A partir del projecte filososfia 3/18 que treballem durant 1 hora setmanal, hem fet una activitat relacionada amb l’art, concretament del pintor Vasili Kandinsky i la seva obra “Parella a cavall”.
Hem començat la sessió amb un xic de misteri i de sorpresa preguntant-los als nens/es que hi podia haver en aquella imatge que mica a mica la mestra anava destapant. Per tal d’afavorir l’atenció, la concentració i l’observació se’ls hi han plantejat diferents preguntes així com: Què hi veiem? Què podria ser? Quins són els colors que hi dominen? Com està pintat el quadre? (amb aquarel·la, ceres, llapis,…) Quins personatges hi apareixen?… Un cop observada la pintura i després de verbalitzar tot el que hem vist s’ha realitzat un treball cooperatiu a partir del qual a cada nen/a se li ha repartit un tros de la pintura i cada infant ha enganxat la seva part obtenint com a resultat final, l’obra de l’autor. Aquestes activitats, com totes les del projecte Filosofia 3/18 pretenem reforçar les habilitats de pensament dels infants i enfortir la seva capacitat de reflexió.
