PROJECTES 4t

COM PODEM AJUDAR AL JORDI A CONÈIXER MILLOR CATALUNYA?

PLANIFICACIÓ:

Criteris d’avaluació:

  • Identificar els trets d’identitat de Catalunya..
  • Descriure els diferents tipus de paisatge de Catalunya.
  • Utilitzar els signes de puntuació (punt, coma, dos punts, cometes) en la producció d’un text descriptiu.
  • Saber utilitzar les majúscules correctament.
  • Construir frases senzilles amb concordança entre determinant, substantiu, adjectiu i verb.
  • Conèixer l’alfabet per tal de poder buscar paraules al diccionari.
  • Elaborar i interpretar gràfics de barres, pictogrames i climogrames a partir de les dades del clima de les diferents províncies treballades.
  • Elaborar un documental explicatiu.

FULL DE RUTA

    

PLANIFICACIÓ

Criteris d’avaluació:

  • Identificar els trets d’intentitat de Catalunya.
  • Descriure els diferents tipus de paisatges de Catalunya.
  • Utilitzar els signes de puntuació (punt, coma, dos punts, cometes) en la producció d’un text descriptiu.
  • Saber utilitzar les majúscules correctament.
  • Construir frases senzilles amb concordança entre determinant, substantiu, adjectiu i verb.
  • Conèixer l’alfabet per tal de poder buscar paraules al diccionari.
  • Comprender textos a partir de la utilización de técnicas ILEC.
  • El·laborar i interpretar gràfics de barres, pictogrames i climogrames a partir de les dades del clima de les diferents províncies treballades.
  • Comparar la demografia amb l’extensió de la comarca o territori

DESENVOLUPAMENT

Després d’investigar i cercar informació sobre les 4 províncies ens vam  centrar en punts claus sobre cada una d’elles.

. Barcelona: la capital i belluga molts diners.

. Tarragona: seu de la cultura castellera i gran impacte del floklore català.

. Lleida : viu envoltada d’arbres fruiters.

. Girona: hem descobert què hi han volcans i les característiques de la Costa Brava.

i vam preparar un petit TN per donar explicacions al Jordi

 

 

PER QUÈ TENIM ÓRGANS DOBLES I ALTRES NO?

PLANIFICACIÓ

Criteris d’avaluació:

  • Conèixer els diferents sistemes que formen el cos humà.
  • Anomenar les parts importants de cada un del sistemes.
  • Saber la funció de cadascun del sistemes.
  • Pendre consciència de com tenir cura del nostre cos.
  • Mostrar-se creatiu en l’elaboració del producte final.
  • Dur a terme les tècniques de treball cooperatiu.
  • Preparar i fer un bon discurs oral.

A través d’un taller manipulatiu i experimental, hem estudiat la nutrició humana aprenent tots els aparells relacionats: digestiu, respiratori, circulatori i excretor, tot
muntant les diferents parts amb materials reciclats, experimentant amb el
funcionament a través d’unes maquetes i realitzant un experiment. Mitjançant una activitat més sensorial i de descoberta hem aprés com funciona el sistema nerviós i hem descobert  els sentits del gust, l’oïda, l’olfacte, el tacte i la vista.
A més d’entendre el moviment del cos relacionant-ho amb l’aparell locomotor.

FOTOS