdisciplinària de les matèria de ciències socials, educació física i llengua que té com a objectiu realitzar una activitat física en plena natura i veure i reconèixer el relleu de Catalunya estudiat a classe. Un cop feta l’activitat i ja a l’aula, els alumnes van escriure cooperativament un text per explicar l’activitat.

Dilluns 12 de novembre de 2018,

La classe de 1r d’ESO vam anar d’excursió a la Mola. Vam començar a pujar des de l’aparcament del camí dels monjos a las 09:30. Estàvem a 670 metres d’alçada i des d’allà es veia el Cavall Bernat. A mig camí vam parar a esmorzar uns 20 minuts. Quan vam arribar al cim, eren les 11:16, estàvem a 1111 metres d’alçada. Allà vam fer unes activitats per conèixer les muntanyes del voltant. Després vam visitar el monestir. Finalment vam dinar i vam començar a baixar.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El Romanticisme. Escrivim poemes romàntics

Els alumnes de 4t d’ESO han treballat durant uns dies el Romanticisme a la classe de llengua castellana.

Hem llegit diferents poemes, els hem treballat, comentat….

Una vegada han tingut clares totes les característiques i temes del moviment literari he proposat una activitat una mica diferent.

 

Hem escoltat música de diferents compositors romàntics :RIMSKY KORSAKOV, MAHLER, CHOPIN I BEETHOVEN.

Tots havien de tenir els ulls tancats, sense fer res, només escoltar. A continuació i escoltant la mateixa música havien d’escriure allò que volguessin. Paraules, frases…….

Per últim amb aquestes paraules i/o frases han hagut d’escriure un poema.

Aquí teniu un tastet.

Era todo calma, total naturaleza.

Pero algo falló,y olas de estrés

atacaron mi mente con conflictos inútiles

envuelto de desesperación,

como si de una crisálida se tratara.

Las paredes se cerraban y pánico sentí.

Mas al final, destrocé esas

paredes y resurgí.

Era todo calma, total naturaleza.

Pero algo volvió a fallar.

DANIEL GARCÍA

 

El despertar de mi amor llegó a mi puerta,

pero el de ella no

Frustración y dolor en las palabras

que en mi rostro se podría ver reflejado.

Esa noche miré al cielo,

no tenía lágrimas en los ojos,

ni las famosas mariposas en el estómago.

La caída me trajo la paz

No más sufrir. No más llorar.

CELIA JORDÁN

La tranquilidad y la felicidad,

en el campo.

Ir rápido,con las prisas

por estar perseguido.

Se acerca lo malo,

me atrapa.

Llega la tristeza, la depresión

y la muerte.

Estoy en un callejón sin salida.

Es el final.

Tengo estrés, el piano me ayuda.

Quiero acabar.

Ópera.

Es la hora de celebrar.

La alegría.

La multitud.

La familia.

XINHUI XU

 

Publicat dins de General | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

RECOMANACIONS DE LECTURES PER L’ESTIU

A continuació, uns alumnes de 2n d’ESO et recomanen nou llibres que poden ser una bona lectura per aquest estiu. De cada llibre, et donem: les seves dades, un breu resum i el motiu pel qual es recomana.

Esperem que passis un bon estiu acompanyat de llibres.

  • RECOMANACIÓ 1

Moreno, Eloy: Invisible, Penguin Random House Grupo Editorial (nube de tinta), Barcelona, 2018 (2018)

Quan un noi vol fer-se més visible és quan es torna invisible, i quan vol que ningú el pogui veure és quen més visible es fa.

Jo el recomano perquè és un llibre que tracta molt bé els sentiments d’un noi amb problemes i explica com se sent ell i els altres personatges en cada moment, cosa que em fa reflexionar sobre els meus sentiments.

Andrea Gómez

  • RECOMANACIÓ 2

Gual, Xavier: La noia de la caravana. Fanbooks, Barcelona,2017 (2017).

La Laura, una noia de setze anys, se’n va a passar el cap de setmana amb en Kilian. Quan arriben al càmping abandonat on ell té pensat estar-se, ella té por, però el noi la convenç i, passen la nit plegats en una caravana. Al dia següent, el noi ja no hi és i la Laura comença a descobrir coses estranyes: petjades, missatges escrits a la caravana… La Laura viurà situacions molt perilloses fins aconseguir resoldre el gran enigma en el què està i vèncer el monstre que l’assetja.

Jo recomanaria aquest llibre, perquè és molt entretingut, ja que les ganes de saber que li passarà a la Laura i de saber on és en Kilian, et fan continuar llegint i no parar fins a acabar el llibre.

Avril Prados Casado

  • RECOMANACIÓ 3

Parry B.F: ONIRIA. El reino de los sueños. Grupo Editorial Bruño, Madrid, 2015 (2014), libro 1

Existe un mundo que su existencia nadie sospecha; un país en el cual cada uno de nosotros viaja todas las noches; un universo en el que todo es posible: Oniria, el Reino de los Sueños. Solo un Enviado del mundo de los humanos puede salvar a Oniria de las amenazas que la acosan, se llama Eliott y tiene doce años. A él cual se le está muriendo su padre. Entonces su abuela le da un cristal que con el quel puede viajar a Oniria.

Desde mi punto de vista es un libro muy sentimental, de aventuras y fantasía. Lo recomiendo porque a mi me encantó.

Aleix Doló

  • RECOMANACIÓ 4

STONES, REBECA: Timantti. Montena, Barcelona, 2016

Timantti és filla de dues espies i està entrenada des de la infància per continuar amb la tradició familiar. Ella sempre ha volgut unir-se als seus pares par lluitar contra el crim, però al rebre una nova missió, els seus progenitors decideixen mantenir-la allunyada. Llavors arriba a un orfandat de nens rics a Austràlia, on haurà d’enfrontar-se a les amenaces que posaran la seva vida en perill.

Recomano a totes les persones que li agradin els llibres d’intriga i de misteri. És un molt bon llibre per començar quan no saps què fer en una tarda d’estiu, per exemple. A més enganxa molt i no el pots deixar, perquè vols saber què passarà.

Paula Wu

  • RECOMANACIÓ 5

Raymond Richard Martin, George, Joc de Trons: Cançó de Gel i Foc. Ed. Gigamesh, Barcelona, 1990 1a edició

El llibre té dos volums:

  • Cançó de gel i foc (I): 393 pàgines

  • Cançó de gel i foc (II): 426 pàgines

És una historia que es desenvolupa en un àmbit medieval on hi ha set Regnes. En total hi ha tres arguments: la guerra entre les famílies nobles per conquerir el Tro de Ferro, l’aventura de Daenerys Targaryen per tornar a la seva terra i reclamar-la i, per últim, l’amenaça dels Altres, éssers desconeguts que viuen a l’altre costat del mur de gel el qual protegeix el Nord de Ponent. La historia comença quan Ned Stark fa un viatge on posarà en risc coses molt importants per a ell.

Jo compraria aquest llibre per que conté molts gèneres, per exemple: acció, ficció, amor i tristesa amb la qual cosa sempre t’invita a llegir-lo.

Àlex Melià Rojas.

  • RECOMANACIÓ 6

MORENO, ELOY: INVISIBLE, Penguin Random House Grupo Editorial (NUBE DE TINTA), Barcelona, 2018

Dues persones molt diferents: una vol ser invisible per a als altres, l’altre vol deixar de ser-ho. Aventura’t en esta increïble història per esbrinar que succeeix amb aquestes dues persones.

Jo recomanaria aquest llibre perquè està molt bé per la nostra edat. Explica dues situacions molt importants i molt realistes de la vida.

Sergio Lázaro

  • RECOMANACIÓ 7

Matute, Ana María: Luciérnagas. Austral, Barcelona, 2013 (2011)

El llibre tracta sobre una nena, Soledad, que ens explica la seva experiència, junt amb la d’un grup de nens, sobrevivint en la guerra civil. Ella conviu amb el temor i la mort, que poden arribar a estar presents en un dia qualsevol.

Recomano aquest llibre a tot aquell que li agradi endinsar-se en la història i ficar-se en la pell del personatge principal. És un llibre ple d’emocions i basat en fets reals viscuts per l’autora.

El recomano perquè, fins i tot, pot conscienciar-te de totes les coses terribles que han passat en un temps de guerra com aquell.

Laia García

  • RECOMANACIÓ 8

Fernandez, Paula de Francisco: La noia invisible. Columna edicions, Barcelona, Planeta, 2018

La protagonista és l’Aurora Ríos, una noia que va a l’institut, però no és relaciona i no parla, és invisible per gairebé tothom. Als 17 anys, l’Aurora no aguanta més que parlin darrere d’ella. Un dia la seva mare arriba a casa i l’Aurora no hi és. Truquen de l’institut dient que l’han trobat morta, i amb una brúixola al costat

La Julia Plaza és una noia que anava a classe amb l’Aurora, filla de la forense de la ciutat i del sergent de la Policia Judicial. Decideix investigar el cas i descobrir qui va matar a l’Aurora Ríos.

Per a mi la noia invisible és un llibre bastant interessant perquè tracta de temes de l’actualitat com el de l’Aurora Ríos, que estava aïllada i els companys la deixaven de banda. També m’agrada perquè pot ser un llibre que li pot agradar a diferents tipus de lectors; com als que els agrada llegir llibres de misteri ,o als que els agraden els llibres amb valors.

En conclusió, la noia invisible m’ha agradat molt.

Yaiza Da Moura

  • RECOMANACIÓ 9

Burgas, Àngel: Noel et busca. La Galera, Barcelona, 20173 (2012)

Aquesta novel·la juvenil tracta d’un noi anomenat Enric que es desperta en un hospital, però no recorda res del que li ha passat.

La policia el considera sospitós i no sap en qui confiar.

Mentre és a l’hospital intenta recordar per esbrinar qui va ser i per què ningú el reclama, excepte segons creu, el seu antic company de pis.

Jo recomano aquest llibre per a qui li agradi el suspens i la intriga. La història t’atrapa durant tota la narració.

És un llibre molt reconegut. Al 2013 va guanyar el Premi Serra d’Or i també el Premi de Literatura Protagonista Jove al 2014.

Tigist Galan

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El poder de la confiança en un mateix

Els alumnes de quart d’ESO han vist el curtmetratge titulat “El circo de las mariposas”.

Resultat d'imatges de el circo de las mariposas

L’objectiu és que reflexionem sobre el poder de la confiança en un mateix. Aquí teniu un tastet d’allò que han pensat i han sentit.

Aquest vídeo tracta sobre la capacitat de superació que pot tenir qualsevol persona en segons quines situacions.També demostra que per moltes dificultats que tinguis, amb esforç i motivació,tot es pot aconseguir. Crec que és molt important que les persones intentin donar el màxim de sí mateixes per poder fer el que vulguin.

CARLA SÁNCHEZ

El que aquest vídeo ens ensenya és que per molts cops que ens doni la vida, o per més caigudes que tinguem, hem de ser forts i lluitar per allò que volem fins a aconseguir-lo. No hi ha res impossible, només hem de confiar en nosaltres mateixos.

NATALIA HERNÁNDEZ

Tot és possible, sempre i quan vulguis posar-te per aconseguir-lo. Sempre hi ha obstacles, però es poden superar. Amb ajuda o sense.

AITOR COLOMA

Amb esforç tot es pot aconseguir, encara que hi hagi dificultats.I també, que encara que una persona sigui diferent a tu, no l’has de tractar malament ni tampoc diferent.

NEREA TAUSTE

He sentit emoció, alegria i tristesa per tot el que he vist al vídeo. Doncs l’home ens ha ensenyat a no rendir-nos i continuar amb els nostres somnis.

PAULA CORDOBÉS

Jo crec que és una bona història de superació perquè com que a l’altre circ el tractaven molt malament, ell va creure que era un inútil, però va arribar al circ de les papallones i l’amo el va fer reflexionar. I va aprendre que si ell volia podia,

MARC RUBIO

M’ha sorprès i emocionat. “Si alguna cosa t’agrada fes-la. Compleix amb tot allò que vulguis”Aquest és el missatge del vídeo. Que no han d’influir en nosaltres les opinions negatives ni les burles d’altres persones. I el més important: creure en nosaltres mateixos.

YASMIN LINARES

La principal reflexió és que tot i les adversitats, tot es pot aconseguir. Moltes vegades pel fet de fixar-nos en les virtuts dels altres, ens oblidem de les nostres i no som capaços de veure-les sense l’ajut d’un altre. I som capaços de fer coses úniques.

ALEX CAÑAS

Imatge de previsualització de YouTube

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Construcció d’una estructura triangulada de paper

Aquest segon trimester, els alumnes de 3r d’ESO hem realitzar un projecte tecnològic que ha consistit en la construcció d’una estructura resistent de paper. Ningú creia que podria resistir més d’un parell de llibres, però van acabar suportant fins el pes de dos companys, és a dir, més de 100 kg!!!!

Vam començar fent rotlles prims amb paper. Ens van dir que farien falta molts més dels que creien i, malgrat haver-hi fet molts, sempre quedaven uns quants per fer. Després, vam començar a enganxar amb silicona calenta aquests a la base, que era de cartró, i més tard vam anar enganxant d’altres formant una estructura triangulada.

I per què triangulada? Aquest era el veritable primer objectiu del projecte, descobrir que les estructures triangulades són molt i molt resistents i poden suportar molt de pes malgrat que estiguin construïdes amb materials com el paper. Imagineu si estan fetes amb materials de construcció veritablement resistents! Per això, molts dels ponts avui dia estan fets amb aquests tipus d’estructures.

Al acabar havíem de posar aquestes estructures a prova i què millor que el nostre propi pes pujant a sobre! Doncs sí, vam obtenir-ne bons resultats i molts riures perquè va ser molt divertit. Com a mostra aquí teniu una altra foto!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Som Poetes

Enguany hem estat treballant la poesia: la mètrica, la rima i les diferents figures retòriques que s’empren. Els alumnes de 1r ESO, varen fer una activitat en grup en la qual es tractava d’exemplificar algunes d’aquestes figures retòriques tot donant ales a la seva imaginació i creativitat. Us encoratgem a llegir-les i a esbrinar quina figura retòrica s’amaga en cadascun dels versos que llegireu: hipèrboles, comparacions, polisíndetons, interrogacions retòriques, hipèrbatons, anàfores, metàfores o epítets. Esperem que en gaudiu!

« Aquell camí de Camprodon

és el més llarg del món.»

« La teva mirada és tan profunda com un pou…»

« Tan bella, tan bella

com una rosella.»

« I un dia vaig caure al mar

i em vaig començar a ofegar

i ningú em va rescatar …»

« Per què t’estimo tant?

Serà per el teu encant?»

« Mentre jo estava jugant

un llop vaig escoltar udolant.»

« M’agrada el teu somriure,

m’agrada amb tu viure.»

« Tu ets el sol que em desperta cada dia.

Jo, el núvol que veus els dies de pluja.»

Publicat dins de General | Deixa un comentari

UN DIBUIX AMB ELS FILLOLS (EI-4 2-ESO)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2n ESO, Cornella de Llobregat, 22 de Novembre del 2017

El dimecres 22 de Novembre del 2017, els alumnes de 2n d’ESO van anar a la classe dels seus fillols (els conillets d’Educació Infantil 4) a fer un dibuix sobre la tardor.

El dimecres, els alumnes de 2n d’ESO de l’escola Santa Eulàlia, van anar a la caseta dels seus fillols, els conillets, a fer una activitat i compartir a través del dibuix uns bons moments. Un cop van arribar a la classe, cadascun dels alumnes va buscar al seu fillol. Abans de començar, la tutora els va dir que havien de crear un dibuix cooperatiu per parelles sobre la tardor. Més tard els va dir que per primera vegada dibuixarien amb retolador de punta fina i tots els nens petits es van posar molt contents i van començar a aplaudir d’alegria. Alguns van dibuixar arbres amb fulles de colors càlids i bolets, altres van dibuixar-se a si mateixos o també van fer imatges abstractes. Mentre anaven dibuixant, tots tenien un somriure a la cara perquè s’ho estaven passant genial. Finament dos alumnes de 2n d’ESO van penjar tots els dibuixos en forma de mural i van quedar molt macos.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Textos instructius: donem les ordres tots plegats?

APRENEM A DONAR INSTRUCCIONS

A quart d’ESO a l’assignatura de llengua castellana vàrem realitzar una activitat molt especial i divertida amb dos objectius molt concrets:

  • Aprendre la importància de donar bé les ordres per tal d’aconseguir una fita. De fet volíem treballar les característiques dels textos instructius.
  • Demostrar que el treball en equip dóna els millors resultats.

Què millor que una alumna  us expliqui l’experiència viscuda:

Els alumnes de 4t d’ESO hem comprovat la importància del treball cooperatiu i la confiança entre companys de la manera més divertida possible: jugant a desactivar una bomba!

En grups de cinc havíem de desactivar l’explosiu (representat per una pilota, no us preocupeu) en un període de temps limitat: 5 minuts. Dit així sona molt fàcil, però quatre persones del grup duien els ulls tapats, i el cinquè integrant havia de guiar tots els altres per tal de trobar la “bomba”.

Encara creieu que és un repte fàcil? I si us dic que hi havia obstacles per tot arreu i que havíem d’escalar cadires apilades sense veure res? Gaire fàcil no va ser, però al final tots ho vam aconseguir. Gaudiu de les fotografies que vam fer durant l’activitat!

I recordeu: quan es treballa en equip, la confiança entre els integrants del grup és imprescindible, sobretot si voleu desactivar una bomba.

MONTSERRAT DENGRA

Veieu el resultat !!!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

3rd ESO students giving advice through a video

Some weeks ago, 3rd ESO students did groupal projects about the school life and how to make 1st ESO students routine easier, since they had changed their lives recently, starting a different and completely new stage. ESO is such a difficult but incredible thing. Sometimes we meet new people, we start to learn some things that will be important for us in our jobs or in our daily routine every single day of our life, and, obviously, ESO means that we are growing up, more than ever. So our teacher thought about doing a funny task to support those students, and she thought that doing raps, everything would be more entertaining. And the result was: laughs, good rhymes, and the funniest rap ever seen; the winner. That experience was really good for us, and we hope first ESO students enjoy all the videos and enjoy as much as we did!

—Lucía Ortega, 3r d’ESO

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Hola, món!

Benvingut/da a XTECBlocs. Aquest és el teu primer article. Edita’l o esborra’l i comença a fer ús del bloc!

Publicat dins de General | 1 comentari