SORPRESES EN TORNAR A L’ESCOLA!!!

HEM TORNAT A L’ESCOLA I ENS HEM TROBAT UN MUNT DE SORPRESES !!!

COM HEM ESTAT BONS NENS I NENES I HEM FET BONDAT DE LA BONA… ELS REIS S’HAN ENRECORDAT DE TOTS.
MIREU QUANTS REGALS ENS HAN DEIXAT.

I A MÉS, EL PATI PLE DE NEU!!!
QUE N’ÉS DE DIVERTIT JUGAR AMB LA NEU!!!

NADAL 2020

AQUEST ANY US VOLEM DESITJAR UNES BONES FESTES AMB UN MUNT DE NADALES MOLT ESPECIALS.

ED. INFANTIL
P3

P4

P5

CICLE INICIAL
1r

2n

CICLE MITJÀ

4t A
4t B

CICLE SUPERIOR

Felicitació de Nadal

Entre tots: alumnat, professorat i personal administratiu us volem fer arribar una felicitació de Nadal molt especial. Esperemm que us agradi.

Bon Nadal

ACTIVITAT BICICLETA 2020

Un petit record de les excursions en bicicleta d’aquest curs.
Quin gust anar amb bicicleta sense mascareta!!!

4t

Petites coses que fan la nostra Escola més Verda

Diuen que de mica en mica s’omple la pica. I la nostra escola, malgrat el COVID-19, continua treballant per les coses importants per a fer un món més ecològic.

Alguns exemples són:

• Convertir l’àrea educativa en una zona peatonal perquè els nostres alumnes arribin a peu, bicicleta o patinet

• Comptar amb la col·laboració de l’AMPA per fer el nostre pati més acollidor

• Fer una bústia de suggeriments ambientals perquè no es perdi la participació de l’alumnat en la gestió de les Escoles Verdes

• Aprofitar per treballar personatges històrics de diferents disciplines que van convertir la natura en la inspiració de la seva vida i/o treball

• Fer un pessebre aprofitant material de rebuig

En fi, que ha estat un trimestre en que no hem deixat de posar-nos les piles en la qüestió ambiental!

Publicat dins de Cicle Inicial, Educació Infantil, Educació Primària | Deixa un comentari

SETMANA DE LA CIÈNCIA : LA MATÈRIA

Durant la setmana de la ciència els nens i nenes de l’escola han realitzat diferents experiments per aprendre i gaudir. Aquí podeu veure alguns d’aquests experiments.
P3

P4
Hem fet un hivernacle, hem experimetat amb l llum i els papers de colors transparents, hem jugat amb els colors i també amb els imants.
Ens ha agradat tant que tenim moltes ganes de seguir experimentant!

P5
Experimentem amb les propietats de l’aigua: Capil·laritat i Densitat.

1r

2n
Canviem propietats de les gominoles, experimetem amb globus i fem carreres de llaunes

4t
L’alumnat de 4t ha experimentat els estats de la matèria i les reaccions acid-base a partir d’una « erupció » volcànica

Materia i conductivitat

Estudiem les propietats de la matèria

Si us han agradat podeu provar-los a casa.

TOCA – TOCA

A l’escola hem fet un taller molt animal.
Ens han explicat moltes coses d’alguns animals, que mengen, com viuen, què necessiten per estar bé…
Ah! i també els hem pogut tocar.

LA TARDOR A EDUCACIÓ INFANTIL

ÉS MOLT DIVER JUGAR AMB LES FULLES DELS ARBRES A LA TARDOR!

L’HORT DE P5
Aquest curs hem canviat “La visita a l’hort” per un hort fet amb plastilina a la classe. Però no us penseu, no li falta detall. Hem pogut collir: tomàquets, pastanagues, albergínies, cols… Tot això ha estat possible, gràcies a l’esforç dels horticultors i horticultores de P5 que amb totes les eines disponibles ho han fet possible.
Creieu que després d’aquesta feinada s’han guanyat fer un bon pic-nic?
Gaudiu d’aquest hort tan ecològic!

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

“Gols, lectura a casa”

4tA, 4tB i 5è de l’Escola Ribagorçana han començat un nou projecte d’animació lectora: “Gols, lectura a casa”, en el qual cada dia que un alumne llegeix a casa, marca un gol, què és verificat per un adult signant un calendari de lectura.

Aquí teniu els màxims anotadors de la setmana!

Publicat dins de Educació Infantil, Educació Primària | Deixa un comentari

XII concurs de dibuix naturalista del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici

El curs passat la nostra escola va participar al XII Concurs de dibuix naturalista del Parc Nacional d’Aigüestortes. En aquest concurs s’hi van presentar 18 centres educatius i 241 obres, d’entre les quals el segon premi ha estat per l’obra titulada “Cria de voltor” d’Emma Trogal, alumna del nostre Centre.

L’Emma ja estudia a l’Institut, però aquesta tarda ens ha visitat per a recollir el premi que ens han fet arribar des del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.

Publicat dins de Cicle Inicial, Educació Primària | Deixa un comentari