LES EXPOSICIONS ORALS

Donat que és molt important saber recopilar informació i també saber-la explicar, a la classe de català de sisè fem exposicions orals, per parelles.

Primer els alumnes cerquen informació, a diferents llocs, sobre un tema que han escollit i llavors l’ordenen i l’escriuen  en una cartolina o bé en folis DIN-4, seguint el següent  model:

 1-Motiu de la tria. (Diuen per què han escollit aquest tema)

 2-Informació principal. (S’utilitzen esquemes, subtítols,…per explicar el més important sobre el tema.)

 3-Informació complementària. (S’hi afegeixen exemples, llistes, curiositats,…)

 4-Valoració. (Diuen què han après, què ha estat més interessant, què els ha agradat més,…)

 5-Fonts d’informació. (S’informa dels diferents llocs on s’ha trobat informació).

 Temes triats pels alumnes: tennis, fòrmula 1, gimnàstica artística, natació sincronitzada, música, futbol, trial, consoles i cotxes esportius.

Una vegada finalitzada l’exposició els companys poden fer preguntes al respecte i durant una setmana es deixa el treball al racó de “novetats” per si algú vol fer-hi un cop d’ull.

Aquí teniu els alumnes ensenyant el seu treball després de l’exposició.

La valoració que en fem tots plegats és que és molt útil tant per acostumar-nos a cercar informació -n’hi ha tanta que ens hi perdem!- com per habituar-nos a parlar en públic.

Això vol dir doncs que valdrà la pena continuar fent-ho!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *