Augment de les ràtios
Una altra de les mesures impulsades pel Ministre Wert, i secundades per la Consellera Rigau, és l’augment fins a un 20% del nombre d’alumnes a les aules. D’aquesta manera, a partir del curs vinent les escoles del nostre país passaran de poder acollir 25 alumnes a acollir-ne 30. Aquesta mesura suposarà que moltes aules es massifiquin, que s’hi dificulti la convivència i la pràctica de mètodes de treballs no dirigits, i que es disminueixi el temps de dedicació que rep cada alumne, privant així, que puguin ser atesos com es mereixen.
Darrera la trivialització de la importància de les ràtios hi ha un profund desconeixement pedagògic i un clar menyspreu cap als alumnes i les seves necessitats. Creure que les ràtios no tenen importància significa no entendre que l’atenció personalitzada de l’alumnat és un factor clau per garantir l’èxit escolar. Minimitzar la importància del nombre d’alumnes suposa seguir creient en el model caduc, alliçonador i autoritari de l’escola del segle passat. Però la realitat de la societat d’avui, i per tant de les nostres aules, és ben diferent. Els grups són cada cop més heterogenis, amb alumnes amb situacions familiars, emocionals, culturals, econòmiques, acadèmiques i conductuals ben diferents.
Així doncs, com a membres de la Comunitat Educativa seguim dient que ara és el moment de defensar l’escola pública com a única garantia de la igualtat d’oportunitats i d’un futur millor pels nens i nenes. Per tot això, demanem al Govern de la Generalitat que segueixi les directrius de la Unió Europea que recomana deixar l’educació al marge dels ajustos pressupostaris, perquè una educació pública no és una despesa, és una inversió.