Projecte Girobòtica_1

icona_escola        girobòtica_1

Un grup de quatre alumnes de 4t i 6è nivell d’educació primària de la nostra escola participen enguany a GIROBÒTICA, jornada prevista de celebrar a l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona, diumenge 10 d’abril de 2016.

GIROBÒTICA és un projecte de la Universitat de Girona que promou el treball en equip, la innovació, la creativitat i l’emprenedoria entre els infants.

És un projecte que planteja un repte als alumnes d’educació primària per despertar la curiositat i fomentar l’interès per la ciència i la tecnologia. El repte d’aquest curs 2015-2016 és: “L’escola que imaginem” Us proposem que observeu la vostra escola i dissenyeu un projecte de millora.

El grup d’alumnes participants han actuat de forma cooperativa per a la resolució d’un repte que permet moltes solucions. La proposta desenvolupada consisteix en la millora de la sureda de l’escola com a espai de joc en temps d’esbarjo.

Guiats per la mestra d’educació especial del centre han seguit un llarg procés que consta dels passos següents:

1. Entendre, analitzar i contextualitzar el repte.
  2. Compartir coneixements: vivències, sentiments, desitjos i necessitats entre els membres del grup i també amb la resta de companys del grup classe, mitjançant la realització d’una enquesta per recollir idees per millorar l’espai de joc de la sureda.
  3. Desenvolupar la creativitat a partir de propostes originals i enginyoses fins a trobar la idea que desenvoluparem realitzant assajos, dissenys, dibuixos.
  4. Construcció d’una maqueta amb materials diversos, partint del disseny més adequat.
  5. Plasmar tot el procés seguit en la presentació d’un mural
  6. Comunicar la resolució del repte, donant a conèixer la proposta de millora de l’espai de la sureda a la resta de companys del grup classe, en la presentació prevista per dimecres, 6 d’abril de 2016 al gimnàs de l’escola.

Finalment, els membres del grup Cadibòtics de la nostra escola format per l’Adrià Rovira, la Ruth Remus, la Xènia Donate i la Mònica Pérez presentaran el projecte “Happy sureda” als assistents a la jornada Girobòtica.

Moltes felicitats per la resolució del repte plantejat amb tanta creativitat!

Potser algun dia la idea desenvolupada es farà realitat!

Adrià, Ruth, Xènia i Mònica