Donat que és molt important saber recopilar informació i també saber-la explicar, a la classe de català de sisè fem exposicions orals, per parelles.
Primer els alumnes cerquen informació, a diferents llocs, sobre un tema que han escollit i llavors l’ordenen i l’escriuen en una cartolina o bé en folis DIN-4, seguint el següent model:
1-Motiu de la tria. (Diuen per què han escollit aquest tema)
2-Informació principal. (S’utilitzen esquemes, subtítols,…per explicar el més important sobre el tema.)
3-Informació complementària. (S’hi afegeixen exemples, llistes, curiositats,…)
4-Valoració. (Diuen què han après, què ha estat més interessant, què els ha agradat més,…)
5-Fonts d’informació. (S’informa dels diferents llocs on s’ha trobat informació).
Temes triats pels alumnes: tennis, fòrmula 1, gimnàstica artística, natació sincronitzada, música, futbol, trial, consoles i cotxes esportius.
Una vegada finalitzada l’exposició els companys poden fer preguntes al respecte i durant una setmana es deixa el treball al racó de “novetats” per si algú vol fer-hi un cop d’ull.
Aquí teniu els alumnes ensenyant el seu treball després de l’exposició.
La valoració que en fem tots plegats és que és molt útil tant per acostumar-nos a cercar informació -n’hi ha tanta que ens hi perdem!- com per habituar-nos a parlar en públic.
Això vol dir doncs que valdrà la pena continuar fent-ho!