THE ANCIENT CIVILIZATIONS – 1st TERM

In our school pupils are working in an interdisciplinary project for the entire course. The theme of the project is The Ancient Civilizations, concretely: the Iberians, Mayas, Greeks, Romans and Egyptians.

In relation to the art subject during the first term, Primary school pupils learned about the Iberians and the Mayas. To introduce pupils to these two Ancient Civilizations we used internet information as images and videos about the most important things of them.

We have worked things such as: who they were, how they dressed, how they built their houses, what they created to their daily life, etc.

We are going to learn about Greeks, Romans and Egyptians during the second and third terms.

A la ZER Riu Ondara treballem a partir d’un projecte interdisciplinar que abasta tot el curs. El nom del projecte és les Civilitzacions Antigues, concretament: els Íbers, Maies, Grecs, Romans i Egipcis.

Durant el primer trimestre i en relació a la Plàstica (PILE), l’alumnat de primària han aprés algunes coses bàsiques sobre la civilització dels Íbers i la dels Maies. Per tal d’introduir els nens i nenes en aquestes dues civilitzacions hem fet ús d’informació extreta d’internet com ara imatges o vídeos explicatius.

Hem treballat aspectes tals com: qui eren, com vestien, com construïen les seves cases, què creaven per a la seva vida diària, etc.

Al llarg del segon i tercer trimestre les civilitzacions Grega, Romana i Egípcia seran les que treballarem.