NOU CURS, NOUS REPTES

Benvinguts a aquest nou curs!

L’iniciem amb moltes ganes d’aprendre i millorar la nostra manera de col·laborar en la sostenibilitat del nostre planeta.

Hem de començar pel més proper a nosaltres: les nostres accions, la nostra casa, l’escola, la ciutat on vivim, com ens movem, què comprem…

Del 23 al 27 de setembre comença la SETMANA PEL CLIMA

Fent petites coses podem ajudar. No ho podem fer sols, però podem posar el nostre granet de sorra i moure la societat a buscar solucions.

Cantem pel planeta!

La nostra terra.(Adaptació de Zoo).

Madre Tierra (Macaco).

Earth (Lil Dicky).

COMPTE AMB LES TOVALLOLETES HUMIDES!

Les tovalloletes humides estan fetes d’un material semblant al teixit. Un teixit no teixit que forma una malla molt resistent difícil de destruir.

Son un residu molt problemàtic, no reciclable i que genera una enorme despesa alhora de fer-lo desaparèixer.

Què podem fer?

• No les llencis al vàter encara que l’envàs t’indiqui que ho pots fer.
  • Escull les marques amb menys impacte ambiental i menys repercussions sobre la salut, incloent l’envàs.
  • Limita el seu ús en la mesura del possible i substitueix-les per tovalloletes de roba.
  • Utilitza l’esponja, la mà, el paper higiènic o el bidet i aprofundeix en els seus avantatges.
  • Demana a les administracions que regulin quines es poden posar al mercat i als fabricants que utilitzin materials més sostenibles per a fabricar-les i que no facin publicitat enganyosa.

I a l’escola, què podem fer?

Aquest curs ens hem proposat reflexionar sobre les tovalloletes humides i eliminar, en la mesura del possible, l’ús d’aquest producte a l’escola.

La primera mesura que prenem és retornar un paquet de tovalloletes  a cada alumne d’educació infantil i treure aquest producte de la llista de material 2019/2020.

ACCIÓ CONJUNTA ESCOLES VERDES DE REUS

Des de la xarxa d’Escoles Verdes de Reus, on nosaltres participem, s’ha engegat una campanya per fomentar una mobilitat més sostenible a la ciutat i d’aquesta manera millorar la qualitat ambiental.

Per aquest motiu properament us farem arribar una enquesta sobre Mobilitat per conèixer la realitat del dia a dia i la vostra opinió.

Agraïm la vostra col·laboració.

Moltes gràcies

CURS 2018-2019

Distribució de la fruita

2018-12-10: Pera, poma, raïm i clementina

2019-01-28: Cirerol (tomàquet cherry), pera conference, clementina i poma

2019-02-25: Kiwi, poma golden, taronja i plàtan

2019-03-25: Maduixot, pera conference, pastanaga i taronja

2019-04-29: Pera, poma i plàtan

2019-05-20: Albercoc,nespra, nectarina i pera

2019-06-17: Cirera, préssec i paraguaià

Les piles, a l’APILO de l’escola.

Enguany és ja la 5a edició del concurs “Apilo XII” i tornem a participar en la recollida de piles gastades.

Us animem a continuar portant les piles al contenidor de l’escola i a veure si entre tots superem la quantitat recollida el curs passat, que va ser de 35 Kilos.

Ànim!

Ah! i a explicar a tothom la necessitat de llençar aquest residu al lloc corresponent per no perjudicar el mediambient.

Moltes gràcies

FRUITA A LES ESCOLES

Ja comença la campanya del Pla de Consum de Fruita a les escoles 2018/2019 i nosaltres hi participem com cada curs.

El 10 de desembre ens arribarà la fruita i l’anirem menjant al llarg de la setmana. Les fruites seran:

• Pera
  • Poma
  • Raïm
  • Clementina

Resultat d'imatges de campanya fruita escoles 18-19

Us animem a tots a reforçar la campanya des de casa i a fomentar hàbits de consum saludables en relació a l’alimentació. Els petits canvis per petits que siguin són molt valuosos.

DELEGATS AMBIENTALS

Els alumnes de 5è i 6è han escollit els seus Delegats ambientals i ja han participat a la primera reunió del Comitè Ambiental 18/19. Ho han fet molt bé i les seves propostes han sigut molt interessants.

Us donem les gràcies per la vostra participació

Representants:

• 6èA: Alejandra Reyes