SETMANA DE LA CIÈNCIA : LA MATÈRIA

Durant la setmana de la ciència els nens i nenes de l’escola han realitzat diferents experiments per aprendre i gaudir. Aquí podeu veure alguns d’aquests experiments.
P3

P4
Hem fet un hivernacle, hem experimetat amb l llum i els papers de colors transparents, hem jugat amb els colors i també amb els imants.
Ens ha agradat tant que tenim moltes ganes de seguir experimentant!

P5
Experimentem amb les propietats de l’aigua: Capil·laritat i Densitat.

1r

2n
Canviem propietats de les gominoles, experimetem amb globus i fem carreres de llaunes

3r

4t
L’alumnat de 4t ha experimentat els estats de la matèria i les reaccions acid-base a partir d’una « erupció » volcànica

Materia i conductivitat

Estudiem les propietats de la matèria

Si us han agradat podeu provar-los a casa.

TOCA – TOCA

A l’escola hem fet un taller molt animal.
Ens han explicat moltes coses d’alguns animals, que mengen, com viuen, què necessiten per estar bé…
Ah! i també els hem pogut tocar.

LA TARDOR A EDUCACIÓ INFANTIL

ÉS MOLT DIVER JUGAR AMB LES FULLES DELS ARBRES A LA TARDOR!

L’HORT DE P5
Aquest curs hem canviat “La visita a l’hort” per un hort fet amb plastilina a la classe. Però no us penseu, no li falta detall. Hem pogut collir: tomàquets, pastanagues, albergínies, cols… Tot això ha estat possible, gràcies a l’esforç dels horticultors i horticultores de P5 que amb totes les eines disponibles ho han fet possible.
Creieu que després d’aquesta feinada s’han guanyat fer un bon pic-nic?
Gaudiu d’aquest hort tan ecològic!

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

“Gols, lectura a casa”

4tA, 4tB i 5è de l’Escola Ribagorçana han començat un nou projecte d’animació lectora: “Gols, lectura a casa”, en el qual cada dia que un alumne llegeix a casa, marca un gol, què és verificat per un adult signant un calendari de lectura.

Aquí teniu els màxims anotadors de la setmana!

Publicat dins de Educació Infantil, Educació Primària | Deixa un comentari

XII concurs de dibuix naturalista del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici

El curs passat la nostra escola va participar al XII Concurs de dibuix naturalista del Parc Nacional d’Aigüestortes. En aquest concurs s’hi van presentar 18 centres educatius i 241 obres, d’entre les quals el segon premi ha estat per l’obra titulada “Cria de voltor” d’Emma Trogal, alumna del nostre Centre.

L’Emma ja estudia a l’Institut, però aquesta tarda ens ha visitat per a recollir el premi que ens han fet arribar des del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.

Publicat dins de Cicle Inicial, Educació Primària | Deixa un comentari

FEM DE METEORÒLEGS

Al CS hem fet un taller de Meteorologia amb el Camp d’Aprenentatge.
Hem fet una part d’observació del temps atmosfèric i un altra d’eperiments a les classes.

Publicat dins de Educació Infantil | Deixa un comentari

CASTANYADA 2020

DIVENDRES ENS VAN VENIR A VEURE ELS CASTANYERS I CASTANYERES DE L’ESCOLA. ENS VAN PORTAR UNES CASTANYES BEN CALENTETES I TORRADETES.
QUÉ BONES SÓN LES CASTANYES!!!

ELS ALUMNES DE 5È ENS VAN FER UNA OBRA DE TEATRE MOLT PREHISTÒRICA.

SCIENCE

This academic year we are carrying out experiments in science that use the English language as a vehicular language. Our goal is to increase the input that students receive in English language and initiate them in the use of academic language in English. We seek to facilitate learning by manipulating learning by doing and meaningful language.

BON ESTIU !

EL CURS S’ACABA I EL CLAUSTRE DESITJA QUE GAUDIU D’UNES MERESCUDES VACANCES.
GAUDIU DE L’ESTIU!

complet BON ESTIU 2020 – copia from escola ribagorçana1 on Vimeo.

CAMINEM LLUNY

Benvolguts nens i nenes de P5!!

Tal com diu la cançó n’estic segura que arribareu lluny, molt lluny. Heu estat uns campions, heu tingut molta paciència i no heu deixat de lluitar.

AMUNT!!