Per a l’educació obligatòria, s’identifiquen com a competències bàsiques les vuit competències següents:
Competències transversals
Les competències comunicatives:
1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual
2. Competències artística i cultural
Les competències metodològiques:
3. Tractament de la informació i competència digital
4. Competència matemàtica
5. Competència d’aprendre a aprendre
Les competències personals:
6. Competència d’autonomia i iniciativa personal
Competències específiques centrades a conviure i habitar el món:
7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
8. Competència social i ciutadana
Competències pròpies de l’àrea:
la competència comunicativa
La competència oral
La competència escrita
La competència audiovisual
competència plurilingüe i intercultural
la competència literària.
La programació d’aula de la matèria de Llengua catalana 1 de Cicle Superior explicita inclou:
a) Les competències pròpies de l’àrea i l’aportació de l’àrea a les competències transversals o específiques que fixa el currículm per a cada curs;
b) Els objectius didàctics, és a dir, allò que s’espera obtenir de l’alumnat en acabar la unitat de programació;
c) Els continguts de cada unitat de programació;
d) Les activitats d’aprenentatge, que possibiliten l’aprenentatge dels continguts, l’assoliment dels objectius i el desenvolupament de les competències bàsiques.
e) Els criteris d’avaluació com a referents fonamentals per valorar el grau d’assoliment de les competències bàsiques.
Unitat de programació: Escolta les llegendes !
Activitats d’aprenentatge i criteris d’avaluació.
Temporalització. Atenció a la diversitat.
Valoració del treball.
Font:
Programació editorial Barcanova.
Llengua catalana 1 de Cicle Superior