WONDER SEGONA PART: EL CAPÍTOL DEL JULIAN

A La Campana tenen una notícia per a vosaltres: Un nou capítol, acabat de sortir del forn, d’un èxit de vendes premiadíssim i aclamat per la crítica, WONDER.
Més d’un milió de persones han llegit WONDER i s’han enamorat de l’Auggie Pullman, un nen normal i corrent amb una cara que no ho és tant. Ara els lectors tindran l’oportunitat de conèixer una mica més el personatge més controvertit del llibre: El Capítol del Julianel Julian.
Des del primer dia que es veuen, a les pàgines de WONDER, queda clar que l’Auggie i el Julian no seran mai amics, amb el Julian tractant l’Auggie com si tingués la pesta. Però, tot i que WONDER explicava la història de l’Auggie des de la perspectiva de sis personatges diferents, el punt de vista del Julian no el vam saber mai. El lector només podia especular sobre el que li devia passar pel cap.
Fins ara. EL CAPÍTOL DEL JULIAN ens revela per fi com viu la història el culpable del bullying. ¿Per què és tan desagradable amb l’Auggie? ¿Té alguna possibilitat de redimir-se?
A primers d’octubre EL CAPÍTOL DEL JULIAN arribarà a les llibreries.
EL CAPÍTOL DEL JULIAN. R.J. Palacio. Traducció d’Imma Falcó. Edicions La Campana, 2014. 120 pàgs.10€

LES CAIXES DE POEMES

Les caixes de poemes és un projecte emmarcat dins el Pla d’Impuls a la Lectura del nostre centre.

Hi participem les nenes i nes de 4t. i de P4. I enguany alguns nens de P5.

Els seus objectius són treballar i fer arribar als nens la poesia, un tipus de text que moltes vegades sol ser el menys treballat.
Fer partícip a les famílies i obrir-se a l’entorn més proper amb la col·laboració dels pares i mares (escola oberta).
Fer un intercanvi d’experiències entre alumnes de diferents edats del mateix centre (Qui ensenya a qui?).
El Projecte ha durat tot el curs i ha constat de tres fases:

A l’aula han fet un treball d’estudi del poema, de lectura i comprensió, d’assaig de lectura e veu alta i han preparat la sessió que faran amb els nens de P4, tot formulant preguntes per treballar amb els més petits.

Amb l’ajuda de mares i pares han construit les caixes amb elements i objectes reals per a la recreació del poema.

Han sigut vuit sessions setmanals. En cada sessió s’ha treballat un poema. A la classe es fa una presentació i lectura conjunta del poema de la setmana i es regala una caixa als més petits.

Cada nen té un padrí o company amb qui treballar, i per parelles o grups de tres, s’han repartit per treballar-lo, amb l’ajuda de les caixes.

Hem fet molts amics!

  • Valoració final i cloenda del Projecte.

Al finalitzar les vuit sessions, els més grans han fet una valoració de la feina feta amb els seus companys més petits, tot omplint un questionari.

Tots plegats hem fet una trobada d’intercanvi de regals al pati.

En acabar el projecte hem fet una excposició de les caixes a l’entrada de l’escola que tots podeu visitar.

Una experiència altament positiva!!

(Cliqueu les paraules destacades en color per veure les fotos)

 

P5 PROJECTE ESCOLA FAMÍLIA

Aquest curs en el projecte escola família han vingut pares, mares, tietes… a explicar-nos les seves aficions.

La mare de l’Andreu ens va venir a ensenyar com fa mitja.

La mare de la Martina ens va ensenyar a ballar la dansa del ventre.

El pare d’en Joel ens va demostrar com toca la bateria i després la vam poder tocar nosaltres.

El pare d’en Blai ens va explicar com ho fan per anar a pescar.

La mare d’en Pau en sap un munt de cosir.

I la tia de la Laura ens va fer una demostració de ganxet.

Cliqueu per veure les FOTOS

DICCIONARI DE PARAULES

ELS NENS I NENES DE C.I. D’EDUCACIÓ ESPECIAL HEM ELABORAT UN DICCIONARI DE PARAULES!!

Hem triat i retallat diferents dibuixos i imatges!!!

I llavors, per quina lletra comença aquesta paraula????

Pensem, pensem… la lletra M va abans o després de la P a l’abecedari???

Ens ha quedat un diccionari ben divertit!!

Clica, clica i veuras les fotos…

A P3 HEM QUEDAT BLANCS!

El curs s’està acabant, però les activitats divertides continuen fins l’últim dia. Els nens i nenes de P3 cada dia compten quants dies falten per anar al Planeta Màgic, però mentrestant, no ens avorrim pas. Després d’un curs on hem experimentat un munt amb diferents materials (pasta, pedres, arròs, sorra, aigua…) avui ha estat el torn de la farina. I per fer-ho l’única cosa que hem fet servir és el nostre cos! L’hem tocat, l’hem manipulat, ens l’hem fregat pel cos, l’hem trepitjat, ens hi hem estirat i els més atrevits fins i tot s’hi han rebolcat. Un matí ple de sensacions per despertar els sentits i les emocions. Ha sigut molt divertit!!!

DIGUEU FARIIIIIINA!

SAKHANU A RADIO BANYOLES

El passat dia 16 de juny, les mares i dinamitzadores del projecte Sakhanu, van participar a l’Informatiu Nit de Ràdio Banyoles, la Marta Camós de l’Ampa, l’Anna Salices i altres. Una tertúlia molt interessant on es parla dels inicis del projecte amb l’ajut de l’Ajuntament, la LIC, el Pla d’entorn, fins ara, en que mares catalanes, gambianes, magribines i d’altres comunitats han compartit moltes activitats. L’Anna, que es posa com a model de nouvinguda a Banyoles, reivindica la importància del diàleg entre famílies de diferents llocs més o menys llunyans com a enriquiment mutu.

Aquí teni el Link:

http://arxiu.radiobanyoles.cat/Sakhanu%20Final%20curs%2013-14.mp3