Visita al museu de Solsona

El dimecres 21 de novembre els i les alumnes de l’escola Miret i Sans d’Organyà vam visitar el Museu de Solsona on vam poder veure les restes trobades als dòlmens de la vall de Cabó per mossèn Serra i Vilaró, historiador i arqueòleg català.
A més d’observar les restes exposades, vam poder veure més troballes que el museu no ensenya habitualment al públic i té guardades al seu magatzem. També vam analitzar fotografies antigues del moment en el que es fan fer les excavacions, on hi surt gent de l’època amb els dòlmens de la vall, i ens van llegir algunes anècdotes recollides en el dietari que ell mateix Serra i Vilaró va escriure.
La visita va cloure amb un taller d’eines prehistòriques on es va relacionar els materials trobats a les excavacions amb la forma de vida i els estris d’ús diari dels antics habitants dels dòlmens.
A més a més vam visitar la biblioteca Carles Morató i també vam fer un passeig fins a la Mare de la Font.

En el següent enllaç podeu veure les fotos de la sortida:

Sant Jordi

El dia de Sant Jordi vam fer activitats durant tot el dia. Al matí els i les alumnes de 5è i 6è van estar venent roses al poble. La resta d’alumnes van baixar a donar una volta per veure els llibres que tenien a la parada de l’AMPA. A l’escola els més grans van explicar un conte als de p5.

Sant Jordi- matí

Durant la tarda vam disfruitar de la 5a Gimcana Lingüística, on tots els infants, repartits el grups van haver de resoldre un seguit de proves. Ho van fer molt bé!

Sant Jordi- tarda

En acabar vam anunciar qui havia estat la guanyadora del concurs de logos i els vam poder veure tots. Moltes gràcies a tots els participants!

Logo guanyador

Ja tenim l’hort en marxa!

Aprofitant el final de les pluges que ens han acompanyat aquests últims dies, hem començat a plantar les primeres plantes a l’hort: hem plantat cebes, carbassons, enciams, plantes aromàtiques, maduixeres…
L’hort és un excel·lent recurs educatiu que possibilita a l’alumnat diverses experiències en torn al seu medi natural per a entendre les relacions i dependències que tenim amb ell, i posar en pràctica hàbits de cura i responsabilitat mediambiental.
Ens dóna l’oportunitat de treballar les hortalisses a la vegada que inculquem als infants la importància d’una alimentació variada i saludable.
A les fotografies podeu veure que bé que ens ha quedat:
Ja tenim l'hort en marxa!

Excursió als dòlmens de la vall de Cabó

El passat divendres 6 d’abril, dia mundial de l’activitat física, els i les alumnes de l’Escola Miret i Sans d’Organyà vam visitar dos dels dòlmens que podem trobar a la Vall de Cabó: el de Pedracabana i el del Molí de Favà. Aquesta activitat és la primera de les relacionades amb el projecte “Apadrinem el nostre patrimoni” en el qual la nostra escola treballarà sobre els dòlmens de la vall de Cabó.

Creiem que aquest és un tema important per treballar-hi ja que molt a prop de casa hi podem trobar una bona colla de dòlmens. Aquests monuments van ser fets fa milers d’anys i ens permeten conèixer millor com vivien en aquella època, així com també la nostra història.

Durant la sortida vam tenir la companyia de l’historiador Carles Gascon. Davant dels dos dòlmens que vam veure ens va fer una explicació sobre en quina època, per què i com es van construir aquests monuments megalítics. També ens va explicar algunes curiositats i vam poder fer-li preguntes sobre aquest tema tan interessant.

Excursió als dòlmens de Cabó

Els més petits vam visitar la granja de vaques del Pep i la Blau, a Cabó.

Visita a la granja del Pep i la Blau

El protagonista

Durant el segon trimestre els alumnes de 3r i 4t han treballat l’expressió oral preparant-se un tema i exposant-lo davant de tot el grup. Després la resta de la classe han avaluat l’expressivitat, l’entonació, etc. D’aquesta manera per un dia tots hem estat protagonistes.

El protagonista

Després han explicat com s’han sentit parlant amb públic i això és el que ha sortit:
Joseph: M’ha agradat que els companys em fessin preguntes.
Patricia: M’ha agradat molt parlar davant dels companys de sempre.
Jesús: No ha estat fàcil posar-me davant de tothom.
Cèlia: M’ha fet una mica de vergonya però m’ha agradat.
Fabio: He passat molts nervis, perquè a vegades no sabies què dir.
Iker: M’ha fet una mica de vergonya quan tothom m’estava escoltant.
Aran: Ha estat fàcil perquè ja coneixia el públic.
Etna: M’ha agradat provar de parlar amb molta gent que t’escolta.
Carla: L’any passat vaig fer una exposició i vaig passar molta vergonya. Aquest any ja ha estat més fàcil.
Gemma: Ha sigut fàcil i molt divertit fer aquesta exposició.
Arnau: Estava molt nerviós perquè tothom m’escoltava.
Èric: M’ha agradat molt perquè tots t’escolten i et valoren.