Resultats auditoria sobre els embolcalls de l’esmorzar

AMB QUINS EMBOLCALLS PORTEM ELS ESMORZARS? HO ESTEM FENT BÉ?

Al llarg del primer trimestre hem fet un registre  sobre els embolcalls que portem a l’escola a l’hora de l’esmorzar. L’objectiu és  prendre consciència i reflexionar sobre el tipus d’embolcalls que utilitzem i l’impacte que pot tenir al medi ambient.

Els resultats obtinguts d’aquest trimestres són:

  • El 91,64% dels embolcalls amb els quals portem els nostres esmorzars SI són ecològics!
  • El 2,71% dels embolcalls amb els quals portem els nostres esmorzars NO són ecològics!
  • El 5,64% restant representa els no esmorzars (sigui per no assistència d’alumnat o per no dur-lo)

Amb aquestes dades podem afirmar que anem pel bon camí i que hem millorat els resultats  respecte el curs passat!

Gràcies a tots per un consum responsable.

AUDITORIA EMBOLCALLS

AMB QUINS EMBOLCALLS PORTEM ELS ESMORZARS? HO ESTEM FENT BÉ?

Al llarg d’una de les últimes setmanes del primer trimestre hem observat i registrat per classes quins són els embolcalls que estem portant. Són o no són ecològics?  Estarem adquirint els hàbits necessaris per treballar per un món més sostenible?

Aquesta petita auditoria ens mostra que:

  • El 86’8% dels embolcalls amb els quals portem els nostres esmorzars SI són ecològics!
  • El 2% dels embolcalls amb els quals portem els nostres esmorzars NO són ecològics!
  • L’11’2% restant representa els no esmorzars (sigui per no assistència d’alumnat o per no dur-lo)

Amb aquestes dades podem afirmar que anem pel bon camí! No us despisteu!

REACTIVEM L’HORT: TEMPORADA DE TARDOR

Un cop el curs iniciat i amb l’arribada de la tardor és hora de reactivar l’hort! Tota la comunitat de la nostra escola hem participat d’aquest procés: recollir la collita d’estiu, oxigenar la terra, arrencar les males herbes, preparar els bancals, adobar, sembrar, plantar i regar les hortalisses de tardor, així com esporgar i mantenir les plantes aromàtiques i l’ametller.

 

 

L’AMETLLER HA FLORIT

Com cada any per aquestes dates l’ametller de l’escola torna a estar preciós. En qüestió de deu dies es vesteix de gala i s’avança a la primavera oferint-nos aquest espectacle. Ara les abelles i altres insectes han de fer la seva feina i en uns mesos tornarem a tastar els seus preuats fruits.

Pintem testos

Els alumnes de cicle superior han pintat les jardineres del   pati de les banyeres i els alumnes de 4t hi han plantat plantes . Mireu que bonic que fan a les finestres de l’escola!!!

I per fi ha volat!

Després de quatre setmanes el pollet, ara ja ocell, ha decidit emprendre el vol. Ara haurà d’espavilar-se tot sol. Els pares han complert el seu objectiu i potser la propera vegada decideixin tornar a l’escola per ampliar la família. Nosaltres, per si de cas, estarem atents…
Aquí teniu els últims vídeos.

Tercera setmana al niu

El pollet va creixent i agafant forma d’ocell. Ja té les ales formades i les belluga constantment. També es veuen les primeres plomes i es posa dret al niu. Les visites dels pares són igual de constants però cada vegada més breus. Quan entrem a la propera setmana segurament decidirà volar sol…

Segona setmana al niu

Després d’uma primera setmana accidentada, la vida al niu ha passat uns dies molt més tranquils. El pollet creix ràpidament i ja vol treure el cap fora del niu. Els pares no paren amunt i avall tot el dia fent viatges per buscar aliment. Som a la meitat més o menys del temps que es passarà el pollet al niu. Potser aviat li podrem veure les ales…

Voleu saber què menja el pollet?

Han passat tres dies més i el pollet segueix creixent a bon ritme. Ara deu tenir entre una i dues setmanes de vida. En teoria n’haurà d’estar unes 4 setmanes, al niu. El tragí dels pares amunt i avall és constant. Si us fixeu bé, podreu identificar què menja i com s’alimenta la cria de cuereta blanca. Cal tenir en compte que tenen el “rebost” a tocar del niu.

Segurament han fixat la seva casa ben a prop de l’hort per aquesta raó: penseu que és un lloc ple de “vida”.

Esperem que us agradi el vídeo.