ABRIC ROMANÍ- CAPELLADES

Divendres 14 era el dia esperat per a tots i totes!

Vam agafar un autocar, compartit amb 4t i vam anar fins a Capellades.

Després d’una estoneta d’autocar vam arribar al destí i vam poder esmorzar.

En acabar ens vam dirigir cap a l’Abric Romaní, on en Xavi el nostre monitor ens esperava.

Ens va explicar molt detalladament com els arqueòlegs van excavant i treien les mostres que ens donen la informació de com vivien, que caçaven, com vestien , quina vida duien, Realment ens ha apassionat el món dels primitius i encara més els dels arqueòlegs on després de dinar hem reproduït com treballaven i les troballes que obtenien.

Hem pogut experimentar com de difícil era obtenir el menjar, i hem pogut caçar amb fletxes i llances, hem vist que haguéssim passat gana ja que no hem pogut caçar res!!!

Amb aquesta sortida donem tret de sortida al nostre nou projecte, quin serà la pregunta repte?

 

FOTOS

FILO- COM SENT LA GUS?

Dins del projecte de Filo, els alumnes de 3r , mica en mica anem coneixent dos nous personatges el Kio i la Gus. Despés de molts mesos caminant junts, ara hem descobert que la Gus és cega no pot veure.

Com es sent la Gus? Experimentem aquesta vivència fent una activitat com la que fa ella, creant un préssec.

Tu com crearies el préssec només fent la part de fora? O com ho fa la Gus, primer el pinyol després la polpa i acabem amb la pell?

Quin  munt d’experiències que hem viscut i compartit!

Reflexionem , actuem i empatitzem !

 

FOTOS

VISITA A L’AJUNTAMENT

El passat dijous, 16 de febrer vam visitar l’ajuntament, i vam poder fer entrevista al nostre alcalde actual Miguel Comino.

Després d’una xerrada sobre Sant Vicenç i els seus símbols, val esmorzar a la plaça de la Vila, com coincidia en Dijous Gras , vam portar esmorzar ben típic del dia.

Un cop vam acabar vam pujar a la sala de plens on van poder preguntar tots aquells dubtes i neguits que tenim com a vicentinses , les obres de l’escola, els talls de llum, els parcs, … són algunes de les qüestions que més preocupen al nostre alumnat.

FOTOS

APADRINEM ELS D’I3

Els alumnes de 3r participen  en un projecte d’aprenentatge servei (ApS) basat en la relació grans-petits. A partir de dubtes i inquietuds dels alumnes d’ I3  tenen , els alumnes els hi expliquen les tasques de com cuidar un hort, el cicle de les plantes i la manipulació de les eines. Cada pagès tutoritza un alumne d’I3 , treballant habilitats socials, l’empatia, la capaciat de compartir , la responsabilitat i l’esforç.

Millorant la competència comunicativa entre fillos i padrins , i augmentant la responsabilitat personal , ajuda i cooperació més enllà de l’aula.

                                        CLICA IMATGE PER VEURE FOTOS

ENS CONEIXEM!

I què bonic és acabar el trimestre acostant-nos als companys i companyes per coneixe-nos millor.

La dinàmica comptava amb 2 sobres petits un de color verd i un da color groc.

En el sobre groc vam posar una paraula bonica que volien regalar amb aquell company o companya que havíem jugat molt durant aquest trímetre.

En el sobre verd era un desig que volem aconseguir durant aquest segon trimestre amb algun nen o nena que no he estat gaire amb ell.

L’experiència ha estat molt enriquidora i ells i elles van quedar molt sobtats dels missatges que els hi van arribar. Un munt de bons propòsits per aquest any que comencem! Quantes cose tenen a dir-se!

ENS DIEM COSES BONIQUES!

Els alumnes de 3r a tutoria hem fet una dinàmica on ens hem dit coses boniques. Hem caminat per la classe  amb un full a l’esquena i els companys ens anaven escrivint paraules o frases sobre nosaltres. Després ens ha encantat llegir tot el que pensen de nosaltres. I per acabar hem intentat esbrinar qui ha estat l’autor de la frase.

Hem quedat molt sobtats de qui ho escrivia i el missatge que ens han posat!

Ha estat una activitat molt enriquidora per establir bons lligams.

FOTOS