04.- Descripció de les actuacions dutes a terme.-

Són de tres tipus:

– Hora de tutoria. Fomentar el joc de corresponsals en les visites externes i les tècniques d’estudi.-

– Activitats extraescolars: servei de biblioteca i el taller de tècniques d’estudis i el foment del suport a les famílies per a la seva participació i complicitat en l’ensenyament.

– Plantejament d’estratègies de pràctiques reflexives sobre les competències bàsiques de tot l’alumnat.

4.1.- Dades de partida: Centre de quatre grups a 1r, 2n i 3r ESO i cinc grups de 4t ESO.

Al voltant de les iniciatives

http://blocs.xtec.cat/patmf/19-la-finestra-a-la-participacio-dins-de-linstitut-i-dins-de-la-nostra-web-oficial/

 

4.2.- Les actuacions són de tres tipus:

 

I.- Juguem a periodistes. Hora de tutoria. Fomentar el joc de corresponsals de notícies i de comunicats en les visites externes aplicant les tècniques d’estudi i mnemotècniques.-

http://blocs.xtec.cat/patmf

Es tracta d’animar a l’elaboració de notícies, articles…per part de l’alumnat a l’hora de tutoria i supervisar-les pel mateix personal tutor, o bé pel personal docent de les àrees de llengües o pel professor de suport a la inclusió.

Es pot fer en les visites externes o sobre els temes de l’hora de tutoria o fora d’ella sobre excursions, aprendre a aprendre, convivència, valors, etc. del nostre Projecte Educatiu de Centre P.E.C.

 

II.- Juguem a l’agenda i a entrenar-nos pel dia següent. Activitats extraescolars: servei de biblioteca i el taller de tècniques d’estudis i el foment del suport a les famílies per a la seva participació i complicitat en l’ensenyament.

http://blocs.xtec.cat/oasis/    www.cooppel.org

1r.- Es tracta d’invitar a tots els pares i a les mares que existeix el Cooppel que es juga amb agrupacions de tres persones (alumnes) de forma heterogènia seguint criteris de més i menys bones notes i per les característiques pròpies i la sincronia interpersonal. Tot l’alumnat aprèn jugant al Cooppel.

2n.- Es tracta d’orientar als pares i a les mares a l’alumnat que suspèn i que es detecten problemes d’agenda i de planificació de les tasques d’estudi i escolars de casa. En aquests casos s’invita a assistir a l’espai OASIS de suport de les famílies dels dimecres de 18 a 19,30 al pare/mare amb els seus fills/es per a concretar. L’objectiu és la comunicació i l’agenda a la fi de fer el seguiment de les tasques escolars des de casa. Es concreta els procediments per a fer el pare/mare la supervisió de les tasques a casa i el reforç de les mateixes. A més se’ls ensenya als fills/es i als pares/mares com es juga al Cooppel, amb la finalitat que cada dia es fomenti unes jugades amb ells fins que juguin com a forma habitual per exemple abans d’anar a dormir pare/mare/fills/es o al solitari o amb altres companys/es de la classe per internet o per que es troben en colla.

3r Quan es sap amb autonomia dur a terme les tasques escolars a casa i a jugar al Cooppel l’alumnat pot assistir sol els dimecres i els dijous de 18 a 19,30 a l’espai Orientació i Biblioteca del nostre institut.

 

III.- Juguem a aprendre a aprendre. Plantejament d’estratègies de pràctiques reflexives sobre les competències bàsiques de tot l’alumnat a l’hora de tutoria, amb invitació a totes les matèries..    http://blocs.xtec.cat/aprens    A partir d’anar coneixent les tècniques d’estudi i mnemotècnia es van aplicant en la fabricació de materials del Cooppel i es fomenta en l’aplicació a iniciativa de l’alumnat en totes les matèries i en les tasques escolars a casa i a l’estudi.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *