THE ANTIENT CIVILIZATIONS: THIRD TERM

In our school pupils are working in an interdisciplinary project for the entire course. The theme of the project is The Ancient Civilizations, concretely: the Iberians, Mayas, Greeks, Romans and Egyptians.

In relation to the art subject during the third term, Primary school pupils learned about the Antient Egypt. To introduce pupils to these two Ancient Civilizations we used internet information as images and videos about the most important things of them.

We have worked things such as: who they were, how they dressed, art, etc.

A la ZER Riu Ondara treballem a partir d’un projecte interdisciplinar que abasta tot el curs. El nom del projecte és les Civilitzacions Antigues, concretament: els Íbers, Maies, Grecs, Romans i Egipcis.

Durant el tercer trimestre i en relació a la Plàstica (PILE), l’alumnat de primària ha aprés algunes coses bàsiques sobre la civilització Egipcis. Per tal d’introduir els nens i nenes en aquestes dues civilitzacions hem fet ús d’informació extreta d’internet com ara imatges o vídeos explicatius.

Hem treballat aspectes tals com: qui eren, com vestien, l’art, etc.